Har kun erfaring med GT. Har aldri eigd eller kjørt RT. Mine vurderinger må derfor sees i lys av det.
Begge syklene er fabelaktig tursykler.
I valget mellom R4 og bokser må du nesten finne ut din personlige preferanse ved å prøvekjøre.
GT har over 150 hk vs RTs 110. Dette er interessant om du skal kjøre mye over 150 km/t.
For normal kjøring i Norge blir forskjellen akademisk, selv om jeg må innrømme at det er et ordentlig kick med ekstra hk i blandt, men det reflekterer vel mest at jeg ikke er helt voksen
GT har litt lenger hjulavstand. Ikke så lettsvinget på go-kart bane, men gir bedre plass til pasasjer.
Koffertløsning er identisk for begge to.
RTs kåpe er litt større og gir litt bedre vær/vind beskyttelse. RTs kjørestilling er nok litt mere oppreist og, selv om den er også ganske så oppreist på GT.
GT har bedre lys (om du velger Xenon-lys variant), og den har større generator, relevant om man skal kjøre to stk med oppvarmede klær. RT har ellers rikelig med strøm for normal bruk.
GT har alle motorkomponent under kåpen. Service tar nok litt lenger tid. En faktor om man skal betale for service, uvesentlig om man gjør service selv.
Bensinforbruk er vel omtrent likt. RT har litt større tank, men selv GT kjøres 40 mil (med 7mil i reserve). Begge syklene er helt greie å skru på selv.
RT kan fåes med radio/mp3 spiller. GT har ikke noen form for orginalt lydsystem.
Alt i alt er det to bra sykler. Enkleste måten å velge på er nok å prøvekjøre begge to og velge med hjertet.