Spiritofwinter, Norden og nye prosjekter

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1639
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, Vår?

Post by Spiritofwinter »

En liten forsmak, står på Mc-Deler å venter.

Litt til en 1190R:
Image

Å litt til meg selv :-)
Image

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Spiritofwinter, Vår?

Post by Busa Trond »

Haru bytta sykkel gutt :D
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Spiritofwinter, Vår?

Post by JK95 »

Må jo være SDR, spørsmålet er vel R eller GT? :-k Uansett, gratulerer så mye! =D> :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Spiritofwinter, Vår?

Post by tshansen »

Det er jo tydelig en undertray på det første bildet. Slik stein bulke beskytter. Den får han ikke bruk for på ny sykkel... jeg tipper det er ny eksos

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Spiritofwinter, Vår?

Post by Busa Trond »

Snikkeren wrote:Fothvilere?
Tullebuk [-X
Gutten skriver i et innlegg på forrige side "Men jeg kan si så mye som at dagens bestilling ble betydelig dyrere enn en liten slip-on..."
Hvis han ikke har lagt ut feil bilde, så er det en SDR som er på bilde hans.
Det begynner å spøke for din ledelse ned Stigedalen nå Snikkeren 8)
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Spiritofwinter, Vår?

Post by Snikkeren »

Joda, men det kan jo også være kjøreutstyr. Det koster jo vesentlig mer enn en slip-on.

Men, om det er ny sykkel, så tipper jeg på Super Duke GT. Daniel nevnte ihvertfall at en av de to de tar inn no var solgt. [emoji106]
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1639
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, Vår?

Post by Spiritofwinter »

Mye spekulasjoner ute å går, å nå er det gått så langt at Snikeren sender tekstmeldinger på telefonen for å finne ut hva som skjer :lol:

Det første bildet viser som nevnt en skidplate som det så fint heter, denne er i 6mm aluminium og erstatter den plast platen under motoren.

Det andre bildet viser nok bakparten av en vanlig Super Duke, og selv om en Super Duke GT står på ønskelisten så blir det nok ikke investert i noe ny MC i år, men det var nok til å gjøre Snikkeren urolig, så mission accomplished 8) Skulle foresten hilse fra Daniel å si at du må komme innom å hente din nye del en dag, den er på lager ;-)

Men det ble da kjøpt litt mer en bare den skidplaten. Varmeholker er bestilt inn, men der viste enten feil på lager beholdningen, eller så har noen gjemt dem veldig godt, så de kommer snart.

Så det som faktisk kostet en del penger i dag, som kjent har MC-Deler blitt forhandler av spidi, og når jeg da likevel må ha meg ny kjøredress så var ikke valget så vanskelig. Prøvde på meg en del forskjellige jakker tidligere i uken, men den jeg faktisk hadde mest lyst på var ikke tatt inn, men den var på lager hos leverandør, så Hans Andre var ikke verre på det enn at han bestilte inn en jakke av ønsket type til meg. Denne kom i dag og ser slik ut:
Image

Denne har vanntett ytterste laget, ikke slik membran lag som man kan ta ut. Kjøpte også med den største og beste ryggplaten som spidi leverer, samt brystplate som festes med knapper på innsiden av jakken. Har ikke vert borti denne typen brystplate før, men skal gi den et forsøk å se om jeg blir vant til den.

Skulle også ha meg bukse, og der har spidi div bukser som alle passer til jakkene slik at man kan velge den man vil, men i tiden fra MC-Deler bestilte inn og til nå så har spidi lansert en bukse som matcher jakken jeg kjøpte. Denne er selvsagt ikke på lager i Norge enda, men vi fant riktig størrelse på en av de andre buksene og har bestilt inn en som matcher jakken, den kommer rett over påske.

Men det beste med hele dagen, det var at jeg hentet ut en 1190R fra vinterlagring :D Dessverre ble det så pass sent at jeg kun rakk å kjøre den hjem å parkere i garasjen. I løpet av helgen(eller påsken) så blir skidplaten montert, og viss varmeholkene kommer så blir vel de også montert. Det er ellers meldt kun dritvær igjennom hele påsken, så jeg tror heller jeg stikker på hyttetur enn å kjøre MC, ikke minst fordi jeg ikke har fått hele nye kjøredressen enda.

