Den store Dekktråden

Prat om tung MC.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: RE: Re: Den store Dekktråden

Post by tshansen »

BMWilly wrote: Har vel i grunn stort sett samme opplevelse med disse. Kan ikke si jeg har merket noe plagsom støy, selv om jeg har sett mange nevne dette. Hvis bakdekk holder 15k blir det nok et sett til.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
Du er jo hakket mer dreven på grus enn hva jeg er... Nå kjenner jeg ikke til hvilke dekk du har kjørt på tideligere, men hvordan opplever du Anakee 3 dekkene på grus i forhold til det du er vant til? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: RE: Re: Den store Dekktråden

Post by BMWilly »

LordShaft wrote:
BMWilly wrote: Har vel i grunn stort sett samme opplevelse med disse. Kan ikke si jeg har merket noe plagsom støy, selv om jeg har sett mange nevne dette. Hvis bakdekk holder 15k blir det nok et sett til.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
Du er jo hakket mer dreven på grus enn hva jeg er... Nå kjenner jeg ikke til hvilke dekk du har kjørt på tideligere, men hvordan opplever du Anakee 3 dekkene på grus i forhold til det du er vant til? :-k
Nei, kan vei ikke kalle meg dreven, og har jo ikke noe å sammenligne med. På RT en kjørte jeg med sportsturerdekk. På vanlig grusvei skiller det vel ikke nevneverdig allikevel vil jeg tro. Det er vel først der du trenger grovere mønster for å få grep der dette har noe og si. Det er sikkert marginal forskjell mellom såkalte 90/10 dekk...vil jeg tro, men sikkert noen andre som kan bidra med bedre kvalifisert synsing her enn meg. :-k
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by Snikkeren »

Nå har ikke jeg prøvd det dekket der, men for meg så ser det jo ut som et vanlig 90-10 dekk. Jeg merket stor forskjell på TKC 70 kontra de 90-10 dekkene jeg har kjørt på grus, og hvis de overbeviser meg i helgen også, så har jeg funnet dekkene for meg.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den store Dekktråden

Post by tshansen »

Snikkeren wrote:Nå har ikke jeg prøvd det dekket der, men for meg så ser det jo ut som et vanlig 90-10 dekk. Jeg merket stor forskjell på TKC 70 kontra de 90-10 dekkene jeg har kjørt på grus, og hvis de overbeviser meg i helgen også, så har jeg funnet dekkene for meg.
Ja som sagt, disse dekkene avventer jeg med å prøve, før du har fått "testet" de for meg :lol: :lol: De får veldig mye lovord fra folket der ute. Å er de veldig god, spørs det om dette ikke blir mitt neste valg også. Også spent på levetiden på disse dekkene. Mønsteret var ekstremt grovt. Eneste jeg leser en del av, er at mange på GS og GSA opplever at framdekket trapper og vibrerer litt. :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RuneMC
Posts: 2056
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Den store Dekktråden

Post by RuneMC »

Her er litt om dekk... Anakee Wild vs TKC80 og TKC70... og litt om GS vs AT
Interessant. TKC70 dekkene jeg har kjøpt inn (men ikke satt på ennå) betegnes altså som ikke spesielt offroad... men på annen side har jeg ikke tenkt å kjøre i gjørmebad heller, så tror nok de duger på grusveiene jeg beveger meg.

[youtube][/youtube]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den store Dekktråden

Post by tshansen »

Hahahahaha.... Her har du BOMMET kraftig på video du har linket til Rune =D> =D>

ser du har rettet den nå \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Den store Dekktråden

Post by Tommas »

Ja pokker, 2 girls 1 cup i dekktråden??!

Bra den videoen ble redigert


8) :lol:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Den store Dekktråden

Post by Toven »

Tommas wrote:Ja pokker, 2 girls 1 cup i dekktråden??!

