Hvilken sykkel skal jeg velge; NSR, CBR eller Aprilia?

Prat om lett MC.
User avatar
Doffen
Posts: 404
Joined: 28 Apr 2005 17:58
Location: Trondheim

Post by Doffen »

en grundig feil og ja :p men nsr presser vell ut litt mer en 26. minst 28 vil nå jeg tro.
G of the week
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Er snakk om uplombert og ikke større gasser og effektannlegg :P
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Post by Furre »

Kriz wrote:
Doffen wrote:rene fakta my ass. Nsr med 26 hk og kickstarter...
Er jo ikke norsk side da... mito og rs har 34 hp der.. er jo fulleffektere.. og alle kan vel gjøre en feil altså det med kickstarteren :P
Sant, må si jeg reagerte litt på det, men RS250 har kick, samme med RGV250, så hvorfor ikke NSR :wink:
User avatar
Larz1
Posts: 298
Joined: 23 May 2005 18:18
MC: Honda XR 125
Location: Gran (Oppland)

Post by Larz1 »

Kriz wrote:Dette er jo opp til deg... hva liker du kraft og fart eller komfort og billig i drift.. og nsr er mellom mannen her som har litt av alt... men cbr er jo ikke en ordentlig racing sykkel, er veldig stygg også går den dårlig men øknomisk er den, sikkert god og sitte på også. en aprilia har kraft, akselerasjon og utsende går også bedre i svinger osv...
Kraft og fart! Har sett på Derbi GPR125.....Er den no bra tro?
Bestod oppkjøring 18 juni - 2007!

Honda XR 125
User avatar
mito2001
Posts: 27
Joined: 01 May 2005 21:58
Location: namsos

Post by mito2001 »

gå for aprilia du... er mye artigere enn nsr og cbr å kjøre (SYNES JEG) så vis du liker at damene skal snu seg etter deg i gatene.. gå for en aprilia rs.. med mindre du har stinn av penger å kjøper en mito/ eller turbo til cbr'n :P
racing de mito og trives med d:P
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Må bare si at RS IKKE yter 34hk bare ved å fjerne plomber! :roll:
Jeg synes det blir litt feil å sammenlikne enn fulleffektssykkel med en lovlig* sykkel.
*Lovlig å kjøre på veien som lett-MC

Derbi GPR 125 er helt ny så det nok ikke mange som kan si hvordan den er å kjøre og sånn, men den er tøff den.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Æ'ndalitten wrote:Må bare si at RS IKKE yter 34hk bare ved å fjerne plomber! :roll:
Jeg synes det blir litt feil å sammenlikne enn fulleffektssykkel med en lovlig* sykkel.
*Lovlig å kjøre på veien som lett-MC

Derbi GPR 125 er helt ny så det nok ikke mange som kan si hvordan den er å kjøre og sånn, men den er tøff den.
er 34hk fra italia
User avatar
Doffen
Posts: 404
Joined: 28 Apr 2005 17:58
Location: Trondheim

Post by Doffen »

mito2001 wrote:med mindre du har stinn av penger å kjøper en mito/ eller turbo til cbr'n :P
Du bør ha litt peiling for å kjøpe mito. Jævli rå sykkel, men den er litt skjør. Plugger og mye annet småting som mito har småtrøbbel med. Ikke at det er noe videre stress hvis du er litt skilla, men nsr kan du bare kjøpe å kjøre. Ny nsr vil si null trøbbel (med mindre du skrur den i hjel)
G of the week
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Doffen wrote:
mito2001 wrote:med mindre du har stinn av penger å kjøper en mito/ eller turbo til cbr'n :P
Du bør ha litt peiling for å kjøpe mito. Jævli rå sykkel, men den er litt skjør. Plugger og mye annet småting som mito har småtrøbbel med. Ikke at det er noe videre stress hvis du er litt skilla, men nsr kan du bare kjøpe å kjøre. Ny nsr vil si null trøbbel (med mindre du skrur den i hjel)
Veeel, det er for å være helt ærlig ikke så mange nye NSR'er igjen :wink:

