fotoboks på mc?
- moto
- MC: NÅ KTM SMR 450
X -Gsxr 1000 2007
X -Gsxr 1000 2005
X -Gsxr 600 1998 - Location: Nittedal
Re: fotoboks på mc?
jeg ble målt i en sånn hastighets måling nå for en liten stund siden men det har bare vert den. aldri blitt målt noen andresteder
så bare OVER 80
så bare OVER 80
Det er ganske stor andel som slipper unna pga bildet, hvis du dra ned solskjermen og gjemmer deg bak, får du ikke brev, eller du kan jo kjøre med finnlandshette bestandigneptyr wrote:Hmmm, kansje på tide med litt "ekstra sikkerhet" i bilen ?Gixxerman wrote:Dette har da blitt tatt opp i hytt og pine i media. Finnes jo selv bilister som slipper unna grunnet at de ikke klare å tyde ansiktet. hvordan skal de da kjenne igjen et ansikt bak en hjelm ?
Så kommer manuell laserkontroll..
-
- MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*
Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km
En god venn av meg og meg var en tur i Lillehammer rett etter at han hadde fått den tilbake på et lite opphold på 8mnd. Da paserte vi en fotoboks i 120 i 80 sonen, var etter en forbikjøring av en kranbil så måtte satse litt. Da ble han ganske svett når han så boksen i grøten, men den blinket heldigvis ikke.
Jeg skjønner ikke helt den. Om det er din bil som blir knipsa, så bør du jo vite hvem som har kjørt uansett. Forstår ikke at folk kan slippe unna med det.Gixxerman wrote:Dette har da blitt tatt opp i hytt og pine i media. Finnes jo selv bilister som slipper unna grunnet at de ikke klare å tyde ansiktet. hvordan skal de da kjenne igjen et ansikt bak en hjelm ?
Er det du som eier bilen, og kjerringa som har blitt tatt, eller andre veien rundt, så er du ikke pålagt å angi osvosv..FV wrote:Jeg skjønner ikke helt den. Om det er din bil som blir knipsa, så bør du jo vite hvem som har kjørt uansett. Forstår ikke at folk kan slippe unna med det.Gixxerman wrote:Dette har da blitt tatt opp i hytt og pine i media. Finnes jo selv bilister som slipper unna grunnet at de ikke klare å tyde ansiktet. hvordan skal de da kjenne igjen et ansikt bak en hjelm ?
Er noen greier der..
Er nok ikke så lett å slippe unna nei. Om du ikke vil oppgi hvem som har kjørt kan du risikere å måtte stille i retten for å forklare dommeren hvem føreren er. Nekter du fortsatt kan du bli ilagt mer i bot enn det fartsovertredelsen ville gitt... storebror ser deg vet du.neptyr wrote:Er det du som eier bilen, og kjerringa som har blitt tatt, eller andre veien rundt, så er du ikke pålagt å angi osvosv..FV wrote:Jeg skjønner ikke helt den. Om det er din bil som blir knipsa, så bør du jo vite hvem som har kjørt uansett. Forstår ikke at folk kan slippe unna med det.Gixxerman wrote:Dette har da blitt tatt opp i hytt og pine i media. Finnes jo selv bilister som slipper unna grunnet at de ikke klare å tyde ansiktet. hvordan skal de da kjenne igjen et ansikt bak en hjelm ?
Er noen greier der..
Seff, men du kan nekte å sladre på kjerringa, min onkel gjorde akkurat det der, slapp rett unna :pDominator wrote:Er nok ikke så lett å slippe unna nei. Om du ikke vil oppgi hvem som har kjørt kan du risikere å måtte stille i retten for å forklare dommeren hvem føreren er. Nekter du fortsatt kan du bli ilagt mer i bot enn det fartsovertredelsen ville gitt... storebror ser deg vet du.
Er det ikke noe om at du må skape tvil om hvem som kjørte? At dere f. eks. er flere som bytter på å kjører samme sykkel og som har samme (eller lignende) kjøreklær, slik at du faktisk ikke VET hvem som kjørte i gjerningsøyeblikket?
