Bikeridr - om alt og ingenting

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Bikeridr
Geocache General
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Kjelleredderkopper,eller hva de kalles, har jeg ikke problemer med. De knasker i seg mygg og andre plagsomme insekter rundtom.

Nuvel, over til et annet tema; 95E10 vs 98E5 (eller E0).
Når skal vi få slutt på dette tullet med å blande sprit i bensinen??
"Frosken" på 300ccm kjører 10 mil lengere på en tank ordentlig bensin enn den spritsmørja de kaller 95E10..
"Miljøvennlig" mæ i ræva. Bare mer kroner i kassa til mdg da jeg må fylle oftere. Har ikke gjort noen "research" på "Alfred" da jeg nekter å nedlate meg til å gi ham slik dritt.
Gressklipper og snøfreser bruker en tank mindre i sesongen på ordentlig bensin.
Bilen, "Prinsen", døpt av kona, gikk ned fra 0,65 til 0,52 med ordentlig bensin.
intruder
MC: 1993 Yamaha Virago 750

Post by intruder »

En fisker prøver med sin stang å få et lite napp
men fisken føler ingen trang den står der tung og slapp
Hvem kan med kvikksølv i sin buk
få lyst på flue , mark hell sluk ?
Det trengs en Gubbe Noah nå om livet skal bestå... :-k

Lyder det i en vise fra trubaduren Vilfred Aanerud utgitt for rundt seksti år siden...
intruder

Post by intruder »

Her går dagene som vanlig men her om dagen spratt sjøla opp i stolen så jeg trodde tredje verdenskrig hadde brutt ut, :smt026
men heldigvis var det bare kompisene dompappene som hadde gjort sin entre...

De og andre bevingede individer bedriver vinteren på fuglebrettet som er plassert godt synlig på verandaen ... :smt051 :smt051

Og innimellom ligger egen katt Svartingen og naboen Romøren ... eierjenta er fra Romania ... på jakt for å få seg ei steik ...

til sjølas store fortvilelse [-(
Gielas
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS

Post by Gielas »

Bikeridr wrote: 21 Oct 2024 22:44 Kjelleredderkopper,eller hva de kalles, har jeg ikke problemer med. De knasker i seg mygg og andre plagsomme insekter rundtom.

Nuvel, over til et annet tema; 95E10 vs 98E5 (eller E0).
Når skal vi få slutt på dette tullet med å blande sprit i bensinen??
"Frosken" på 300ccm kjører 10 mil lengere på en tank ordentlig bensin enn den spritsmørja de kaller 95E10..
"Miljøvennlig" mæ i ræva. Bare mer kroner i kassa til mdg da jeg må fylle oftere. Har ikke gjort noen "research" på "Alfred" da jeg nekter å nedlate meg til å gi ham slik dritt.
Gressklipper og snøfreser bruker en tank mindre i sesongen på ordentlig bensin.
Bilen, "Prinsen", døpt av kona, gikk ned fra 0,65 til 0,52 med ordentlig bensin.
For så vidt gode argumenter idr, men å argumentere mot 'den grønne røyrsla' er fåfengt. Vi må nok noen år fremover... :-k
Gielas
Bikeridr
Geocache General

Post by Bikeridr »

Jaja, så var det eventyret over..
Bikeridr
Geocache General

Post by Bikeridr »

Trumpelumpen ligger an til å bli president igjen i USA. Dollaren og Bitcoin skyter i været.

Hmm, her er en tanke; har ikke Norge en eksentrisk passe gal og rebelsk gammel forretningsmann uten politiske antenner vi kan børste støv av og velge til president/statsminister? Hadde jo vært artig å få krona tilbake fra zimbabwesisk dollarverdi..
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Bikeridr wrote: 06 Nov 2024 09:59 Trumpelumpen ligger an til å bli president igjen i USA. Dollaren og Bitcoin skyter i været.

Hmm, her er en tanke; har ikke Norge en eksentrisk passe gal og rebelsk gammel forretningsmann uten politiske antenner vi kan børste støv av og velge til president/statsminister? Hadde jo vært artig å få krona tilbake fra zimbabwesisk dollarverdi..
Hehe, ja det kan vi gjøre :D Men det spørs om vi må bli fattige, sultne, kalde og desperate først.

I likhet med at mennesket reiser seg opp og stivner ved frykt i en sving på MC (vi vet hvordan det går) - stemmer folk i nød på de som ikke vil hjelpe folk i nød. Altså fattige, desperate og deprimerte folk går til høyre i stedet for å stemme sosialistisk. Får ikke jeg noe, skal f*en ta meg ingen andre få noe heller - samtidig som det loves forandring. Dette avler selvsagt igjen enda mer nød - vicious circle...

Holder politikerne innbyggerne sine noenlunde fornøyde, bevarer man demokratiet og noenlunde ro og orden i samfunnet.

Vi har ingen påvirkningskraft over det som foregår i USA og de fleste av oss kan heller ikke sette oss inn i hvordan den gjennomsnittlige amerikaner har det. Vi maser om pensjon fra fylte 60, frykter karentsdag ved sykepenger og lenker oss fast foran vindmøller. I USA må man jobbe til man dør, myndighetene forgifter (eks Cancer Aalley) hele kommuner med industrien uten å spørre, og er du syk så ble det ikke middag på bordet den uka - basta!

