Page 1 of 1

NSR 125 sliter med gassing.

Posted: 02 Aug 2011 01:38
by Victor Aarset
Halla, jeg var ute og kjørte min Honda NSR 125R Supersprint for et par timer siden, og da merket jeg at den begynte å fuske noe hetig da jeg dro den til 5000-5500 omdreininger. Motorsykkelen lagde også en "boblende" lyd, men det kan hende at bare var fordi jeg hadde glemt å sette inn eksospakningen. Tingen er liksom den at motoren egentlig kjørte veldig fin og jevnt imellon 2000-4000 omdrininger, men etter det begynte den å fuske, og den begynte å tape effekt. Med en gang jeg giret oppover gikk det veldig fint. Det merkelige er at jeg har kjørt den opp i 10 000 (varmkjørt, ikke kald), uten problemer, den eneste forskjellen er egentlig at jeg har satt på et luftfilter (noe det ikke var før :roll: ). I tilleg spratt omdriningstallet opp fra 1800 på tomgang uten filter til 3600-4000 med filter.
Noen ideer om hva som gjør dette?

*edit* Nå ligger den på ca. 1500, som er det håndboka dens sier, på tomgang, men nå når jeg gir på, drar den ikke lenger enn maks 5000 rpm før den begynner å lage akkuratt samme lyd som om den skulle ha gått over rødlinja. Den gasser lett opp til 5000, men, det er jo litt kjipt når jeg såvidt klarer å nå 55 i sjette gir på en 125cc R-sykkel. Er det noen her som har noen ideer? Svar hadde jo faktisk vært greit å få...

Re: NSR 125 sliter med gassing.

Posted: 08 Aug 2011 18:36
by Ådne95
Hei! Prøv uten filter en liten tur å se om det blir bedre da, men anbefaler absolutt IKKE å kjøre uten filter, gassern blir full av dritt med en gang.. kan det være at forgasseren din allerede er full av lort hvis du har kjørt mye uten filter??
Hvis det hjelper å kjøre uten filter må du prøve å bytte dyse, flytte nåla eller åpne i luftfilterboksen hvis det er den originale luftfilterboksen du har! ;)
Håper det ordner seg!

Re: NSR 125 sliter med gassing.

Posted: 14 Aug 2015 22:22
by Ahjo
Jeg har kjøpt en nsr som har vert plombert siden 2000 det er noe det samme jeg har ,der det skall begynne å dra kutter og fusker den men ,kommer til 80 ,men mister jeg fart må jeg hente nede i 2 gir 40 og da går ikke turtall nåla som en jojo som den gjør ved 6000 rpm