250cc i 125 nsr ramme?

Prat om lett MC.
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Wright wrote:
Winalot wrote:15% trimming gjelder bil og tung mc...

de kan du lovlig trimme 15%, uten å melde det inn for biltilsynet og skatte for de ekstra HK :wink:

er iallefall det jeg har hørt :roll:
bil og mc er sikkert ja, men d han bryne bil og mc kjørelæreren sa at d gjaldt moped også (var mopedsertifikat jeg tok da) når jeg tok lett lappen så ble d aldri nevnt,men d tok jeg i egersund. så ifølge han er 15% lov, men ikke vet jeg.... står jo max 45 km/t i vognkortet, men d gjorde d ikke når jeg tok mopedlappen, da var d vel ikke eu mopeder og kunne vel gå 62 eller noe sånt ?
slik som jeg har sett det er en makshastighet en makshastighet uansett...
En kan ikke begynne å presse grensene for hvert enkelt kjøretøy som har en fastsatt grense :roll: På bil og tung MC så er det ingen lovlige begrensinger på hvor mye CCM, HK eller maksfart du kan ha. Sålenge vognkortet stemmer overens med kjøretøyet så er det lovlig...

Skulle dette bety at jeg kan ha 17 HK på letten min? :?

BTW: før EU regelen inntredde var maksgrensen 50 og maks 2,5 HK, nå er det 45 og ubegrenset HK :wink:
Image
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Wright wrote:
ChristR wrote:
Wright wrote:bare å få hjem en rs250 fra tyskland d og begynne og bygge på en heller billig og gammel 125, hadde vært et rått prosjekt, er jo forsatt 125, bare nå er d 125 x 2 :D
Ja, det står ingenting i loven at det er ulovlig å kjøre 2 lettsykler samtidig! ;) :P
hehe sant nok, prøve på d i retten ;) mellomklasse er jo 34hk delt på 2 = 17hk og er jo lov med 15% trimming (om jegi kke husker helt feil, fikk ihvertfall beskjed om d hos kjørelæreren min, bryne bil og mc) så da er d 15hk pr 125 ;)
og bare sitte sånn: :roll: :roll: :roll: når du blir stoppa :D
34hk? Her snakker vi 72hk! :D

Men.. Vurderer faktisk et slikt prosjekt, hvis jeg finner en billig rs.. Ellers så blir det nsr prosjekt.
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

ChristR wrote:
Wright wrote:
ChristR wrote: Ja, det står ingenting i loven at det er ulovlig å kjøre 2 lettsykler samtidig! ;) :P
hehe sant nok, prøve på d i retten ;) mellomklasse er jo 34hk delt på 2 = 17hk og er jo lov med 15% trimming (om jegi kke husker helt feil, fikk ihvertfall beskjed om d hos kjørelæreren min, bryne bil og mc) så da er d 15hk pr 125 ;)
og bare sitte sånn: :roll: :roll: :roll: når du blir stoppa :D
34hk? Her snakker vi 72hk! :D

Men.. Vurderer faktisk et slikt prosjekt, hvis jeg finner en billig rs.. Ellers så blir det nsr prosjekt.
fulleffekt ja, men med de flotte mopedblombene i seg ;) var jo såklart ikke særiøst d jeg skrev med oppforbi, men for å sette d litt på spissen liksom så klarer du vel få d til å bli 125 med 15hk men bare gange 2 liksom ;) hadde vært et rått prosjekt!
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

tenk å sette 500cc motor i en mopedbil :twisted:
niiiice
purken har jo ikke peiling på moped bilder,ikke tralle til di heller tror jeg :lol:
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

Tore^NSR wrote:tenk å sette 500cc motor i en mopedbil :twisted:
niiiice
purken har jo ikke peiling på moped bilder,ikke tralle til di heller tror jeg :lol:
om du trimmer mopedbil/bil/moped/mc osv, så er ikke politiet noe du skal være redd for, de kan ikke gjøre en dritt, men biltilsynet derimot hadde merka om d kom en mopedbil med 500cc motor, regner med d var motorsykkelmotor du tenkte på da, hvis ikke ville jeg heller prøvd å prest nedi en 2liter.
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

men når purken kommer på skolen med tralla kan de da ta lett mc o eller? :shock:
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

nei, å lenge de ikke kommer med dynotralle da.
Last edited by Wright on 22 May 2005 23:36, edited 1 time in total.
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

viss purken vinke meg inn på trallå så ska eg ikkje sei nai:P
se tryne på di når ann går i 130 :lol:
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

Tore^NSR wrote:viss purken vinke meg inn på trallå så ska eg ikkje sei nai:P
se tryne på di når ann går i 130 :lol:
de teste ikje toppfarten på en 125, der må de måla hesta, å d he eg aldri våre borti at de he våre ude på veien å jort....
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

då må di jo nesten ha dynobenk :shock:
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Nei, de spenner femten hester fast i sykkelen og får deg til å gi full gass, hvis du drar de femten hestene med sykkelen har du mer enn 15HK og de kan ta deg for det... :roll:
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

Æ'ndalitten wrote:Nei, de spenner femten hester fast i sykkelen og får deg til å gi full gass, hvis du drar de femten hestene med sykkelen har du mer enn 15HK og de kan ta deg for det... :roll:
av og til bruker de føll også, pga de er mer "spretne" enn noen av de politihestene som begynner å dra litt på årene. men de spenner fast 16 ikke 15, for å se at d er over 15 hestekrefter :twisted:
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Tore^NSR wrote:tenk å sette 500cc motor i en mopedbil :twisted:
niiiice
purken har jo ikke peiling på moped bilder,ikke tralle til di heller tror jeg :lol:
Nå sitter det faktisk en 500ccm dieselmotor i mange mopedbiler da.....
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Post Reply