hærverk

Prat om tung MC.
the rock
Posts: 36
Joined: 17 Jul 2008 09:41
MC: zamir begum, søker "rape" "forced" å diverse andre ting på internette. har prøvd å kjøpe en kåne fra iraq. å jobber i avast sekuritas i oslo. adresse: granebakken 96
Location: oslo

hærverk

Post by the rock »

Hei
fått meg tung sykkel. utrolig morsom å kjøre sykkel. Dette er min første sykkel.
Image

har et sprøsmål til.lurer på hvor mange av dere som har fått hærverk på sykkelen deres mens den har stått ute (vei, gate etc).
User avatar
RuneMC
Posts: 2055
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: hærverk

Post by RuneMC »

Grattis med ny sykkel! Venter på å få levert min første - håper det blir før helgen, men ikke i nærheten av noe så fartsfylt.

Før i tiden (med bil) pleide det å være et spørsmål om du parkerte øst (knekte antenner, knuste speil i Torggata f.eks.) eller vest for Karl Johan (ittno tull) - men kan vel ha endret seg siden den gang...

Sykkelen din er jo sikkert egnet til å skape misunnelse hos noen så da står den kanskje ikke trygt noe sted... :roll: eller tar jeg feil og at sykler generelt får mer respekt ?

Ellers så tror jeg hærverk ofte kan være tilfeldig - avhengig av hvor og når... fikk f.eks. knust speilet på bilen engang på beste vestkant, men ganske sikkert det var noen russ som hadde vært på ferde den gangen...
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: hærverk

Post by tshansen »

Gratulere med Ducati :)

Meget fin sykkel det der.

Det er jaggu ikke ofte jeg hører om hærverk på sykkler rundt om. Folk viser utrolig respekt for akkurat det med motorsykler (merkelig nok) Da biler som står rundt ofte kan få støyten.

Her i Bergen står det masse fete sykler parkert rundt om i byen både i ukedager og helger. Å de får stå ifred. Men mann er aldri helt sikret mot slik. Hive ett trekk over hvis den skal stå parkert over lengre tid. Da er det ikke like lett å se om det står en strøken eller gammel sykkel under.

Uansett så er det langt ifra noe problem med hærverk. Det hører heller med til sjeldenheten. det er ganske mere sannsynlig at du selv er uheldig å bikker ned sykkelen eller lignende :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
the rock
Posts: 36
Joined: 17 Jul 2008 09:41
MC: zamir begum, søker "rape" "forced" å diverse andre ting på internette. har prøvd å kjøpe en kåne fra iraq. å jobber i avast sekuritas i oslo. adresse: granebakken 96
Location: oslo

Re: hærverk

Post by the rock »

Takker takker!
Lorshaft: 748 :D det var første valget mitt men forsikringen gjorde at jeg valgte 750. Neste sykkel blir vel 748.

det er godt å høre at det ikke er hærverk på sykler. Da er det litt greit å parkere i gatene \:D/
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: hærverk

Post by Northman »

Hvor stor forskjell var det på forsikringene?

Og hvor stor forskjell er det på 748 og 750? 748 er mer sporty?
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: hærverk

Post by RH racing »

http://www.bike.no/forum/thread.php?t=13965

vel ikke alle er like heldige å slipper unna hærverk...
selv aldri blitt utsatt for dette.. men vært utsatt for å bli påkjørt når sykkelen er parkert og føreren stakk...
så spørs nok litt hvor man bor...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: hærverk

Post by tshansen »

748 (s,r,sps) er rein R sykkel....
Mens 750 er mere sportstourer :)

Ja jeg er smertelig klar over hvor høy forsikring det kan være på denne sykkelen! Ja har du først fått deg ducati er det vannskelig å gå over til noe annet;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: hærverk

Post by Northman »

Dyrt å ha det gøy mao :(

Snakket med forsikkringsmannen min tidligere i år, han kunne fortelle meg at de hadde øka med 35% på R-sykkler, syntets det var rimelig brutalt...