Nå er det vel ikke sykkel som er temaet her, men bil.
Jeg har selv kompiser som har sluppet unna forobokser pga at en eller annen "kompis" har lånt bilen. Den har stått tilgjengelig på fest, og folk vet hvor nøkkelen lå
Sluppet unna bot! Men du bør vite hva du skal si til snuten
Sluppet unna bot! Men du bør vite hva du skal si til snuten
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube
MyRoute-app
Det er politiets oppgave å bevise at den de vil bøtelegge kjørte bilen.
Ingen grunn til å gjøre det vanskeligere enn det.
Ser de ikke hvem som kjører, blir det ingen sak.
...men de er ikke teite heller, de har f.eks tilgang til passregisteret med foto.
De sjekker nok opp ektefellen til eier av bilen hvis eier og bilde ikke matcher.
Vet du ikke hvem som kjørte bilen, er det lite de kan gjøre hvis de ikke finner det ut selv.
Ingen grunn til å gjøre det vanskeligere enn det.
Ser de ikke hvem som kjører, blir det ingen sak.
...men de er ikke teite heller, de har f.eks tilgang til passregisteret med foto.
De sjekker nok opp ektefellen til eier av bilen hvis eier og bilde ikke matcher.
Vet du ikke hvem som kjørte bilen, er det lite de kan gjøre hvis de ikke finner det ut selv.
NAF wrote:Ved overtredelse sender politiet brev til den som står registrert som eier av bilen i det sentrale motorvognregistret og ber om å bekrefte at vedkommende var sjåfør. Hvis eieren ikke selv kjørte bilen, ber politiet om å få opplyst navn på føreren. Bileier kan ikke straffes dersom det er en annen som har vært fører på det aktuelle tidspunktet.
Bileier har i utgangspunktet ingen plikt til å forklare seg for politiet, men politiet kan begjære rettslig avhør. Ved et rettslig avhør har du en forklaringsplikt, men med noen unntak blant annet for nærstående, dvs. ektefelle, og slektninger i rett opp- eller nedstigende linje, søsken og besvogrede. Påberopes dette, vil politiet kunne etterforske saken videre, for eksempel ved sammenligne familiemedlemmer med bildet av føreren. Vær klar over at selv om du ikke har vitneplikt, plikter du etter innkalling å møte hos politiet.
@Lølle: Hva er fort?
Jeg hadde 105 i lærdalstunellen, Dette etterforsket de i "et svangerskap" før de innkalte meg til avhør og gi meg forelegg.
Bilen var regget på fattern på den tiden, og han visste selvsagt ikke hvem som hadde kjørt, da bilen står til fri disposisjon på gårdsplassen.
Jeg hadde 105 i lærdalstunellen, Dette etterforsket de i "et svangerskap" før de innkalte meg til avhør og gi meg forelegg.
Bilen var regget på fattern på den tiden, og han visste selvsagt ikke hvem som hadde kjørt, da bilen står til fri disposisjon på gårdsplassen.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
ME! Ble knipset i fjor høst, men ikke hørt noe siden. Kjørte bilen til pappa, han satt ved siden av. Jeg satt i telefonen (uten handsfree) og lå vel i 10km/t for mye. 70- eller 80-sone. Har nok hatt litt flaks.Gixxerman wrote:Finnes jo selv bilister som slipper unna grunnet at de ikke klare å tyde ansiktet.
Ting som kan skje, og gjør at du ikke får bot, er mangel på bilde av ansikt, utydig bilde, skitten linse på fotoboksen, ikke kamera i boksen (skjedde mer før, da det gikk på rundgang. Men da knipset de vel heller ikke?), skitne skilter ..... Men som oftest kommer nok regninga
Satt faktisk og avtalte når jeg skulle overta motorsykkelen jeg skulle kjøpe, da det blinket kraftig
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)