Trenger en bruks MC, og er mest fasinert av litt eldre klassikere.
Første valg hadde vært en Triumph Bonneville, men den blir for dyr. Har ca. 40.000 til rådighet. Er ikke glad i å skru, så det må være noe med god kvalitet. Noen som har gode tips til type sykkel. Har sett litt på Honda CB, men mange sier de ble laget relativt små?? Er selv 188cm høy.
Tips mottas med takk!
Tips til valg av "kvalitets" klassiker
- Galilee
- Posts: 938
- Joined: 16 Oct 2006 21:24
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
- Location: Horten
Re: Tips til valg av "kvalitets" klassiker
Suzuki Katana 1100?
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=18475550
Solid motor etter det jeg har hørt, og definitivt en klassiker. Det var denne som startet endringen fra 'klassisk' til 'moderne' design.
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=18475550
Solid motor etter det jeg har hørt, og definitivt en klassiker. Det var denne som startet endringen fra 'klassisk' til 'moderne' design.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Re: Tips til valg av "kvalitets" klassiker
Det blir vel vanskelig å slå en velholdt, gammel Honda mtp driftssikkerhet og kvalitet.
CB er en naturlig tanke, men den flotte CB 750 Four er nokså liten.
Søk litt på de større på Finn, en CBR 1000 F er ikke liten, f,eks.
CB er en naturlig tanke, men den flotte CB 750 Four er nokså liten.
Søk litt på de større på Finn, en CBR 1000 F er ikke liten, f,eks.
-
- Posts: 25
- Joined: 15 May 2009 17:02
- MC: 1986 FJ1100 (200.000 km) og gleder seg til å bli veteran
2002 ZZR1200.. som får stå for daglig bruk - Location: Ã…s
Re: Tips til valg av "kvalitets" klassiker
Ntja.. Foreslår FJ1100/1200 hvis den er "gammel" nok for deg.
En annen "ulempe" er at det fortsatt er mange slike i drift.
Kan forsikres gjennom Bilsport - MC for nesten ingenting, samt at den er seig som bikkjeskinn!
Min har gått 200 000 uten motoroverhaling, og bruker fortsatt ikke olje!
Ikke pent kjørt heller, da den har gått adskillige runder på bane i "ungdommen"
Ellers er vel alle CB/GPZ/GSX fra samme periode OK.
BMW R modeller (eller tidlig K) er andre, etter min mening, fristende forslag.
En annen "ulempe" er at det fortsatt er mange slike i drift.
Kan forsikres gjennom Bilsport - MC for nesten ingenting, samt at den er seig som bikkjeskinn!
Min har gått 200 000 uten motoroverhaling, og bruker fortsatt ikke olje!
Ikke pent kjørt heller, da den har gått adskillige runder på bane i "ungdommen"
Ellers er vel alle CB/GPZ/GSX fra samme periode OK.
BMW R modeller (eller tidlig K) er andre, etter min mening, fristende forslag.