Bytting av kjøreskole!

Prat om lett MC.
Post Reply
QuantyxZ
Posts: 63
Joined: 02 May 2011 22:44
MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3

Bytting av kjøreskole!

Post by QuantyxZ »

Hei jeg har ett par spørsmål ang bytting av kjøreskole!

Jeg tok oppkjøringen min nå på fredag og jeg failet -.- så nå ønsker jeg og bytte kjøreskole, har egentlig villet det i lang tid men tenkte at jeg skulle holde ut nå som jeg allerede hadde fått en oppkjøringsdato og jeg var sikker på at jeg fikk lappen!
Jeg har tatt landevei og alt det som kreves at jeg må ta før jeg tar oppkjøringen, men hvis jeg bytter skole, må jeg ta landevei på nytt da? det er liksom 4000 kr som jeg egentlig ikke har lyst til å ta på nytt!
Don't kill or die tryin;)
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Bytting av kjøreskole!

Post by Jarle »

Kun eventuelle kjøretimer før oppkjøring som må taes igjen...
Ser ikke helt hensikten med å bytte? Var det sjåførlæreren sin feil at
du strøk?
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
QuantyxZ
Posts: 63
Joined: 02 May 2011 22:44
MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3

Re: Bytting av kjøreskole!

Post by QuantyxZ »

Selvfølgelig er det min feil at jeg strøk, om han ikke har gått og sagt noe til sensor! men han er ett komplett r*vhøl, om du gjør en feil så stopper han deg så skriker han deg opp i tryne og slenger deg så si full i dritt! Skikkelig upedagogisk læring, føler meg ikke motivert til å fortsette med lappen hos han og det skal ikke være sånn at du føler deg redd for å gjøre en feil når du har kjøretime!
Don't kill or die tryin;)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Bytting av kjøreskole!

Post by supermons »

Må ikke ta noe på nytt, men godt mulig de vil ha en kjøretime med deg for å se hvordan du ligger an og om du er klar for ny oppkjøring.

Hvis kjørerlærer er sånn er det bare å bytte. Finn en kjørelærer som hjelper deg og får deg til å føle deg trygg i trafikken.
User avatar
mr.president
Posts: 92
Joined: 06 Jul 2006 20:23
MC: Yamaha YZF 600R 02 modell Yamaha FZ6N S2 08 modell Kawasaki ER6N 08 Modell
Location: Sandefjord

Re: Bytting av kjøreskole!

Post by mr.president »

Trist lesing, skal ikke være noe negativt å ta MC lappen det skal være en positiv opplevelse det. hvis læreren er dårlig burde du byttet med engang, skal ikke føle seg tvunget til å fortsette.
er bare å bytte til annen skole, nye skolen tar seg av alt for deg med opplæringskort osv, all din obligatoriske opplærering ligger inne i tea registeret så det er ikek noe problem med bytting.
lykke til neste oppkjøring å kos deg masse på sykkel.
QuantyxZ
Posts: 63
Joined: 02 May 2011 22:44
MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3

Re: Bytting av kjøreskole!

Post by QuantyxZ »

Takk takk for dere forstår! må bare være ærlig og si at det er sånn jeg opplevde det! Før oppkjøringen hadde jeg jo en kjøretime for å gjøre meg varm på kjøregårdsøvelsene, den timen ble brukt på at vi kjørte innom nermeste verksted for å fikse en brekt girhendel, det endte med at jeg ikke fikk øvd meg på de øvelsene og jeg fikk heller ikke fikset girhendelen! jeg tenkte jo ikke der å da og si at jeg ikke ønsket og ha oppkjøringen fordi sykkelen ikke var i hensiktsfull stand, noe jeg ser i ettertid at jeg burde ha gjort fordi jeg tok oppkjøringen med under en halv girhendel og jeg glapp jo grepet opp til flere ganger og jeg klarte og kvele motoren i ett kryss! Shit happens og i tillegg krever kjørelæreren min at jeg betaler den kjøretimen jeg ikke fikk noe utbytte av i det heletatt! Han er jo også rimelig idiot nok til at når pappa ringer til han så svarer han ikke på tlf, og når min far da ringer til kjøreskolen og får beskjed om at han ringer oss tilbake, så har det enda ikke skjedd! Noen kjørelærere er desverre bare ute etter å presse ut så mye penger som mulig av deg! Har snakket med flere kompiser som har hatt samme kjørelærer og alle sier det samme, alle de har byttet! rart at fyren ikke skjønner poenget når alle sammen bytter.

Jeg tar nok ikke oppkjøringen i år, blir nok helt på nyåret siden jeg skal bytte skole osv, men jeg satser på at det skal gå fint neste gang :D
Don't kill or die tryin;)
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: Bytting av kjøreskole!

Post by Trond_V »

Ser du bor i Åsane. Sving nedom Max Trafikkskole i Litlåsveien. Der har de flinke lærere. :)
QuantyxZ
Posts: 63
Joined: 02 May 2011 22:44
MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3

Re: Bytting av kjøreskole!

Post by QuantyxZ »

tror det blir max, skal til den kjøreskolen som kompisen min var på etter at han og byttet fra samme kjørelærer som meg!! tror det var max om jeg ikke husker feil :D
Don't kill or die tryin;)
Post Reply