Blir vel sperra på turtall så blir ikke samme lyd da nei Får ikke like høyt turtall, og de fleste 600 har vel 34hk langt nedi registeret så det blir vel heller lite gassutslag.inunf wrote:Nåja, der er jeg litt uenig. En mellomklassesykkel er veldig rask i forhold til alt annet enn fulleffektere (og noen svært få biler). 34 hk går helt greit, har du ikke kjørt tohjuling før så har du ikke bruk for mer med det første.
Lyden blir som en fulleffekter.
lyd/aks 600ccm
Re: lyd/aks 600ccm
Re: lyd/aks 600ccm
Lyden vil jo bli den samme, men du får ikke like høyt turtall. Eksosanlegget er jo det samme
Re: lyd/aks 600ccm
De syklene som har gassere er jo strupet i innsuget, så de kan bruke hele turtallsregisteret. Har syklene med elektronisk struping turtallssperre? Det visste jeg ikke.
Re: lyd/aks 600ccm
Jeg tenker på fysisk sperre som sitter på pådraget.
Re: lyd/aks 600ccm
Men igjen, vil de si at de er mye mer bensinvennlige ?
Og hvilke muligheter har eg får å lærekjøre nå ?
Og hvilke muligheter har eg får å lærekjøre nå ?
Re: lyd/aks 600ccm
Me too Er da forskjellige løsninger fra sykkel til sykkel etter alt jeg har skjønt, eller tar jeg feilFV wrote:Jeg tenker på fysisk sperre som sitter på pådraget.
- MowZ
- Posts: 1275
- Joined: 21 Jan 2008 15:44
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Re: lyd/aks 600ccm
får ikke helt lik lyd selv om det er likt eksos anlegg når den ikke forbrenner like mye bensin, men den vil bare være litt lavere i amplitude.. Prøv å ha litt turtall på sykkelen og gi litt gass, så gjør det samme med full gass så hører du forskjell.
BMW S1000RR, Simply the best!
Re: lyd/aks 600ccm
Suzuki operer vel med elektronisk sperre, Kawa har mekanisk på throttelhjulet. Nyere R6 har vel også elektronisk begrensning. Så Kawa henger vel litt i bakleksa, derfor lettest og trimme pr idag Har forstått det slik at hele ECU'en må byttes på nyere syklere med elektronisk sperre.Gixxerman wrote:Me too Er da forskjellige løsninger fra sykkel til sykkel etter alt jeg har skjønt, eller tar jeg feilFV wrote:Jeg tenker på fysisk sperre som sitter på pådraget.