Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"
Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"
Takk for turen og praten. Moro med tradisjoner.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
- Baron von Waffel
- Posts: 3477
- Joined: 15 Feb 2007 19:21
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
- Location: Oslo, Dal
Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"
Så i siste nummer av Senior-Ms-bladet at du er tilstede som linselus, Ragnhild. Bra jobba.
Last edited by Baron von Waffel on 24 Sep 2008 12:03, edited 1 time in total.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"
Da regner jeg med at du tar deg en dagstur nedover til våren, da RagnhildJalmar wrote:Takk for turen og praten. Moro med tradisjoner.
Tradisjoner er en god ting.
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home
Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"
Pål
Ja, takk for besøket
Tror vi klarte iallfall tre runder rundt tårnet før vi hadde fått løst alle verdensproblemene
Bimma
Er da stadig i de sentrale østlandsstrøk, så vi får vel til noe når den tid kommer
Hr Baron
Ja, kan brukes som linselus også
Ja, takk for besøket
Tror vi klarte iallfall tre runder rundt tårnet før vi hadde fått løst alle verdensproblemene
Bimma
Er da stadig i de sentrale østlandsstrøk, så vi får vel til noe når den tid kommer
Hr Baron
Ja, kan brukes som linselus også
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"
Selv takk. Blei det 3 runder? Jeg kom litt ut av tellinga jeg.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"
Det der Gixx, syns jeg var totalt unødvendig.
Hvis du mener at Assosiasjonstråden var meningsløs, kunne du ha stengt den med en gang, ikke etter at den har ruslet og gått i langsammelig tid og passa seg selv. Greit nok at det bare var 6 - 8 som holdt den i live, men vi syns det var artig å assosiere i nye retninger, og tråden kom jo stadig tilbake til MC-relaterte tema.
Men det står jo i stil med den bevistløse modereringa som har vært i det siste hvor man godtar at enkeltmenensker blir hengt ut, og bruker veeeldig lang tid på å forstå at det faktisk er en moderatoroppgave å stoppe slikt.
Og det bidrar jo ikke til å motivere til aktivitet
Og vil dere ha et mindre aktivt forum så greit for meg.
Hvis du mener at Assosiasjonstråden var meningsløs, kunne du ha stengt den med en gang, ikke etter at den har ruslet og gått i langsammelig tid og passa seg selv. Greit nok at det bare var 6 - 8 som holdt den i live, men vi syns det var artig å assosiere i nye retninger, og tråden kom jo stadig tilbake til MC-relaterte tema.
Men det står jo i stil med den bevistløse modereringa som har vært i det siste hvor man godtar at enkeltmenensker blir hengt ut, og bruker veeeldig lang tid på å forstå at det faktisk er en moderatoroppgave å stoppe slikt.
Og det bidrar jo ikke til å motivere til aktivitet
Og vil dere ha et mindre aktivt forum så greit for meg.
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"
Hvis alt ikke MC relatert stenges så forsvinner alt av blogger ihvertfall.
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"
Noen blogger henger i en tynn tråd,ja. Men takhøyden i "Prat" burde være god nok til slik.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"
Var og prøvekjørte en Harley Davidson i dag. Forhandleren stilte med -09 modeller for prøving for alle interesserte. Var mest folk fra "Harley-menigheta", men også noen fra andre MC-menigheter.
Prøvde en XR 1200, men det ble ikke noen "må ha"-opplevelse. Grei sykkel, farta godt nok unna, men ellers ikke no spesielt som utløste behov hos meg.
Kjørte 4 - 5 mil, både på fin MC-vei og i 90-soner, så jeg syns jeg ble rimelig kjent med sykkelen. Motoren var helt grei, følte ikke noe behov for å måtte gire hele tida. Var jo positivt overraska over trekkvillighet/bunndrag. Men fant ut at han måtte ha ca 4.000 omdreininger for å trives, men da farta det godt nok unna for meg i allfall.
Det jeg reagerte først på var at den virka stiv i nedlegg. Måtte bruke makt på holken for å få den ned inn mot en sving. Mens når jeg stakk ut kneet la den seg pent inni svingen, men ville jeg ha den lenger ned måtte jeg legge makt bak krava på holken. Og det likte jeg ikke no særlig.
Bremser var det nok av uten at jeg testa dem no særlig. Masse motorbrems i V-twinnen, og det holdt lenge for meg.
Ellers var det mest kosmetikk som irriterte. Syns det ble trangt mellom speil og holk, og finga på hansken hengte seg opp i hendlene, mest i clutchhendelen, men også i bremsehendelen. Noe som er ei utfordring ved raske nedbremsinger når man sitter og gruer seg for å få finga rundt hendelen, fordi man vet at hansken henger seg opp. Vil tro at det kan rettes med å vri hendelen mer ned.
Mine lange ben slet med at pedalene sitter så langt bak. Hadde inntrykk av at jeg satt med hæla oppunder seteballene. Og fothvilerne spartt opp når jeg satte ned føttene, og da ble det å lete etter dem med støvletuppen. Først den høyre før jeg fikk tatt løs, og deretter den venstre når vi endelig kom i fart. Og det var plundrete når pedalene satt så langt bak og med et sete som ble rimelig lavt til meg.
Det jeg likte best var at blinkersene slo seg av selv. Akkurat hva som slo av blinkersene skal jeg ikke si, men de ble borte etter krysset og det var ikke så dumt.
