Av ren nyskjerrighet. Hvilke elbiler er det du har kjørt?mekkern wrote: ↑27 Oct 2024 02:26 Blåbæra er som en gocart på svingete veier med det stive understellet og dekkene så er grepet i svinger neste direkte ubehaglig.
Joda, lurt på om jeg skulle økt den til borti 200hk men ser ikke nytten da det går mer enn fort nok til veibruk.
Kjørt en del div EL-bil og det er ok det men like spennende som å se maling tørke.
Det som virkelig gikk unna var min gamle MK2 escort med turbomotor-med 250+hjulhester på strippede 700kg og gule justerbare konidempere.
Der følte en at en KJØRTE og ikke ble kjørt..
Men gamle cbr`n SC21 ligger godt an fortsatt med 2.9sek 0-100.11sec på kvartmila og 260 i toppfart.
Skulle det knipe så har jeg jo bastarden som med motor uten mine mod skal greie:
Performance
0 - 60 mph 2.6 s
0 - 100 mph 5.6 s
0 - 120 mph 8.2 s
1/4 mile 10.4 s @ 132.0 mph
Top speed 248 kph (154 mph)
70 mph - 0 47 m (154 ft)
men har det ikke så travelt lengre...Dyrt kan det bli også-og førerkort er fortsatt kjekt-trenger heller ikke kukforlenger.
Koser meg godt på xl6oo putre-poff også
Jada, jegbhar hatt mine fossile biler med 150-220HK'er. Dog noen år siden, men VW Polo Sport, VW Golf GTI, VW Touran 2.0 TDI, Audi A4 2.0T, Mercedes A-250 AMG etc. alle var relativt potente biler. VW Touran var faktisk den morsomste av dem og den som lå best på veien. Den var senket og chippet og lå som støpt.
Men i forhold til i4 M50 kan alle disse bilene ta seg en bolle.
Selvsagt kan dem ikke sammenlignes heller, men hvis man mener at det å kjlre en bil som feks. i4 M50 med 544HK'er og AWD er som å se maling tørke, mens en fiesta med 140HK'er er spennende blir for meg rart. Altså, hvis det var det du mente.
Hvis du mente ordinære elbiler som feks. Nissan Leaf eller VW id3 etc. så kan jeg være mer enig med deg. i4 M50 er helt noe annet og faktisk raskere enn Tesla Model 3 Performance i følge videoer jeg har sett. Selv om BMW'en veier hele 400kg. Mer.
Jeg tviler ikke et sekund på at denne fiestaen innbyr til engasjerende og morsom kjøring med godt veigrep hvor man kan utnytte bilens fulle potensiale. Men man må sette ting litt i perspektiv her.
Fant forøvrig et bilde av den gamle Touranen, som definitivt har vært den motsomste bilen jeg har hatt med tanke på kjøreglede. Men den må desverre se seg kraftig slått og totalt utklasset på alle områder når jeg får den nye.