Her bor Tommas - tut og kjør?
-
- Posts: 1775
- Joined: 05 Oct 2015 20:11
- MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Re: Her bor Tommas - "fråtsing i buffeten"
Herlig, gleder meg til bilde seansen [emoji41]
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Re: Her bor Tommas - "fråtsing i buffeten"
Jo, du skal helst ha 14,2V med motor i gang. Helst ikke under 13,8VTommas wrote:mekkern wrote:Jeg sier det igjen: mc stoppes med tenningsnøkkel ikke nødstopp bryter.
Men kjøring med dårlig batteri knekker ladesystemet.
Ja det er godt med tur og det ser ut som det var en fin en du har der.
Målte 12,5 volt på batteripolene ved ca 2000 rpm. Det er ganske lavt er det ikke?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Her bor Tommas - "fråtsing i buffeten"
Får åpne opp og ta en titt imorgen. Skjønner at magnetene har en tendens til å løsne og skli inntil hverandre. Det kan gi lav spenning i følge internettet
Re: Her bor Tommas - "fråtsing i buffeten"
Satser på at det er så enkelt så du får slipper å tenke på tomt batteri [emoji106][emoji16]Tommas wrote:Får åpne opp og ta en titt imorgen. Skjønner at magnetene har en tendens til å løsne og skli inntil hverandre. Det kan gi lav spenning i følge internettet
Re: Her bor Tommas - "fråtsing i buffeten"
Høres ut som batteri bør skiftes - et gammelt batteri vil etterhvet ligne mer og mer på en kortslutning og dra ned spenningen. Ihvertfall billigst å starte med det. Statoren kan det evt være, men alltid best å starte med det enkleste.
Med V-Strom så er det også slik at strøm til hovedlys går via startbryter, så bryteren kan over tid få problem (dvs ser det på at lysene kutter/startproblem). Finnes ombyggings-sett for at lysene får strøm via dedikert relé istedenfor. Mye om det på forumene. Men hjelper også med god rens og kontaktspray osv...
Med V-Strom så er det også slik at strøm til hovedlys går via startbryter, så bryteren kan over tid få problem (dvs ser det på at lysene kutter/startproblem). Finnes ombyggings-sett for at lysene får strøm via dedikert relé istedenfor. Mye om det på forumene. Men hjelper også med god rens og kontaktspray osv...
Re: Her bor Tommas - "fråtsing i buffeten"
Jeg for sikkerhets skyld kjøpt et nytt batteri
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9162
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Her bor Tommas - "fråtsing i buffeten"
Høres ut som en fornuftig invisteringTommas wrote:Jeg for sikkerhets skyld kjøpt et nytt batteri
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2651
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Her bor Tommas - "fråtsing i buffeten"
Var kanskje litt i overkant Men så har jeg forsatt til gode å komme meg nordafor ennåArcticTiger wrote:Den med "hele Norge" var litt drøi Ashern! Han fikk jo ikke med seg Helgelandskysten, Steigen, Skjomen, Lofoten-Vesterålen-Andøya-Senja-Lyngen, Nordkyn og Hamningberg. Feksashland wrote:Høres ut som du har hatt en flott tur Å hva gjør litt regn på siste etappen hjem, med den runden du har hatt der? Hele Norges indrefilet servert på ett fat
fun is not a straight line
Re: Her bor Tommas - "fråtsing i buffeten"
Kan ikke bare kjøre
Planlegger å sprette av sidedeksel på motoren for å ta en titt på magnetene. Svakhet på V-Strom at limet svikter og de blir dratt sammen, med dårlig lading som konsekvens (pluss litt ekstra vibrasjoner).
Har stablet opp det som skal til (pakning, bremserens for å fjerne olje før evt "liming", kjemisk metall til "lim" mellom magnetene" etc). Litt utenfor komfortsonen, men jeg får ta det pent og rolig.