Honda er og forblir kvalitet (må snakke av andres mening, for lille jenta mi var dårlig behandlet av forrige mann :( ). Men en sykkel er smak og behag, vi her inne kan bare snakke av hva VI liker og hva VI har erfart, det beste rådet er som sagt å gå i butikken og prøvesitte eventuelt prøve den :)

Lykke til!
Image
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

Doffen wrote:
mito2001 wrote:med mindre du har stinn av penger å kjøper en mito/ eller turbo til cbr'n :P
Du bør ha litt peiling for å kjøpe mito. Jævli rå sykkel, men den er litt skjør. Plugger og mye annet småting som mito har småtrøbbel med. Ikke at det er noe videre stress hvis du er litt skilla, men nsr kan du bare kjøpe å kjøre. Ny nsr vil si null trøbbel (med mindre du skrur den i hjel)
saklig og godt svart, du har aldri vært borti en mito tenker jeg, bare hørt en som har hørt en som har hørt 2 stk som oppi kopervik som er så dårlige pga begge 2 skjærte seg på likt, hehe :lol: hvis du vil vite noe om motorer som er holdbare, så ring til honda, og spør dem om nsr motoren, da vil du nok få sjokk :wink:
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

For å si det slik, Honda motoren har jeg hørt så godt som kun bra om, og jeg har til nå ikke hatt et eneste problem med motoren (og det må omtrent være det eneste jeg ikke har hatt et problem med etter mishandlingen :wink: )... Etter at den var på service og pusset på brummer og mumler den som den skal gjøre :D

Av to uavhengige selgere jeg var innom når jeg skulle kjøpe sykkel, hadde BEGGE hatt RS, og begge sa at hva enn jeg kjøpte, så måtte jeg ikke kjøpe den :roll:
Men jeg tror også RS er en slik sykkel som med den rett behandlingen er en kjempesykkel som også vil holde lenge :wink:
Image
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Der har du det med CBR...4-takts Honda...trenger lite vedlikehold (mindre enn en 2-t.), og den har Honda-kvalitet.. :D

Men Mito er en nydelig sykkel, det er forsåvidt de fleste MCer da men... :roll: Ikke velg sykkel 100% basert på hva alle andre sier.
Husk! Smaken er som baken...hehe :lol:
MC-Martin
Posts: 29
Joined: 21 May 2005 12:41
Location: Rogaland

Post by MC-Martin »

Ser signaturen din, "derbi går 130 uten trim......"

Cagiva Mito - 121 km/t
Honda NSR - 124 km/t
Aprilia Rs - 129 km/t

Dette er toppfart målt på flata uten trim, farten avhenger nok litt fra sykkel til sykkel, hvilken stand den er i, hvor tung personen som kjører er, hvor mye du våger å presse den osv.

Men om du har litt nedoverbakke kan en orginal aprilia gå i 140....
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

MC-Martin wrote:Ser signaturen din, "derbi går 130 uten trim......"

Cagiva Mito - 121 km/t
Honda NSR - 124 km/t
Aprilia Rs - 129 km/t

Dette er toppfart målt på flata uten trim, farten avhenger nok litt fra sykkel til sykkel, hvilken stand den er i, hvor tung personen som kjører er, hvor mye du våger å presse den osv.

Men om du har litt nedoverbakke kan en orginal aprilia gå i 140....
Vet om en som hadde den i 155 i nedoverbakke.. :P
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
Doffen
Posts: 404
Joined: 28 Apr 2005 17:58
Location: Trondheim

Post by Doffen »

Wright wrote:saklig og godt svart, du har aldri vært borti en mito tenker jeg, bare hørt en som har hørt en som har hørt 2 stk som oppi kopervik som er så dårlige pga begge 2 skjærte seg på likt, hehe :lol: hvis du vil vite noe om motorer som er holdbare, så ring til honda, og spør dem om nsr motoren, da vil du nok få sjokk :wink:
2 i venneflokken min hgar mito. En 97 modell (unskylt) og en 05. kan jo være fabrikasjonsfeil på 05'en, men hvis ikke er mito ganske skjør.
G of the week
Post Reply