Manuelt gir eller Automatgir ?

Prat om ATV og Cross
| u9k |
Posts: 61
Joined: 16 May 2005 18:42
Location: Porsgrunn
Contact:

Manuelt gir eller Automatgir ?

Post by | u9k | »

Hva er best å kjøre med hvis du har en 250cc ?
en kamerat som lurer på dette. skal kjøpe 250cc atw nemlig :)
Image
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Har aldri prøvd atv, men prøv, og hvis du liker å gire med atv så kjøper du med gir, liker du automat bedre kjøp det, det er bare opp til deg, alle andre vil ha sin mening som ikke nødvendigvis passer deg best... tenk også på hva du skal bruke den til ...
| u9k |
Posts: 61
Joined: 16 May 2005 18:42
Location: Porsgrunn
Contact:

Post by | u9k | »

Kriz wrote:Har aldri prøvd atv, men prøv, og hvis du liker å gire med atv så kjøper du med gir, liker du automat bedre kjøp det, det er bare opp til deg, alle andre vil ha sin mening som ikke nødvendigvis passer deg best... tenk også på hva du skal bruke den til ...
Okej. takker for svar, men har hørt at det ikke er klutsj på 250cc ATW ?
er det sant ?
Image
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

er vel mange forskjellige atv'er men hvis det er gir atv burde den vel ha clutch :lol: kan hende noen har noen slags automat clutch
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Finnes det ATV'er med vri-gass; sånn der du vrir håndtaket som på MC?
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Har ikke sett noen, verken kawa eller honda har det, resten har jeg ikke peil på...
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Atv med automat kan fort bli kjedelig!
Akkurat som på en scooter..
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Æ'ndalitten wrote:Finnes det ATV'er med vri-gass; sånn der du vrir håndtaket som på MC?
det finnes ja :wink:

skulle jeg hatt meg en atv skulle jeg absolutt hatt gir 8)
Må kunne ta en wheelie av og til :twisted:
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

eller stoppie :lol:
User avatar
MXer50
Posts: 83
Joined: 26 Apr 2005 21:19

Post by MXer50 »

Smak og behag.

Behagelig å kjøre med automat, men du har ikke muligheten til å leke på samme måte som med gir.

Vrigass kan du sette på selv. Får kjøpt sånne ombyggingssett.
Kymco MXer50 Rød
Porta Malossi Sport
Tecnigas Quad Chrome
Malossi Multivar
Malossi reeds
Malossi/Dellorto 19mm gasser
| u9k |
Posts: 61
Joined: 16 May 2005 18:42
Location: Porsgrunn
Contact:

Post by | u9k | »

Kriz wrote:er vel mange forskjellige atv'er men hvis det er gir atv burde den vel ha clutch :lol: kan hende noen har noen slags automat clutch
for på Sykkelsalongen, som er en moped/mc/atw butikk, er det en som ikke har clutch. men men :?
Image
User avatar
MXer50
Posts: 83
Joined: 26 Apr 2005 21:19

Post by MXer50 »

| u9k | wrote:
Kriz wrote:er vel mange forskjellige atv'er men hvis det er gir atv burde den vel ha clutch :lol: kan hende noen har noen slags automat clutch
for på Sykkelsalongen, som er en moped/mc/atw butikk, er det en som ikke har clutch. men men :?

Mmmmm. Høres ikke helt godt ut. Innbiller meg at dette er en løsning som sikkert skaper problemer og som du vil slite med å finne deler til.
Kymco MXer50 Rød
Porta Malossi Sport
Tecnigas Quad Chrome
Malossi Multivar
Malossi reeds
Malossi/Dellorto 19mm gasser
| u9k |
Posts: 61
Joined: 16 May 2005 18:42
Location: Porsgrunn
Contact:

Post by | u9k | »

Mmmmm. Høres ikke helt godt ut. Innbiller meg at dette er en løsning som sikkert skaper problemer og som du vil slite med å finne deler til.[/quote]

Ok. tar turen ned dit og spør en gang til for sikkerhets skyld :wink:
Image
£€O
Posts: 120
Joined: 26 Apr 2005 21:58
Location: oslo

Post by £€O »

Kanskje gammelt men det er nå automat clutch på de fleste atv'r i dag.. Hvertfall alle jeg har prøvd.. Honda har automat clutch, kawa'n og, suzuki osv osv... Har ennå ikke sett noen med clutch, såfall måtte det være en cross utgave og ikke slik "sport" utgave som man får kjøpt i Norge. Nærmeste ville være en Polaris 500 et eller annet.. Men tror det er automat clutch der og
Alle barna løp fra bomba untatt britt, hun hadde defuse kit.
| u9k |
Posts: 61
Joined: 16 May 2005 18:42
Location: Porsgrunn
Contact:

Post by | u9k | »

£€O wrote:Kanskje gammelt men det er nå automat clutch på de fleste atv'r i dag.. Hvertfall alle jeg har prøvd.. Honda har automat clutch, kawa'n og, suzuki osv osv... Har ennå ikke sett noen med clutch, såfall måtte det være en cross utgave og ikke slik "sport" utgave som man får kjøpt i Norge. Nærmeste ville være en Polaris 500 et eller annet.. Men tror det er automat clutch der og
Det var det jeg trudde.. at det ikke var clutch på atw lenger. eller en såkalt auto-clutch! takk for svaret 8)
Image
Post Reply