Har tidligere forsøkt å komme i kontakt med Carpe Iter, gjaldt et problem med tilkobling av fjernkontrollen på styret, for å kontrollere nettbrettet. Null respons fra dem, men klarte til slutt å løse problemet. Resultatet av bla dette, er at jeg nå har en Remotek One på vei i posten fra Dag Jensen, som jeg ser frem til å prøve ut. Der får man i alle fall oppfølging, og fint å støtte bra folk som gjør bra greier.Palma wrote: ↑13 Jul 2023 10:16 April 2021 ble det kjøpt inn en Carpe Iter tablet fra Thorks Ræising i Portugal. Den skulle være bra sa de...
Joda etter en del krøll med ladig via pog-pins så fikk jeg etterhvert overbevist portugiserne om at det var for dårli og jeg fikk en ledning til å skru fast. Merkelig egentli de hadde ledning som var laget til det bruket, enda jeg i følge dem var den eneste i verden med det problemet.
Men ok, den fungerte og jeg har vært kjempefornøyd. Men etter en tur i plaskregn i Sverige her forrige helg så begynte den å krangle. Jeg fikk tørket den opp da jeg var der borte og kom meg hjem. Så etter et par dager skulle jeg bruke den igjen. Nei... bare stoppet og startet i eninga. Dritt. Dette er et verktøy jeg bare må ha. Vanlig GPS la jeg på hylla i -21.
Så etter å ha prøvd det meste som står på facebook med CI-padd'n tok jeg kontakt med Portugiserne. Trekk kølapp og jeg rykket fremover i køen dag for dag. Et dårlig forslag pr dag var det de klarte å komme opp med. Så garantien var visst utløpt, men jeg kunne sende den til de så kunne de se på den. Bullshit... Det her orker jeg ikke. Bruke masse tid og energi og penger på den gadd jeg ikke så det ble en ny Samsung Active Tab 3. Nå ventes det på feste så jeg får den på sykker'n.
Men det er litt irriterende at en Pad til over 10 lapper ikke skal vare mer enn 2,5 år.
Jeg bruker også Active Tab 3, som fungerer uten problemer. Men lading via pogopins i holderen har jeg ikke fått til, så har brukt kobling via kabel og USB C.
Remotek One:
https://www.remotek.no/