Bra den videoen ble redigert


8) :lol:
Haha, hva skjedde nå? :D
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: Den store Dekktråden

Post by JLafton »

LordShaft wrote:
Snikkeren wrote:Nå har ikke jeg prøvd det dekket der, men for meg så ser det jo ut som et vanlig 90-10 dekk. Jeg merket stor forskjell på TKC 70 kontra de 90-10 dekkene jeg har kjørt på grus, og hvis de overbeviser meg i helgen også, så har jeg funnet dekkene for meg.
Ja som sagt, disse dekkene avventer jeg med å prøve, før du har fått "testet" de for meg :lol: :lol: De får veldig mye lovord fra folket der ute. Å er de veldig god, spørs det om dette ikke blir mitt neste valg også. Også spent på levetiden på disse dekkene. Mønsteret var ekstremt grovt. Eneste jeg leser en del av, er at mange på GS og GSA opplever at framdekket trapper og vibrerer litt. :-k
Hadde jeg vert deg så hadde jeg slengt på Anakee wild, dette dekket er som skapt for GSA. Synd denne ikke er i dimensjonen til min ennå. Men det kommer nok flere ettervert :thumleft
Anakee 3 og TKC 70 er dekk i samme liga.
User avatar
RuneMC
Posts: 2056
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Den store Dekktråden

Post by RuneMC »

LordShaft wrote:Hahahahaha.... Her har du BOMMET kraftig på video du har linket til Rune =D> =D>

ser du har rettet den nå \:D/
Haha, var liksom 2 sek feil link lå ute, men dere værer jo feil kjappere enn en dragracer-bike på nitro :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den store Dekktråden

Post by tshansen »

JLafton wrote: Hadde jeg vert deg så hadde jeg slengt på Anakee wild, dette dekket er som skapt for GSA. Synd denne ikke er i dimensjonen til min ennå. Men det kommer nok flere ettervert :thumleft
Anakee 3 og TKC 70 er dekk i samme liga.
Jeg vil nok påstå annerledes JLafton :shock:

Jeg har nå rullet 2500 km på nye dekk... I all hovedsak rett fram veier. Noe motorvei og noe ekstremt dårlig standard veier. Har hatt meg et par grus ferder på de, men ikke nok til at jeg kan komme med annet enn første inntrykkene mine (med anakee 3 friskt i minnet)

Image

Her er ny gummi kommet på i Riga på omtrent 10.000 kjørte km! Den første reaksjonen er at dekkene er veldig retningsstabil og vibrerer veldig i lav fart. Også ved kraftig nedbremsing. Men jeg har hørt veldig mange nevne dette de første 1000 km på dekkene. De må liksom få gått seg litt inn. Om det er dekkene som går seg inn, eller vi som blir vant med de får gjenstå å se.

Det finnes ikke veistøy, slik som en opplever med Anakee 3 dekkene. (i all hovedsak framdekket)
Profilen på disse dekkene minner veldig om samme følelsen jeg fikk av Pirelli dekkene. Veldig bra for min del. Tipper ikke inn i sving, men må legges i sving og holder seg der. Perfekt kombo til min kjøring.

Våt egenskapene er det beste jeg har vært borti... I Polen er asfalten til tider ekstremt glatt (når den er våt) pga lite piggdekk kjøring. Satt du foten nedi føltes veien såpeglatt noen steder. Dekkene derimot, ga ikke antydning til slipp verken med hardt pådrag eller nødbrems. Jeg kjørte også gjennom tidenes syndeflod. Det var så mye vann i veibanen at selv biler slet med vannplaning. Dekkene på sykkelen drenerer vann lett som ingen ting. Rett og slett imponerende.

