Plagsomme annonseselgere fra Intermedia AS/Rubrikk.no

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Plagsomme annonseselgere fra Intermedia AS/Rubrikk.no

Post by PerTore »

Fler enn meg som har blitt oppringt fra disse selv om du har skrevet ettertrykkelig i annonsen at du ikke ønsker kontakt med annonseselgere?

Har nå sporet opp privat/mobilnummer til daglig leder (ikke vanskelig, søk på brreg.no), så nå skal han få etpar telefoner med "tilbud han ikke kan si nei til" :twisted:
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Plagsomme annonseselgere fra Intermedia AS/Rubrikk.no

Post by knetrom »

Haha, fantastisk :D Har fått noen av de, selv om det er et års tid siden sist. Give 'em hell! :twisted:
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Plagsomme annonseselgere fra Intermedia AS/Rubrikk.no

Post by ToreLo »

Image

Jeg sier ikke mer :P
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Plagsomme annonseselgere fra Intermedia AS/Rubrikk.no

Post by Lord Erik »

Fortell oss hvordan det går. ;-)

I mange tilfeller har jeg sympati med telefonselgerene som sikkert får masse dritt hver dag, men det er utrolig irriterende med telefonsalg som man har sagt ettetrykelig nei til. Og i dette tilfellet er det ikke selgere, men lederen det går ut over.
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Plagsomme annonseselgere fra Intermedia AS/Rubrikk.no

Post by PerTore »

Nemlig. Og et kjapt nettsøk avslører at disse typene ikke er de snilleste gutta i klassen.

Tips om "hevn" mottas med takk. (innenfor rimeligheten og lovlighetens grenser ;-) )
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Plagsomme annonseselgere fra Intermedia AS/Rubrikk.no

Post by knetrom »

Rubrikk.no er faen ikke friske heller, det ringer en 14 år gammel gutt og spør om km.-stand og årsmodell på min gamle 240, som begge deler er oppgitt i annonsen, for så å spørre om den er i god stand, "for han driver nemlig med salg av nettopp Volvo 240 og kan tilby" en dyr og dårlig pakke med markedsføring.. De ringer uansett om du har skrevet at de kan dra til helvete eller ikke, de sier selv at de ikke ser etter. Har ingen medfølelse med noen av de, syns de fortjener å bli plaget! :twisted:
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Plagsomme annonseselgere fra Intermedia AS/Rubrikk.no

Post by KiM »

Du kan late som om du ringer fra forbrukerrådet eller noe sånt, fortelle at de har fått mange klager som er sendt videre til FTU og be om et møte. Gi dato, sted og klokkeslett, men ikke møt opp :D
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re: Plagsomme annonseselgere fra Intermedia AS/Rubrikk.no

Post by Dominator »

Når de ringer later du som du er kjempeinteressert. Etter et halvt minutt sier du "et øyeblikk" og legger fra deg røret inntil en radio. Finn en kristen nærradio med litt salmer og lesning fra skriften osv.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Plagsomme annonseselgere fra Intermedia AS/Rubrikk.no

Post by Lord Erik »

Legg nummeret ut på /b/ på 4chan.org. ;-)
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Plagsomme annonseselgere fra Intermedia AS/Rubrikk.no

Post by PerTore »

Tror gutta har blitt innklaget så mange ganger for forbrukerrådet at de veit eksakt åssen prosessen er. Vil være vanskelig og lure han på dette tror jeg... Tror jeg rett og slett bare skal ringe til alle døgnets tider og tilby han og kjøpe noe av meg. Få smake sin egen medisin med andre ord.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Plagsomme annonseselgere fra Intermedia AS/Rubrikk.no

Post by Lord Erik »

Hehe, hva har du tenkt å selge da? Innventar? "Hei, jeg har en fin vase stående som jeg lurte på om du var interessert i?". ;-)
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Plagsomme annonseselgere fra Intermedia AS/Rubrikk.no

Post by PerTore »

Må vel bli det som jeg har annonsert, og som de ringer meg på..
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Plagsomme annonseselgere fra Intermedia AS/Rubrikk.no

Post by erazar »

Haha, om du har skrevet at du ikke ønsker kontakt og de fremdeles ringer er det bare å peise på mener nå jeg :D

Det finnes utallige varianter for hvordan en telefon fra en selger kan bli morsom, problemet er at de fleste tar tid.. Men klassiske varianter som å late som du er kjempeinterresert for så å avslå i siste sekund er ofte gøy, på den måten har jeg fått snakket med mange selgere om hvordan det går på jobben, hva de driver med på fritiden osv.. Faren min pleier å be dem om å snakke veldig sakte for han har ikke båndopptaker, men har lyst til å ta opp samtalen, derfor må han skrive ned alt de sier, det er viktig å ha alt i orden om han skal handle noe :D

nei du må snakke litt saktere.. ok.. hvordan staves det? Litt saktere værsåsnill..

En annen er å si at du ikke liker telefoner på natten, og si at selgeren må slutte å ringe så sent. Svaret blir ofte, men det er jo midt på dagen! Ja for deg kanskje, men jeg jobber nattevakt og kunne godt tenkt meg å sove! Ring meg om dagen heller!
Eller at du også er en telefonselger og vil ikke blande arbeid inn i fritiden din.. det er uendelig med muligheter :p

En av de mer kjente variantene er å be om nummeret til selgeren, slik at du kan ringe opp igjen for akkuratt nå har du litt knapt med tid, merkelig nok liker ikke telefonselgere å bli ringt opp i tide og utide

Jeg har full forståelse for at telefonsalg bare er en jobb, og at den som ringer ikke nødvendigvis er min fiende, samtidig synes jeg at de som reserverer seg eller gir beskjed om at de ikke ønsker å bli kontaktet av telefonsalg rett og slett skal få slippe, det blir en alt for aggressiv salgskanal om selgerene fritt kan velge hvem som skal ringes.

Nå hjalp vel ingen av disse tipsene på hva du skulle si men jeg synes du hadde en skikkelig god ide med å ringe tilbake! Og ser gjerne at du poster hvordan dette går fremover ;-) Du kan ikke selge dem annonseplass på et skilt i hagen eller noe? Så og så mye penger for en reklameplakat, prisen avhenger av størrelse osv..
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Plagsomme annonseselgere fra Intermedia AS/Rubrikk.no

Post by PerTore »

Ha ha, mye bra tips, Erazar. De ringer meg to-tre ganger om dagen, men problemet er at det blir brutt ganske fort så jeg rekker ikke herje noe med de. Kanskje rekker de akkurat og lese tekstlinja med annonseselgere uønsket, og så legger de på?? Vet ikke.De ringer fra 24 10 13 60, men når jeg prøver og ringe opp, får jeg bare en svarer som anmoder meg til og sende en sms hvis jeg ikke ønsker og bli kontaktet. Sende sms??? Ikke faen!! Her skal det bedrives dævelskap føst!! :twisted:

Men trenger også tips til og ringe og kødde med "sjefen sjøl" på Rubrikk/Intermedia. (Bleikingen på bildet ovenfor) Har nemlig nummeret hans!!
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Plagsomme annonseselgere fra Intermedia AS/Rubrikk.no

Post by Northman »

Tipper den karen er rimelig godt vant med å få telefoner hjem :-)

Du har ikke en blacklist funksjon på din egen telefon? Bare sperret nr de ringer i fra, litt ann på hva slags telefon du har så finnes det også programmer du kan legge inn som ordner det.

Lykke til! :D
It is better to exist unknown to the law.
Post Reply