Å om jeg skulle finne på å kjøpe meg en Super Duke GT likevel, så kommer ikke de på lager før ut i Mai en gang ;-)
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Spiritofwinter, Vår?

Post by Snikkeren »

Se der ja. Er det X-tour du har kjøpt deg? Visste du at den har kommet i 3-lags no? Men det viser ikke på den norske importørens side enda. Den heter X-tour EVO hvis jeg ikke husker feil.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1639
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, Vår?

Post by Spiritofwinter »

Det er X-tour ja :thumleft

De er tatt inn både Superhydro, Voyager 3, Hardtrack og Warrior, samt noen passende bukser. Prøvde alle bortsett fra Warrior da den uansett var uaktuell, men konkluderte med at det var X-tour jeg ville ha, så da ble det bestilt inn.

Hardtrack jakken er også 3 lags, å etter at jeg hadde prøvd den var jeg ivertfal sikker på at det skulle jeg ikke ha. Først glidelås på innerste laget, så glidelås på membran laget, så knapper på membran laget, så glidelås på ytterste laget. Når det er en hel prosess å få på seg en jakke så skal jeg klare meg uten.

Veldig fornøyd med valget så langt, og hadde egentlig bestemt meg for å ta en av buksene som MC-Deler hadde fått inn allerede, men så fant Hans Andre tilfeldigvis ut at X-tour bukse var jo mulig å få tak i, viss jeg ville ha. Vurderte lenge å gikk frem og tilbake i butikken å vurderte om jeg skulle klare å vente med å bruke nye kjøredressen til over påske, til slutt sjekket jeg værmeldingen å fant ut at det skal nok gå bra.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1639
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, Vår?

Post by Spiritofwinter »

Kan vel også nevne at de hadde fått inn litt KTM bekledning som jeg også har vurdert, men spesielt glidelåsen på jakken der kjentes veldig dårlig ut.

Når jeg nå sitter å sammenligner Cobra dressen jeg hadde før med Spidi jakken, så ser jeg hvorfor en Spidi dress koster 3 ganger så mye. Ikke at jeg har noe stygt å si om Cobra dressen jeg har brukt siste årene, den har vert fantastisk god, men jeg har litt mer troen på at Spidi dressen varer lenger og ikke minst at den er vanntett.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Spiritofwinter, Vår?

Post by Snikkeren »

Nei, nei. Ikke sånn 3-lags. Ikke 3 løse lag, som i ytterskall, membran og innerfor.
Den du har kjøpt er 2-lags laminert. Det vil si at membranen er laminert til ytterskallet. På 3-lags'en er det 3dje laget laminert på innsiden av membranen for å beskytte denne igjen.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Spiritofwinter, Vår?

Post by Snikkeren »

Ser no at jeg har sett feil på X-tour EVO jakken. Det er 3-lags ytterskall, med membranen laminert på innsiden av dette. På Klim er vel det 3dje laget laminert på innsiden av membranen for å beskytte denne, hvis jeg ikke tar feil her også.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1639
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, Vår?

Post by Spiritofwinter »

Hmm... Kan ikke si at det bekymrer meg så mye, tenker jakken er mer enn god nok. Ser at den EVO jakken ikke har innerfor slik som min har, men det kan kjøpes i tillegg. Nå skal det sies at det innerforet var det første jeg plukket fint ut å kommer ikke til å legge inn igjen før muligens November.

Må ellers si meg litt imponert over kvaliteten på spidi sine kjøredresser, den rimeligste kjentes litt rimelig ut, og den dyreste(av de som er tatt inn på MC-Deler) kjentes mye bedre ut kvalitetsmessig. Anbefaler deg å ta en tur å sjekke, om du ikke trenger ny kjøredress så trenger du muligens ny regndress, å der skal spidi være best i test :thumleft Du må uansett innom å hente power parten til Super ADV'en din.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Spiritofwinter, Vår?

Post by Snikkeren »

Skal nok ha meg ny kjøredress. Har lest mye om både Spidi og Klim i vinter. Skal se på Spidi når jeg stikker innom på mandag, men jeg må si at jeg heller nok mer mot Klim foreløpig. [emoji106]
Post Reply