Når det da står en lederfigur med ubegrensa makt (les penger) som lover at industrien (fast inntekt i nærområdet) skal gjenoppstå og at det skal bli forandring - og ingen unødige penger skal gå til innvandrere - jo så kaster folk seg på. Folk som har det værre enn mange av forfedrene som utvandra nettopp til USA for å få et bedre liv for 100 - 150 år siden.

Vi får vel bare gratulere Trump og håpe han ikke tar "en Putin," så er vi kvitt han om 4 år.
intruder

Post by intruder »

:smt032 Syns jeg ser gubben...jeg gremmes !

Min dumme og forhastede reaksjon på valget i USA er slettet av undertegnede...
no bad feelings :D
Last edited by intruder on 06 Nov 2024 14:27, edited 1 time in total.
Bikeridr
Geocache General

Post by Bikeridr »

Mye fornuft i det du skriver @Tekumseh.
Vi vet jo fra her hjemme på berget, så er ikke "kapitaliststyre" (les blå-blått) det beste for grasrota. Kåre Willoch stjal 30% av privatfolks verdier og investeringer over natta da han devaluerte krona i 1986. Danskekrona lå på rundt 75,- og neste dag våknet vi til en danskekrone på 103,-
"Gærne-Erna" og "Siv-Hvalen" brukte 8 år på å redusere krona med 35%. Ikke at de rød-grønne har gjort noen innsats da, krona har fortsatt å falle rundt 20% under deres styre og stell.
Ironisk at "sosialistene" i USA er blå mens "kapitalistene" er rød. Stikk motsatt av Norge. Sovjetunionen var jo blodrød og hadde diametralt motsatt styresett enn "Land of the Free" (Hmm, spørs om Native Americans er helt enig der).

@intruder , her holder vi oss for god til å ønske livet av lovlig/rettferdig valgte statsledere.
Bare for at jeg ikke liker Yoweri Museveni i Uganda, har jeg ingen rett til å hverken ønske eller personlig få ham plæffet ned..
intruder

Post by intruder »

Fra Intruder.....helt OK :thumleft :D
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Bikeridr wrote: 06 Nov 2024 12:41 Mye fornuft i det du skriver @Tekumseh.
Vi vet jo fra her hjemme på berget, så er ikke "kapitaliststyre" (les blå-blått) det beste for grasrota. Kåre Willoch stjal 30% av privatfolks verdier og investeringer over natta da han devaluerte krona i 1986. Danskekrona lå på rundt 75,- og neste dag våknet vi til en danskekrone på 103,-
"Gærne-Erna" og "Siv-Hvalen" brukte 8 år på å redusere krona med 35%. Ikke at de rød-grønne har gjort noen innsats da, krona har fortsatt å falle rundt 20% under deres styre og stell.
Ironisk at "sosialistene" i USA er blå mens "kapitalistene" er rød. Stikk motsatt av Norge. Sovjetunionen var jo blodrød og hadde diametralt motsatt styresett enn "Land of the Free" (Hmm, spørs om Native Americans er helt enig der).

@intruder , her holder vi oss for god til å ønske livet av lovlig/rettferdig valgte statsledere.
Bare for at jeg ikke liker Yoweri Museveni i Uganda, har jeg ingen rett til å hverken ønske eller personlig få ham plæffet ned..
Ja, land of the free er forlengst en saga blott. Anbefaler serien UXA med Thomas Seltzer, selv om den også har en viss form for "propaganda." Men man fikk virkelig innføring i konspirasjonsteorier, fattigdom og polarisering.

Devaluering var nytt for meg, fikk google og lese litt - interessant! :-)

Og @intruder, jeg sa noe om noen et par-tre knepp til høyre i sommer jeg også, men vi får vel nøye oss med å tenke det. Det er ikke sikkert det blir så ille heller, vi vil nok merke lite av det her på berget håper jeg.
intruder

Post by intruder »

Sitter som ofte ellers naglet til Youtube og så nå fra brua på et av verdens største skip som skulle legge til land...det går vel mer på radarer , kameraer og sånt mer enn menneskets øyne...
De ser jo knapt kaia der oppe fra .
så forresten losen komme ombord og ble bydd kaffe og kake...

Husker en vandrehistorie der maskinisten på Hamar-Kappferja i hine hårde dager var godt påseilet og visstnok dro feil i spaken da kapteinen signaliserte full maskin akterut med den følge at båten gikk rett på land på Kapp på Opplandssida... :smt030 :smt030 :smt017

Direktør Kappe på Høsbjør hotell skulle bruke Mengsholferja til Gjøvik , det var lang kø og gubben høyt på strå kjørte forbi hele køen og stilte seg foran , hvorpå matrosen ba ham rygge og stille seg bakerst ... :smt018
Jamen dette er direktør Kappe...
Je gi faan i om det æ Kappe heill frakk ... rygg ! :smt019
Post Reply