Noen som lager/støper Cafè Racer hekk?

Prat om tung MC.
Post Reply
mazdak
Posts: 14
Joined: 22 Feb 2011 20:53

Noen som lager/støper Cafè Racer hekk?

Post by mazdak »

Hei!

Skulle veldig gjerne hatt en Cafè Racer hekk på min gamle traver. Finnes det noen firmaer i Oslo/Akershus området som støper/lager utifra glassfiber etter mine mål? Skulle gjerne gjort det selv, men begrenset hva man får til i en liten leilighet i Oslo sentrum.

Et spørsmål til.. Er det lov å kappe noen centimeter i bakramma uten å måtte stresse med godkjenning? Evt. kappe av skruefester sveiset til ramma?
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: Noen som lager/støper Cafè Racer hekk?

Post by RockeRolf »

Hei.
Det hadde vært greit å vite hvilken sykkel du jobber på. Og hvilken type hekk er det du tenker på? Standard flat sadel med rund avslutning bak? Eller heller du mer imot Dunstall?
Du vil nok komme både enklest og (muligens) billigst i fra det ved å handle sete fra USA. Det er tydeligvis en boom mht. cafe racers for tiden, og tilbudet av deler er enormt (gi lyd om du vil ha linker).
Å fjerne bakramma bør gå greit. Som regel er de bolta fast. Om du fjerner brakettene har det ingen innvirkning på styrken til selve ramma. Men om du vil gjøre alt etter boka så er det bare et tidsspørsmål før forenklede ordninger for "selvbygg" er på plass. Det man må huske er at det da ikke går å komme med et påbegynt prosjekt.
Men, om jeg forstår deg riktig risikerer du lite å ingenting med de planene du har m.h.t. ramma.
mazdak
Posts: 14
Joined: 22 Feb 2011 20:53

Re: Noen som lager/støper Cafè Racer hekk?

Post by mazdak »

RockeRolf wrote:Hei.
Det hadde vært greit å vite hvilken sykkel du jobber på. Og hvilken type hekk er det du tenker på? Standard flat sadel med rund avslutning bak? Eller heller du mer imot Dunstall?
Du vil nok komme både enklest og (muligens) billigst i fra det ved å handle sete fra USA. Det er tydeligvis en boom mht. cafe racers for tiden, og tilbudet av deler er enormt (gi lyd om du vil ha linker).
Å fjerne bakramma bør gå greit. Som regel er de bolta fast. Om du fjerner brakettene har det ingen innvirkning på styrken til selve ramma. Men om du vil gjøre alt etter boka så er det bare et tidsspørsmål før forenklede ordninger for "selvbygg" er på plass. Det man må huske er at det da ikke går å komme med et påbegynt prosjekt.
Men, om jeg forstår deg riktig risikerer du lite å ingenting med de planene du har m.h.t. ramma.
Kawasaki Z400. :)

Står litt mellom vanlig flatt sete (tracker style) og flatt sete med "rund avslutning" (café style). Dunstall er helt klart kult, men ikke helt det jeg vil gå etter.. Dersom du har linker til nettbutikker i USA så hadde det vært kjempefint.

Ramma ser hvertfall slik ut: http://www.google.no/imgres?q=kz+400+fr ... 2,s:0,i:73

Hvis du ser på bakramma er det en "metall-bro" med 2 skrufester nesten helt ytterst (ikke den som sitter helt ytterst). Den delen (og ut til enden) som i hovedsak står i veien. Bakramma er sveiset fast, ikke boltet. Hmm.. Ble litt skeptisk nå. Litt kjipt å måtte bytte ramme dersom det skulle vise seg å bli problemer med biltilsynet.
mazdak
Posts: 14
Joined: 22 Feb 2011 20:53

Re: Noen som lager/støper Cafè Racer hekk?

Post by mazdak »

Noen flere som har innspill ifh til å kappe noen centimeter av bakramma? (Slik en pleier med Ducati Monster). Frister veeldig må jeg si.. :)
inunf
Posts: 4924
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Noen som lager/støper Cafè Racer hekk?

Post by inunf »

Sjekk ut http://www.airtech-streamlining.com for hekker og andre kåpedeler. Har ikke handlet derfra men de svarer ihvertfall bra på mail.
User avatar
Galilee
Posts: 938
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Noen som lager/støper Cafè Racer hekk?

Post by Galilee »

Husk at det også finnes masse boller og fat i stål som kan kappes og tilpasses. Så ikea har sikkert også caferæser hekk.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Post Reply