There she goes... :-(

Prat om tung MC.
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

There she goes... :-(

Post by bandit »

Jaja, det måtte jo skje før eller siden. I dag knuste jeg sykkelen i en møteulykke.. Var på vei til jobb, og kjørte forbi den stillestående køen da en ung dame brått svinger ut mellom de stillestående bilene (hun svinger til venstre). Rakk bare å tenke "Faen, denne smellen er ikke til å unngå" før det smalt. Tok et svalestup over sykkelen og over panseret på bilen. Landet på asfalten, og rullet meg kjapt ned i grøfta for å unngå å bli påkjørt.

Brannvesen, ambulanse og politi var på stedet i løpet av minutter.

Slik så sykkelen ut:
Image


Så dett var dett.. Ikke mer sykkel på meg på en stund :evil:
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
quantumduck
Posts: 247
Joined: 25 Aug 2006 13:20
MC: Hayabusa
Location: Nesodden

Re: There she goes... :-(

Post by quantumduck »

bandit wrote: Så dett var dett.. Ikke mer sykkel på meg på en stund :evil:
Grattis med å overleve smellen da ihvertfall.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: There she goes... :-(

Post by supermons »

Steike, så ikke bra ut!

Godt det gikk bra med deg! Sykkelen er helt vrak eller?
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Re: There she goes... :-(

Post by bandit »

Sykkelen er dessverre beyond repair ja. Har lagt ned mange timer i den sykkelen, så det var skikkelig drit..

Hey hey, jeg er i avisen : http://www.ba.no/nyheter/article4550470.ece


Slik så bilen ut forresten:

Image
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Re: There she goes... :-(

Post by bandit »

quantumduck wrote:
bandit wrote: Så dett var dett.. Ikke mer sykkel på meg på en stund :evil:
Grattis med å overleve smellen da ihvertfall.
Ja, er utrolig heldig som slapp unna med en knekt tommel! Kunne gått mye værre. Denne ulykken var i grunnen bare en konsekvens av maks uflaks. Eller det å vær på feil tid til feil sted.. :lol:

Uansett, hun får skylden pga brudd på vikeplikt. Så jeg slipper i alle fall økonomiske konsekvenser på toppen av det hele..
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: There she goes... :-(

Post by Onsløv »

Godt du kom forholdsvis bra ut av dette... Møteulykker er stygge..

La ut linken tidligere idag her: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... &start=510
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: There she goes... :-(

Post by erazar »

Bra det bare var tommelen som måtte leges!
Synd med sykkelen :( Men det går nå alltids an å finne en ny en da.
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: There she goes... :-(

Post by RH racing »

bandit wrote:
quantumduck wrote:
bandit wrote: Så dett var dett.. Ikke mer sykkel på meg på en stund :evil:
Grattis med å overleve smellen da ihvertfall.
Ja, er utrolig heldig som slapp unna med en knekt tommel! Kunne gått mye værre. Denne ulykken var i grunnen bare en konsekvens av maks uflaks. Eller det å vær på feil tid til feil sted.. :lol:

Uansett, hun får skylden pga brudd på vikeplikt. Så jeg slipper i alle fall økonomiske konsekvenser på toppen av det hele..
så lenge hun får skylden så er det jo bra.. kjipt om du måtte bøte med sykkel. skrekk + erstatninger på bil... men har hun skylden får du vel en ny sykkel eller penger til en ny sykkel?? klag på litt vondt i ryggen...dra til lege og få dette skjekket. så har du i allefall papirer på dette senere om du skulle få vondt. dette sier jeg selv av erfaring...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: There she goes... :-(

Post by inunf »

Kondolerer. Bra at det gikk bra med deg, men knust sykkel kan umulig være noe særlig morsomt.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: There she goes... :-(

Post by Lord Erik »

Au da... det der så ut som litt av en smell. Du var "heldig" (hell hadde vel vært at du kjørte helskinnet til jobben og fant en gryte med gull) som kun brakk tommelen syntes jeg. Hva skjedde etterpå egentlig, hvordan reagerte de andre traffikantene?

Se på den lyse siden. Sesongen er snart over, og du har god tid til å se etter en ny fet sykkel! Hadde vært ekstra kjipt å smadre sykkelen i begynnelsen av mai e.l. ;-)
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Re: There she goes... :-(

Post by bandit »

Joda, jeg ser det fra den lyse siden. Mange ting som kunne gått værre, så jeg har absolutt hatt hell i uhell.

Jeg kjørte forbi køen på vei til jobb, slik jeg alltid gjør når køen går under halvparten av fartsgrensen. Så jeg befant meg riktignok på "feil" side av veien, men det var ikke sperrelinje der, jeg var på forkjørsvei, og jeg kjørte forholdsvis rolig. Var jo vått og kaldt, og da kjører jeg selvfølgelig så smuud som mulig. Men det jeg ikke var forberedt på var at det kom en bil ut fra en knøttliten avkjørsel på høyre side, gjennom en luke i køtrafikken. Ingen biler i motgående kjøreretning forresten. Jeg så ikke bilen før hun plutselig var i samme feltet som jeg befant meg i, med fronten mot meg. PANG!


Andre trafikkanter var fort på pletten for å sjekke at begge parter var OK. Litt morsomt akkurat det der, for idet jeg hadde rullet ut av veien, spratt jeg opp med begge hendene i været for å signalisere at alt var OK. Som om jeg hadde kjørt ut i sandfella liksom, hehe. Fikk kontakt med en særdeles sympatisk ung mann som tilbød å kjøre meg til legevakta, hvilket jeg også takket ja til. Så det finnes snille folk der ute, selv blant bilistene! 8)
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: There she goes... :-(

Post by Lord Erik »

Så du avsluttet ikke rullen med et sprett og en "tadam!"? ;-)

Høres ut som om det var vanskelig for begge parter å skulle se hverandre i en slik situasjon. Nå hadde bilføreren vikeplikt, så sånn sett var det selvsagt hennes skyld, men kan fint se for meg at jeg hadde kjørt ganske ukritisk ut av den luken dersom det var kø og ledig i feltet jeg skulle ut i. :-k
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: There she goes... :-(

Post by maelling »

Bilen fikk et godt trøkk i fronten der, men fullastet sykkel rett mot veier litt og representerer en del krefter. Nå fikk du kjenne hvor godt kjøreutstyret ditt virker. Det har reddet mitt liv en gang allerede, og utstyret er faktisk like fint i dag selv etter avkjørsel i 80 km/h etter vannplaning (hjelmen er seff byttet). Du får skaffe deg et nytt R/sport-touring kubikkmonster til neste sesong : )
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: There she goes... :-(

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Uff, så ikkje bra ut det der... men bra at det var du som overlevde istedenfor sykkelen! Hadde jo vært mye bedre om begge hadde overlevd da.. Du kan jo alltids kjøpe en make igjenn, selvom det ikke blir det samme.
God leging med tommelen din! ;)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
bengtern
Posts: 386
Joined: 02 Jan 2009 23:41
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Re: There she goes... :-(

Post by bengtern »

kondolerer med sykkelen kjipt når noe sånt skjer, :( hadde du kasko på den? vel som sagt i inlegga over, heldigvis skjedde dette nå på slutten av sesongen ;) og god tid til å lete etter ny sykkel
Nå:Gsx-r600 k8
Post Reply