4takter elr 2 takter

Prat om lett MC.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Du tror ikke at det er mulig og lage en 1000ccm totakter? 250ccm per cylinder... kansje litt mye men forsatt 600-800 totakts motor hadde dratt fra en 1000 firetakts
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Kriz wrote:Du tror ikke at det er mulig og lage en 1000ccm totakter? 250ccm per cylinder... kansje litt mye men forsatt 600-800 totakts motor hadde dratt fra en 1000 firetakts
Fint mulig å lage en 1000 kubikks totakt, men jeg ville ikke drømme om bensinforbruk osv... Den hadde jo slukt både bensin og oljetank på noen mil.....

Tror nok en 1000cc totakt hadde dratt det meste! :twisted:
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
VaraStreet
Posts: 144
Joined: 26 Apr 2005 19:26
Location: Trondheim
Contact:

Post by VaraStreet »

Honda Varadero 125 Streetfighter
Prøv å finne en likedan...:D
Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

cool

Post by NeoN »

å steike han!
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
rmxråner
Posts: 178
Joined: 28 Apr 2005 12:11
Location: Negerland

Post by rmxrÃ¥ner »

Kriz wrote:
driver ikke noen kampanje mot to taktere nei. har hatt diverse totaktere selv i over 5 år. nå som jeg har skifta til 4 takt har jeg erfart hvor mye mindre bensin, ingen blårøyk(og ingen stygg lukt) og hvor mye bedre allaround drag det er på en 4 takter!
Men er enig med att 2 takter er mye sprekere enn 4 taktere med så lav kubikk. men ville f.eks ikke hatt en 2 takts R1 :?
2takts r1 ville hatt ca 350-400 hester, det ville vært en værsting sykkel... og Yamaha hadde jo et eget prinsip som lignet eksosventil som de lagde på yamah rd350 og rd500 som ga den ganske jevnt bunndrag som firetakter, og med katalysator blir du kvitt blårøyk og stygg lukt... og at en totakter bruker litt mer bensin gjør søren ikke noe.. med mindre du er veldig fattig da.. 30% mer bensin hva gjør det så lenge du har dobbelt effekt
tror ikke en totakts r1 ville brukt 30% mer bensin, tror heller på ca 150%
men hva har de å si at den bruker 4 liter på mila i stede for 1?? :roll:
Aprilia_RS_2001
Posts: 105
Joined: 30 Apr 2005 10:09
Location: Sandnes

Post by Aprilia_RS_2001 »

4 liter istede for 1 liter vil si 400% større bensinforbruk, bare for å være litt pirkete :lol:
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Jepp.. Det blir heller 1.5L istedet for 1L.... Og det bryr jeg meg ikkeom tror jeg.. Hadde jeg først hatt råd til 1000ccm 2t så hadde jeg hatt råd til benz også.
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
Planitza
Posts: 46
Joined: 28 Apr 2005 16:25
Location: Trondheim

Post by Planitza »

Hei, folkens! Lagde ikke dette temaet for at skulle ta noe personlig! Har jo sklidd helt ut her nå. Spørsmåle var såre enkelt; Hva er forskjellen? Ikke om bensinforbruk og at en motor sånn og sånn hadde brukt så og så mye på mila.. :?
Kjøretøy:
¤Aprilia Sr 50 Ditech 2002-modell (på deltid)
Aprilia_RS_2001
Posts: 105
Joined: 30 Apr 2005 10:09
Location: Sandnes

Post by Aprilia_RS_2001 »

ja, kjøper du en Lamborghini Diablo så må du faen ha råd te å betala forsikring og bensin og 8)
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Den nsren var en gammel motogp sykkel, idag bruker de 4takter i motogp pga mindre giring fordi den drar bedre på lavt turtall men hadde de fått lov til å bruke 1000 totaktere hadde de nok gjort det..
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Kriz wrote:Den nsren var en gammel motogp sykkel, idag bruker de 4takter i motogp pga mindre giring fordi den drar bedre på lavt turtall men hadde de fått lov til å bruke 1000 totaktere hadde de nok gjort det..
Akkurat det er jo faktisk ikke helt sikkert, iogmed at de ikke har lov til å ha mer enn 22 liter (?) bensin.

AtW
User avatar
VaraStreet
Posts: 144
Joined: 26 Apr 2005 19:26
Location: Trondheim
Contact:

Post by VaraStreet »

Kriz wrote:Den nsren var en gammel motogp sykkel, idag bruker de 4takter i motogp pga mindre giring fordi den drar bedre på lavt turtall men hadde de fått lov til å bruke 1000 totaktere hadde de nok gjort det..
De bruker fortsatt 2 takt i klassene under 1000cc.
Som den nsr'n som er 500cc. Men i 1000cc klassen så bruker de vel 4takt pga lengre levetid.
Honda Varadero 125 Streetfighter
Prøv å finne en likedan...:D
Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm
mathias
Posts: 21
Joined: 29 Apr 2005 19:50

Post by mathias »

VaraStreet wrote:
Kriz wrote:Den nsren var en gammel motogp sykkel, idag bruker de 4takter i motogp pga mindre giring fordi den drar bedre på lavt turtall men hadde de fått lov til å bruke 1000 totaktere hadde de nok gjort det..
De bruker fortsatt 2 takt i klassene under 1000cc.
Som den nsr'n som er 500cc. Men i 1000cc klassen så bruker de vel 4takt pga lengre levetid.
lengre levetid? bytter de ikke sykler etter hvert løp uansett da? kanskje for å vare hele løpet kanskje... :?
Yamaha Sting 50cc 1985
Honda VT Shadow 125cc 1999
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

gjør de? hvor kan jeg få dele syklene de har ??? :P
User avatar
VaraStreet
Posts: 144
Joined: 26 Apr 2005 19:26
Location: Trondheim
Contact:

Post by VaraStreet »

mathias wrote:
VaraStreet wrote:
Kriz wrote:Den nsren var en gammel motogp sykkel, idag bruker de 4takter i motogp pga mindre giring fordi den drar bedre på lavt turtall men hadde de fått lov til å bruke 1000 totaktere hadde de nok gjort det..
De bruker fortsatt 2 takt i klassene under 1000cc.
Som den nsr'n som er 500cc. Men i 1000cc klassen så bruker de vel 4takt pga lengre levetid.
lengre levetid? bytter de ikke sykler etter hvert løp uansett da? kanskje for å vare hele løpet kanskje... :?
Et løp varer sikkert 50 runder, og en 1000cc 2takt som d er hentet mest mulig effekt ut av hadde nok ikke levd så mange mil...Stempel alltså :wink:
D å ligge å tyne en 2takt over tid er ikke så veldig bra, så de vil vel unngå flest mulig pit-stops tenker jeg....
Honda Varadero 125 Streetfighter
Prøv å finne en likedan...:D
Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm
Post Reply