Like bli, snart får jeg gubberabatten, er ikke det 30 som er den magiske grensa? ;)
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: hærverk

Post by tshansen »

Er nok 30 som er den magiske grensen ja! Jeg får 30% rabatt på sykkelen når jeg bikker 30 selv i følge forsikringsmannen :roll:

Og som Racing skriver, det er ikke alle som er like heldig å slippe unna, men det er ikke like ofte en hører om hærverk, selv om det ikke er noen hær som har gjort verket :roll:

Jeg får inntrykk av at det har veldig mye med hvor i landet du bor, og som jeg ser på profilen din så står der Oslo...Å uten å vite dette sikkert, vil jeg anta at dette er en større belastet by.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
the rock
Posts: 36
Joined: 17 Jul 2008 09:41
MC: zamir begum, søker "rape" "forced" å diverse andre ting på internette. har prøvd å kjøpe en kåne fra iraq. å jobber i avast sekuritas i oslo. adresse: granebakken 96
Location: oslo

Re: hærverk

Post by the rock »

ja, 748 er klart mer sporty. Og som du sier så har man kjøpt en Ducati så er det vanskelig å gå over til noe annet. Tror Ducati har litt mer respekt enn andre. Legge rmerke til når jeg parkerer sykkelen min med andre sykler som cbr,fazer, r6..så kommer de bort til sykkelen min for å se på. :D
User avatar
RuneMC
Posts: 2055
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: hærverk

Post by RuneMC »

Litt off topic, men kjørte innover til jobben idag - og forbi en malebutikk i Asker... der stusset jeg på at det stod et malingspann ved busslomma... hmm, kanskje noen har dumpet spannet og tenker at malingsbutikken resirkulerer tenkte jeg... men når jeg kom nærmere og så til siden på parkeringsplassen var det noen som hadde hatt "moro" ja... flere malingspann og bl.a. ett med gulmaling på bakken og hvor selve malingen var kastet på siden av en stor kassebil som stod parkert der... pluss litt her og der...

Så, noen har det utrolig "moro" på andres bekostning ja. Ofte er vel dette ungdomsgjenger som ikke har noe annet å finne på... har inntrykk av at det har øket litt med slikt etter finanskrisen... "lediggang er roten til alt ondt" osv...
Khazow
Posts: 7
Joined: 16 Jun 2009 14:58
MC: '99 Bandit 600 - "Bendik"

Re: hærverk

Post by Khazow »

Jeg tror du unngår mye av hærverket ved å kjøpe et trekk som dekker hele sykkelen. Har du i tillegg en lås med alarm som begynner å ule når noen beveger på sykkelen så bør det være relativt trygt.
User avatar
moonlit
Posts: 331
Joined: 02 Jul 2006 21:50
Location: Rett bak deg

Re: hærverk

Post by moonlit »

Jeg kom ut en morgen, og da hadde noen unger (antar jeg) velta sykkelen; den stod bortgjemt inne blant noen vaskestativer i borettslaget, på MC-parkeringen vår.

Utover det har jeg aldri opplevd noe :)

Så forresten en slik 750 som du har på Carl Berner her om dagen, reflekterte over hvor pen den sykkelen er :)
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: hærverk

Post by carboy »

Når det gjelder hærverk skal man aldri si aldri, det er så mange J**** drittunger rundt om i landet som er misunnelig på andres ting og bare MÅ sette/røre eller ødelegge andres utrolige kjøre Sykkler, dette er fordi dem ikke har noe liv desverre og bruker pengene sine på Crack osv, istedenfor og kjøpe Sykkel/baby.

Så for og være på en litt mer sikkrere side ville jeg anbefalt Alarm og skive lås og om lengere tid en skikkelig U lås igjennom drev og felg :roll: Det siste er kanskje ikke nødvendig om du har Alarm og skivelås.

Men vær alltid OPS på hvor du parkerer og om det er mye folk som går forbi, parker heller litt for deg selv, bak ett senter eller et sted som det er lite forbipasserende, eneste stedet jeg ikke parkerer slikt som nevt er når jeg parkerer på "Kubikken" i drammen, siden det er en egen Mc parkering og det er kun mc og mcister der, som oftest.

Carboy
-Carboy-
User avatar
Jostein
Posts: 35
Joined: 19 Oct 2006 22:14
MC: 00 Ducati 748 Bip
x98 600N Bandit
Location: Oslo

Re: hærverk

Post by Jostein »

Jeg og en kamerat jeg bor sammen med stod ute på gata en natt i mai pga dugnad i bygården, han kjører 800ss og jeg 748. Begge sykklene ble gjort hærverk på i løpet av natten. De hadde revet av scotoilern min pluss en klokke, og på hans hadde de fjernet en tennhette ++.
Jævelig irreterende men ellers ingen stor skade.
Så godt råd, parker inne eller på egen eiendom.
00 Ducati 748 Bip
x98 600N Bandit
Peace & Love
Post Reply