Re: Nyeste Tiger Explorer (2016) høster lovord fra testkjørerne
Posted: 09 May 2016 10:41
Beklager avsporingen som kommer her, dette har ikke noe å gjøre med Explorer
For å være ærlig gutter så må jeg si at jeg ramla litt av sporet nå.
For meg er mc-tur en total-opplevelse hvor jeg drar for å se på nye steder, stoppe opp, se på steder, snakke med folk, hygge meg sammen med venner.
For meg handler det ikke om å kunne kjøre fortest eller lengst. Om hurtig og langt er det primære finnes der andre muligheter som langt overgår mc.
Når jeg kjører mc søker jeg etter svingete veier. I Norge finnes de i rikelig mon. Langs de fleste dalfører fines der både gamle og nye veier. De nye veiene er relativt rette, fulle av biler og mange steder fungerer veien som melkeku for UP. Om man velger gamleveien finner man flere svinger og mindre trafikk, og trafikkgrunnlaget er så lavt at de er uinteressante for UP. Men dessverre er de også nedprioritert vedlikeholdsmessig. Og her kommer lang fjæringsvei inn.
Jeg kjører ikke verken raskere eller lenger med min GS enn hva jeg gjør med GT'n, men det er mer komfortabelt når jeg søker disse veien. Den dårligere vindbeskyttelsen er ikke en faktor, ei heller mangel på hk, da farten er moderat. Tvert imot, det er mer morsomt å kjøre en twin enn en firer på svingete veier grunnet motorkarakterestkken.
(Ok. her kommer det litt om Explorer) Har ikke prøvd mc med tresylindret motor, men kan godt tenke meg at det er godt kompromiss hvor man får litt av draget til en twin og turtallsvilligheten til en firer.
For å være ærlig gutter så må jeg si at jeg ramla litt av sporet nå.
For meg er mc-tur en total-opplevelse hvor jeg drar for å se på nye steder, stoppe opp, se på steder, snakke med folk, hygge meg sammen med venner.
For meg handler det ikke om å kunne kjøre fortest eller lengst. Om hurtig og langt er det primære finnes der andre muligheter som langt overgår mc.
Når jeg kjører mc søker jeg etter svingete veier. I Norge finnes de i rikelig mon. Langs de fleste dalfører fines der både gamle og nye veier. De nye veiene er relativt rette, fulle av biler og mange steder fungerer veien som melkeku for UP. Om man velger gamleveien finner man flere svinger og mindre trafikk, og trafikkgrunnlaget er så lavt at de er uinteressante for UP. Men dessverre er de også nedprioritert vedlikeholdsmessig. Og her kommer lang fjæringsvei inn.
Jeg kjører ikke verken raskere eller lenger med min GS enn hva jeg gjør med GT'n, men det er mer komfortabelt når jeg søker disse veien. Den dårligere vindbeskyttelsen er ikke en faktor, ei heller mangel på hk, da farten er moderat. Tvert imot, det er mer morsomt å kjøre en twin enn en firer på svingete veier grunnet motorkarakterestkken.
(Ok. her kommer det litt om Explorer) Har ikke prøvd mc med tresylindret motor, men kan godt tenke meg at det er godt kompromiss hvor man får litt av draget til en twin og turtallsvilligheten til en firer.