Samtidig blir det nytt oljefilter og olje. Byttet olje (ikke filter) for omtrent 200 mil siden, men det var nærmest for innkjøring å regne siden det er "ny for meg" sykkel
Planlegger å sprette av sidedeksel på motoren for å ta en titt på magnetene. Svakhet på V-Strom at limet svikter og de blir dratt sammen, med dårlig lading som konsekvens (pluss litt ekstra vibrasjoner).
Har stablet opp det som skal til (pakning, bremserens for å fjerne olje før evt "liming", kjemisk metall til "lim" mellom magnetene" etc). Litt utenfor komfortsonen, men jeg får ta det pent og rolig.
Samtidig blir det nytt oljefilter og olje. Byttet olje (ikke filter) for omtrent 200 mil siden, men det var nærmest for innkjøring å regne siden det er "ny for meg" sykkel
Re: Her bor Tommas - Kan ikke BARE kjøre
Tror ikke jeg har ødelagt noe enda
Magnetene hadde flyttet seg som forventet, men ellers var alt helt og pent. Kom ca halvveis, tok det pent og rolig, uten hverken raseri eller ukontrollert muskelbruk
Tok noen kjappe bilder, mest i tilfelle deler skulle drysse ut over alt
Disse magnetene skal helst ha en jevn og fin avstand...
Litt rare farger på bildet, men i dagslys så det veldig bra ut.
Nokså rent, og med korrekt avstand.
Kjemisk metall og magneter var et slit å holde unna hverandre Litt maskering og yttersiden gjort. Resten i morgen.
Toven, se bort nå! Her lukter det bremserens og børste
Har nytt kjede liggende, drev kommer om en 3-4 dager.
Magnetene hadde flyttet seg som forventet, men ellers var alt helt og pent. Kom ca halvveis, tok det pent og rolig, uten hverken raseri eller ukontrollert muskelbruk
Tok noen kjappe bilder, mest i tilfelle deler skulle drysse ut over alt
Disse magnetene skal helst ha en jevn og fin avstand...
Litt rare farger på bildet, men i dagslys så det veldig bra ut.
Nokså rent, og med korrekt avstand.
Kjemisk metall og magneter var et slit å holde unna hverandre Litt maskering og yttersiden gjort. Resten i morgen.
Toven, se bort nå! Her lukter det bremserens og børste
Har nytt kjede liggende, drev kommer om en 3-4 dager.
Re: Her bor Tommas - Kan ikke BARE kjøre
Er dette med magnetene noe jeg bør sjekke? Jeg har ikke merket noe til dårlig lading ... men har ikke sjekket heller
Re: Her bor Tommas - Kan ikke BARE kjøre
Så vidt jeg skjønner er dårlig lading letteste og sikreste måten man merker det på. Alt under 13,5v målt pol til pol på batteriet ved 2000 rpm ga grunn til å sjekke, i følge flere av kara på StromTrooper.jhn wrote:Er dette med magnetene noe jeg bør sjekke? Jeg har ikke merket noe til dårlig lading ... men har ikke sjekket heller
Hos meg var det 12,5 og allerede ikke fått startet et par ganger. Så ikke noe tvil om ting ikke var på stell
Re: Her bor Tommas - Kan ikke BARE kjøre
Javel, da skal jeg sjekke i morgen. TakkerTommas wrote:Så vidt jeg skjønner er dårlig lading letteste og sikreste måten man merker det på. Alt under 13,5v målt pol til pol på batteriet ved 2000 rpm ga grunn til å sjekke, i følge flere av kara på StromTrooper.jhn wrote:Er dette med magnetene noe jeg bør sjekke? Jeg har ikke merket noe til dårlig lading ... men har ikke sjekket heller
Hos meg var det 12,5 og allerede ikke fått startet et par ganger. Så ikke noe tvil om ting ikke var på stell
Re: Her bor Tommas - Kan ikke BARE kjøre
Hehe
Jeg vil nok kalle det "rent nok" nå, men blir nok en liten runde til med en mindre børste
Jeg vil nok kalle det "rent nok" nå, men blir nok en liten runde til med en mindre børste