What about the money???

Prat om lett MC.
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Scotch wrote:Jeg er så sinnsykt i tvil om jeg skal ha moped ellr lett mc... avgiftene er jo dobbelt så dyre!! off :(
Hvis du tror du har penger nok, så ville jeg uten tvil valgt lett. Men du skal være oppmerksom på at det er dyrt i innkjøp og drift! Men det er desto mye kjekkere når mopeder tror du kjører sent fordi du kjører orginal moped og "prøver" å kjøre ifra deg...
Image
User avatar
HÃ¥vi
Posts: 405
Joined: 26 Apr 2005 08:00
Location: Sandnes

Post by HÃ¥vi »

Winalot wrote:Hvis du tror du har penger nok, så ville jeg uten tvil valgt lett. Men du skal være oppmerksom på at det er dyrt i innkjøp og drift! Men det er desto mye kjekkere når mopeder tror du kjører sent fordi du kjører orginal moped og "prøver" å kjøre ifra deg...
Ditto
Image
User avatar
Scotch
Posts: 1170
Joined: 30 Apr 2005 11:42
Location: Stavanger

Post by Scotch »

LoL!!tror eg drar me mg far å ser på lett!!! viss eg kjøpe håpe eg någen mopeder prøve å kjøra fra mg :twisted:
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

bare ikke råkjør da, plis :wink: Det var en på det gamle forumet som kjørte seg ihjel med en elg pga han trodde han var mer verdensmester enn det han var :( Kjør med stil, kjør trygt :)
Image
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Winalot wrote:bare ikke råkjør da, plis :wink: Det var en på det gamle forumet som kjørte seg ihjel med en elg pga han trodde han var mer verdensmester enn det han var :( Kjør med stil, kjør trygt :)
Var ikke det han som hadde kjøpt seg gsx-r og kjørte ulovlig?
User avatar
HÃ¥vi
Posts: 405
Joined: 26 Apr 2005 08:00
Location: Sandnes

Post by HÃ¥vi »

Kriz wrote:
Winalot wrote:bare ikke råkjør da, plis :wink: Det var en på det gamle forumet som kjørte seg ihjel med en elg pga han trodde han var mer verdensmester enn det han var :( Kjør med stil, kjør trygt :)
Var ikke det han som hadde kjøpt seg gsx-r og kjørte ulovlig?
det var nok han ja.
Image
User avatar
Scotch
Posts: 1170
Joined: 30 Apr 2005 11:42
Location: Stavanger

Post by Scotch »

Eg e kje dn typen så kjøre så altfor fort... E lett mc lappen vanskeli å ta?
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Scotch wrote:Eg e kje dn typen så kjøre så altfor fort... E lett mc lappen vanskeli å ta?
Ikke noe spes spørs hvor intresert du er i og ta det... hvis du er den typen som bare slasker og bare vil kjøre så blir det kanskje vanskelig men hvis du følger med og viser intrese blir det lett vettø :P
User avatar
Scotch
Posts: 1170
Joined: 30 Apr 2005 11:42
Location: Stavanger

Post by Scotch »

Er den siste typen heldigvis :wink:
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Det var en bruker som kalte seg for Nibstad som hadde mopedlappen og kjørte en tung sykkel ulovlig sammen med en medpassasjer. De var ute og kjørte en fredag da de kolliderte med en elg. Han ble drept og medpassasjeren alvorlig skadet :(
Image
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Winalot wrote:Det var en bruker som kalte seg for Nibstad som hadde mopedlappen og kjørte en tung sykkel ulovlig sammen med en medpassasjer. De var ute og kjørte en fredag da de kolliderte med en elg. Han ble drept og medpassasjeren alvorlig skadet :(
Jeg hørte om han, men trodde han hadde tunglappen jeg! Hvis han bare hadde mopedlappen og kjøre tungsykkel er jo det galskap! :shock:
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Hjalmar Sæterstøl
Posts: 32
Joined: 22 May 2005 19:57

Post by Hjalmar Sæterstøl »

Sånn finansierer eg lappen min

1 år med avisen: 24.000
Diverse gaver: 5.000
Pappa ( :P ): 10.000

Då har eg råd til alt unntatt forsikring og sånt. Det fikser vi etter å ha skrevet salgskontrakt, og siden eg mest sannsynlig ikkje har penger, betaler pappa det, så "gløymer" han det etter ein stund! :mrgreen:
User avatar
haavard.ha
Posts: 284
Joined: 26 Apr 2005 19:17
Location: Rogaland - Karmøy

Post by haavard.ha »

Jeg fikk 16k i konf-penger, hadde bare vett til å spare 5k :roll:.
Hadde litt penger på konto etter at jeg gikk med avisene.
Tjente 7k i sommer på å fikse opp huset.
Pappa sponser lappen.
++

Oppsummering: Stor gjeld..
2001 Aprilia RS 125
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

TDK wrote:
Winalot wrote:Det var en bruker som kalte seg for Nibstad som hadde mopedlappen og kjørte en tung sykkel ulovlig sammen med en medpassasjer. De var ute og kjørte en fredag da de kolliderte med en elg. Han ble drept og medpassasjeren alvorlig skadet :(
Jeg hørte om han, men trodde han hadde tunglappen jeg! Hvis han bare hadde mopedlappen og kjøre tungsykkel er jo det galskap! :shock:
jepp, vi som var på NMCF.net når han var i live advarte han mot det men han hørte ikke på oss :roll: Det er galskap å kjøre noe du ikke har lappen for, uansett hvilken klasse det gjelder. Prinsippet er enkelt og greit at du ikke har kompetanse/erfaring nok til å kunne kjøre noen andre klasser enn det du har lappen for. Han hadde kjørt denne sykkelen en stund, han var en som bare måtte gjøre det... Dette er den triste siden av denne hobbyen vi har, en utrolig trist side faktisk.
Men dette hjelper ikke han nå :(
Image
User avatar
Larz1
Posts: 298
Joined: 23 May 2005 18:18
MC: Honda XR 125
Location: Gran (Oppland)

Post by Larz1 »

Scotch wrote:LoL!!tror eg drar me mg far å ser på lett!!! viss eg kjøpe håpe eg någen mopeder prøve å kjøra fra mg :twisted:
Derbi GPR?? Skal kanskje kjøpe den! DRIIIIIT fet, men alle sier at den gir ballemos....Vet om en som kom opp i 130 uten trim...
Bestod oppkjøring 18 juni - 2007!

Honda XR 125
Post Reply