På sporete asfalt, eller slik skrapt asfalt var dekkene veldig uvant. jeg følte de levde veldig og måtte korrigere mye. Har helt sikkert med mønster og mønster dybde å gjøre. :-k

På Norske deilige vestlandsveier sitter disse dekkene som tyggis. Jeg fikk virkelig testet svingegenskapene på de fra Geilo til Norheimsund :love
Faktisk så gæli at gummien krøllet seg litt på kantene \:D/

Image

På siste bildet er dekkene rullet 2500. De ser ikke brukt ut enda. Og jeg er veldig spent på om de slites jevnt. Dekkene vibrerer fortsatt litt ved lav hastigheter (20 - 40) men langt ifra slik de var som helt ny. Det er ingen vibrasjoner ved nedbremsning. Grepet på grus er langt bedre enn Anakee 3. Det spretter ikke så mye sidelengs når du kjører på steiner. Å det biter langt mer ved nedbremsing og sving. Jeg har ikke fått testet det så mye på grus enda, men det blir langt mer.

Alt i alt er jeg ekstremt overrasket over dette dekket. Får jeg over 10.000 på et sett med disse og de slites uten noen form for trapping osv. Er det nok fare for at jeg har funnet meg en ny favoritt =D> =D>
Anbefales... Men som Snikkeren gjorde meg oppmerksom på i går. Det begynner å bli mange her inne som kjører på disse dekkene nå. Blir spennende å høre hva dere andre erfarer.
Jeg forstår godt at Tobben elsker disse dekkene på sykkelen sin :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4750
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Den store Dekktråden, Mitas E10

Post by Palma »

Da har jeg fått på nye dekk på felgsett II og vært på testtur i skogen :D

Image
Image
Mitas E10. Landet på de mest grunnet pris type lav. Da jeg har to felgsett trenger jeg ikke noe kombidekk, og dette er definitivt ikke kombidekk etter min smak. En liten runde i 26 veldig varme grader og høy luftfuktighet.. :-s

Tok en liten runde på en sti/traktorveg hvor jeg går med bikkjene, oisann de steinene som er små da jeg går ble liksom litt større i dag, og kom raskere på.. Men dekka taklet ujevnheter rimelig bra. Nå skal det sies at det var rimelig tørt..
Merker jo at sykkern er for høyt gira for småkjøring i skogen, Med tørrkjøtsj i tillegg så er det ikke den mest egna endurobiken... [-X Nevnte jeg 250 kg...
På grusen ble jeg overrasket over at bakhjulet slapp rimelig fort ved gasspådrag, egentlig ikke så dumt da fart i sving på grus føles tryggere og mer kontrollert med hekken litt ut.
Var endel spor i veien etter tømmertransport i vinter osv, jeg klarte å finne disse og dekka i samarbeid med meg klarte å takle de rimelig greit.
Må liksom huske på å gi gass og ikke nøle, og se langt frem, De nære ting må bare passeres samma what.. :shock:

ABS var skrudd av i dag.. :redface

Det var en artig opplevelse, og kan gi gode opplevelser på grusen utover ettersommeren og høsten.

En liten tur på asfalt også... OI DÆVEN, jeg datt ned i hver en sving og jeg syns de virket utrolig lite retningsstabile i sving. Var noe bedre med mer gasspådrag gjennom svingen, men absolutt ikke noe dekk jeg ville dra på lang asfalttur med.

Nå har ikke jeg noe erfaring med andre så grove dekk, og dette var bare en kort oppsummering av det helt første inntrykket. 8)
ArcticTiger
Posts: 2545
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Den store Dekktråden

Post by ArcticTiger »

@Palma: Uansett hvordan de dekka er å kjøre med: Det ser unektelig BØØST ut :smt106
User avatar
jhn
Posts: 2065
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Den store Dekktråden

Post by jhn »

Lordshaft, du sier "selv biler slet med vannplaning..."
Dette har jeg fundert litt på, og konkludert i alle hemmelighet at faren for vannplaning er større på bli enn på mc
Hva mener dere?
User avatar
Palma
Posts: 4750
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by Palma »

ArcticTiger wrote:@Palma: Uansett hvordan de dekka er å kjøre med: Det ser unektelig BØØST ut :smt106
Trøster meg med det jeg og, så uansett var det ikke feilinvestering :thumleft
Post Reply