Prøvde en XR 1200, men det ble ikke noen "må ha"-opplevelse. Grei sykkel, farta godt nok unna, men ellers ikke no spesielt som utløste behov hos meg.
Kjørte 4 - 5 mil, både på fin MC-vei og i 90-soner, så jeg syns jeg ble rimelig kjent med sykkelen. Motoren var helt grei, følte ikke noe behov for å måtte gire hele tida. Var jo positivt overraska over trekkvillighet/bunndrag. Men fant ut at han måtte ha ca 4.000 omdreininger for å trives, men da farta det godt nok unna for meg i allfall.
Det jeg reagerte først på var at den virka stiv i nedlegg. Måtte bruke makt på holken for å få den ned inn mot en sving. Mens når jeg stakk ut kneet la den seg pent inni svingen, men ville jeg ha den lenger ned måtte jeg legge makt bak krava på holken. Og det likte jeg ikke no særlig.
Bremser var det nok av uten at jeg testa dem no særlig. Masse motorbrems i V-twinnen, og det holdt lenge for meg.
Ellers var det mest kosmetikk som irriterte. Syns det ble trangt mellom speil og holk, og finga på hansken hengte seg opp i hendlene, mest i clutchhendelen, men også i bremsehendelen. Noe som er ei utfordring ved raske nedbremsinger når man sitter og gruer seg for å få finga rundt hendelen, fordi man vet at hansken henger seg opp. Vil tro at det kan rettes med å vri hendelen mer ned.
Mine lange ben slet med at pedalene sitter så langt bak. Hadde inntrykk av at jeg satt med hæla oppunder seteballene. Og fothvilerne spartt opp når jeg satte ned føttene, og da ble det å lete etter dem med støvletuppen. Først den høyre før jeg fikk tatt løs, og deretter den venstre når vi endelig kom i fart. Og det var plundrete når pedalene satt så langt bak og med et sete som ble rimelig lavt til meg.
Det jeg likte best var at blinkersene slo seg av selv. Akkurat hva som slo av blinkersene skal jeg ikke si, men de ble borte etter krysset og det var ikke så dumt.
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"
Du har ikke tenkt å bytte inn Kamelen i en H-D med det første,skjønner jeg.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"
Nei, ikke i en XR 1200 i allfall
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
- Baron von Waffel
- Posts: 3477
- Joined: 15 Feb 2007 19:21
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
- Location: Oslo, Dal
Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"
Vi har nå fått bekreftet at Gixxerman hadde god dekning hos admin for å stenge den tråden. Det er jo egentlig positivt. Og det å starte en ny tråd, eller følge den opp, var opprørsk. for min del var jeg absolutt spent på om det ville komme en reaksjon.Ragnhild wrote:Det der Gixx, syns jeg var totalt unødvendig.
Hvis du mener at Assosiasjonstråden var meningsløs, kunne du ha stengt den med en gang, ikke etter at den har ruslet og gått i langsammelig tid og passa seg selv. Greit nok at det bare var 6 - 8 som holdt den i live, men vi syns det var artig å assosiere i nye retninger, og tråden kom jo stadig tilbake til MC-relaterte tema.
Men det står jo i stil med den bevistløse modereringa som har vært i det siste hvor man godtar at enkeltmenensker blir hengt ut, og bruker veeeldig lang tid på å forstå at det faktisk er en moderatoroppgave å stoppe slikt.
Og det bidrar jo ikke til å motivere til aktivitet
Og vil dere ha et mindre aktivt forum så greit for meg.
At trådene om assosiasjoner er relativt off-topic er jeg enig i. Samtidig så er det faktisk en av de trådene her hvor innleggene har vært minst off-topic i forhold til startinnlegget.
Men skal dette forumet være bare on-topic med unntak av bloggene? Vi har mange tråder her som gjelder annet enn MC. De viser hva vi er opptatt av ved siden av MC. Og gjør dette til et treffsted for mennesker, ikke bare et fagforum. Problemet med assosiasjonstrådene er vel at de avslører vår lekenhet midt i alvoret. Og viser hva som skjer i hodene våre.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"
Fremdeles enig med Dem Hr Baron.
Nå har jeg en oppgave som skal leveres om ikke så alt for veldig lenge, så jeg tar en pause fra forumet. Når jeg har fått oppgaven ut av hodet, og ting begynner å henge mer sammen inni det samme hodet, får jeg se om det blir mer MC-forumaktivitet.
Nå har jeg en oppgave som skal leveres om ikke så alt for veldig lenge, så jeg tar en pause fra forumet. Når jeg har fått oppgaven ut av hodet, og ting begynner å henge mer sammen inni det samme hodet, får jeg se om det blir mer MC-forumaktivitet.
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
-
- Posts: 181
- Joined: 25 Jun 2008 01:10
- MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
- Location: Skedsmo
Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"
Sånn selvdisiplin da gitt ... *litt misunnelig*
Lykke til med oppgave!
Lykke til med oppgave!
- Rookie on pRrreciousss -
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"
Takk Prookie
Om det er så mye selvdisiplin vet jeg ikke, er vel mer at det er en deadline og jeg vil bli ferdig nå. Har holdt på i over et år, og nå er det å få skrevet de siste tyve sidene og få levert som står i hodet mitt.
Om det er så mye selvdisiplin vet jeg ikke, er vel mer at det er en deadline og jeg vil bli ferdig nå. Har holdt på i over et år, og nå er det å få skrevet de siste tyve sidene og få levert som står i hodet mitt.
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum