Halvarssons skinnklær

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
bmh
Posts: 41
Joined: 25 Aug 2005 12:59

Halvarssons skinnklær

Post by bmh »

Hei!

Hadde tenkt å kjøpe meg nytt kjøreutstyr, og vurderer Halvarssons. Noen som har erfaring med disse klærne?

Har hatt skinnklær før, men kun av den billige sorten som man blir skikkelig klam i! Men regner med att i Halvarssons klærne blir man ikke klam osv.?



Mvh.
BMH
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Jeg kjøpte en Halvarson 2-delt dress i fjor. Den redda meg sammen med hjelmen da jeg highsidet med "Yammien"i vår i hvertfall. Dressen hadde skader på omtrent samtlige av de stedene den er konstruert for å ta av for en smell med sine innebyggede polstringer og støtplater. Tør ikke tenke på hvordan jeg hadde sett ut om jeg ikke hadde ordentlig utstyr på meg den dagen.

Ellers så synes jeg den var behagelig å kjøre med, men i likhet med skinndresser flest, var den for kald på de kaldeste dagene, og for varm på de varmeste. Tror ikke det er til å unngå med skinn.

Dressen var av type Riegel, og var en billig dress til ca 5K.
User avatar
Bernt`ern
Posts: 165
Joined: 01 May 2005 23:18
Location: Lørenskog

Post by Bernt`ern »

Jeg er også veldig fornøyd med min 2-delte Halvarssons Jewel Classic skinndress.

Har kjørt med den i 1 1/2 sesong, synes ikke den er for varm - jeg sammenligner da med Cordura bukse og jakke. Er enig at nå på høsten er den for kald.

Kan absolutt anbefale Halvarssons.. :)
Living is Riding....
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Post by TheDuke2 »

Jeg har ei Skinnjakke fra Halvarsson (Stuffer Classic) ,den er kjempe god å ha på seg og polstringene sitter akkurat der de skal.
Har ennå ikke opplevd å bli klam i denne jakka ,hvertfall ikke mer enn normalt når temperaturen kommer over 25°C :)
bmh
Posts: 41
Joined: 25 Aug 2005 12:59

Post by bmh »

Har gått til innkjøp av jakke ifra Halvarsson (BC Fender).
Kjøpt til nedsatt pris, og er kjempefornøyd med jakka!

Jakka har en helt annen passform enn min gamle Cordura jakke. Den virker også mye varmere.



Takk for tips!



Mvh.
BMH
User avatar
Loffen
Posts: 154
Joined: 05 Sep 2005 22:22
MC: Kawasaki ZX6R 99/00
Location: Volda

Post by Loffen »

Jeg kjørte alle kjøretimene mine med en Halvarssons skinnjakke. På langkjøringa var det regn, men jeg ble ikke kald eller våt selv om jeg bare hadde t-skjorte under. Jakka sitter også utrolig bra
Post Reply