4takter elr 2 takter
Fint mulig å lage en 1000 kubikks totakt, men jeg ville ikke drømme om bensinforbruk osv... Den hadde jo slukt både bensin og oljetank på noen mil.....Kriz wrote:Du tror ikke at det er mulig og lage en 1000ccm totakter? 250ccm per cylinder... kansje litt mye men forsatt 600-800 totakts motor hadde dratt fra en 1000 firetakts
Tror nok en 1000cc totakt hadde dratt det meste!
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
- VaraStreet
- Posts: 144
- Joined: 26 Apr 2005 19:26
- Location: Trondheim
- Contact:
Honda Varadero 125 Streetfighter
Prøv å finne en likedan...
Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm
Prøv å finne en likedan...
Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm
cool
å steike han!
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
tror ikke en totakts r1 ville brukt 30% mer bensin, tror heller på ca 150%Kriz wrote:2takts r1 ville hatt ca 350-400 hester, det ville vært en værsting sykkel... og Yamaha hadde jo et eget prinsip som lignet eksosventil som de lagde på yamah rd350 og rd500 som ga den ganske jevnt bunndrag som firetakter, og med katalysator blir du kvitt blårøyk og stygg lukt... og at en totakter bruker litt mer bensin gjør søren ikke noe.. med mindre du er veldig fattig da.. 30% mer bensin hva gjør det så lenge du har dobbelt effektdriver ikke noen kampanje mot to taktere nei. har hatt diverse totaktere selv i over 5 år. nå som jeg har skifta til 4 takt har jeg erfart hvor mye mindre bensin, ingen blårøyk(og ingen stygg lukt) og hvor mye bedre allaround drag det er på en 4 takter!
Men er enig med att 2 takter er mye sprekere enn 4 taktere med så lav kubikk. men ville f.eks ikke hatt en 2 takts R1
men hva har de å si at den bruker 4 liter på mila i stede for 1??
-
- Posts: 105
- Joined: 30 Apr 2005 10:09
- Location: Sandnes
-
- Posts: 105
- Joined: 30 Apr 2005 10:09
- Location: Sandnes
Akkurat det er jo faktisk ikke helt sikkert, iogmed at de ikke har lov til å ha mer enn 22 liter (?) bensin.Kriz wrote:Den nsren var en gammel motogp sykkel, idag bruker de 4takter i motogp pga mindre giring fordi den drar bedre på lavt turtall men hadde de fått lov til å bruke 1000 totaktere hadde de nok gjort det..
AtW
- VaraStreet
- Posts: 144
- Joined: 26 Apr 2005 19:26
- Location: Trondheim
- Contact:
De bruker fortsatt 2 takt i klassene under 1000cc.Kriz wrote:Den nsren var en gammel motogp sykkel, idag bruker de 4takter i motogp pga mindre giring fordi den drar bedre på lavt turtall men hadde de fått lov til å bruke 1000 totaktere hadde de nok gjort det..
Som den nsr'n som er 500cc. Men i 1000cc klassen så bruker de vel 4takt pga lengre levetid.
Honda Varadero 125 Streetfighter
Prøv å finne en likedan...
Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm
Prøv å finne en likedan...
Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm
lengre levetid? bytter de ikke sykler etter hvert løp uansett da? kanskje for å vare hele løpet kanskje...VaraStreet wrote:De bruker fortsatt 2 takt i klassene under 1000cc.Kriz wrote:Den nsren var en gammel motogp sykkel, idag bruker de 4takter i motogp pga mindre giring fordi den drar bedre på lavt turtall men hadde de fått lov til å bruke 1000 totaktere hadde de nok gjort det..
Som den nsr'n som er 500cc. Men i 1000cc klassen så bruker de vel 4takt pga lengre levetid.
Yamaha Sting 50cc 1985
Honda VT Shadow 125cc 1999
Honda VT Shadow 125cc 1999
- VaraStreet
- Posts: 144
- Joined: 26 Apr 2005 19:26
- Location: Trondheim
- Contact:
Et løp varer sikkert 50 runder, og en 1000cc 2takt som d er hentet mest mulig effekt ut av hadde nok ikke levd så mange mil...Stempel alltsåmathias wrote:lengre levetid? bytter de ikke sykler etter hvert løp uansett da? kanskje for å vare hele løpet kanskje...VaraStreet wrote:De bruker fortsatt 2 takt i klassene under 1000cc.Kriz wrote:Den nsren var en gammel motogp sykkel, idag bruker de 4takter i motogp pga mindre giring fordi den drar bedre på lavt turtall men hadde de fått lov til å bruke 1000 totaktere hadde de nok gjort det..
Som den nsr'n som er 500cc. Men i 1000cc klassen så bruker de vel 4takt pga lengre levetid.
D å ligge å tyne en 2takt over tid er ikke så veldig bra, så de vil vel unngå flest mulig pit-stops tenker jeg....
Honda Varadero 125 Streetfighter
Prøv å finne en likedan...
Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm
Prøv å finne en likedan...
Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm