Alas, ny sesong endelig!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Caberg har jo også sotet innervisir (selv om det ikke syntes så godt på bildet) og til en mye hyggeligere pris enn S1

Du får jo stort sett hva du betaler for men hjelmen er helt sikkert grei den. Har selv sotet innervisir på min C2 og er veldig fornøyd med det.
Nei, se der ja, da er vi på et mer edruelig prisnivå. Og som jeg har skjønt så ligger jo mc-utstyr i Stavanger/Sandnes så da er det jo mulig å prøve også. Det der med innervisir virker jo bare toppers. Er litt skeptisk med sotete/farget/speil-visir all den tid man mister enhver sjans til å oppnå øyekontakt med dine medtrafikanter. Selv om det skal sies at enkelte hjelmer er utrolig kule med slikt.

Var forresten inne på http://www.monsterbike.no/module_nettbu ... php?xid=76 og så på disse hjelmene, jeg i mitt enfoldige sinn synes jo de er litt kule da. Sikkert noen som har linket til dem før, men pytt pytt. Min blogg så jeg ødelegger jo ikke for noen....

Ellers leker jeg mer og mer med tanken på å kjøpe noe kjøreutstyr nå som alt er på tilbud. Får ta meg en tur rundt om i Stavanger-området og titte litt mer, får besøk av min far en helg, så vi får se å bearbeide ham litt. Han er jo interessert i at poden skal få skikkelig sikkerhetsutstyr når han først skal begi seg ut på sånn galskap som å kjøpe mc. Kanskje jeg får et lite tilskudd, det er lov å håpe.

Mvh Alas
User avatar
Bernt`ern
Posts: 165
Joined: 01 May 2005 23:18
Location: Lørenskog

Post by Bernt`ern »

Var forresten inne på http://www.monsterbike.no/module_nettbu ... php?xid=76 og så på disse hjelmene, jeg i mitt enfoldige sinn synes jo de er litt kule da.
Han som lakkerer disse hjelmene - en svenske - finner du her: http://www.hotpaintart.com/hotpaint/gallery.htm

Han motivlakkerer det meste ser det ut til......
Living is Riding....
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Hei igjen.

Jaja, har vært noen dager i tenkeboksen angående kjøp av kjøreutstyr. Som noen av dere sikkert har skjønt om dere har vært innom kjøreutstyr-delen av forumet.

Det har vært mye veiing for og imot. Men jeg fant til slutt ut at her var det bare å slå til. Ting har gått litt trått i det siste, og da er det godt å ha ting å se framover mot. Også trenger jeg litt tid på å trene på å ta av og på utstyret uten å se ut som en komplett tomsing :wink:

Valget falt på en komplett løsning fra Eurobike i Stavanger.

Jeg vet at det er en egen bildetråd med folks kjøreutstyr, men jeg poster bildene mine her jeg, når jeg har fått meg sykkel så kan jeg legge inn bilder andre steder :)

Vi begynner med føttene.
Image
Skinnstøvler fra AXO, veldig behagelige og visstnok ganske varme.

Vi fortsetter med beina.
Image
Bukse fra Lindstands, uten beskyttere vel å merke, men alle buksene jeg prøvde så kom knebeskytterne for lavt, sånn er det når en er kort i beina og vid rundt livet :roll: Så jeg kommer til å kjøpe meg noen crossbeskyttere med tid og stunder, de vil jo sitte der de skal samt at de vil beskytte lengre nedover leggen også.

Jakken er neste
Image
Også fra Lindstrands, uten beskyttere, men jeg har ordnet det, vent og se.
Sånn ser den ut inni
Image

Med uttagbart for som kan være greit på varme dager har jeg hørt.
Image

Man kan jo sikkert diskutere i det vide og det breie om dette er bra eller ei, jeg tror det er et bra startersett, det har glidelåser på lårene og på skuldrene for å slippe luft inn på varme dager, det ser sånn noenlunde ut, det er samme merke så de kan kobles sammen i livet, store gode lommer, stramminger på diverse steder, alt i alt ser det veldig bra ut.

Så til beskyttelsen av mitt kjære legeme, i og med at jakken ikke har beskyttere måtte jeg jo ha noe annet. Siden jeg allikevel skal ha crossbeskyttere på knærne kan jeg jo ha noe cross-aktig på overkroppen også. En brynje fra AXO.
Image
Solide brystplater, skulderbeskyttere, albuebeskyttere som går nedover armen, ja, "the works"

Image
Ryggen er beskyttet av innebygget ryggskinne, samt at det er vel et nyrebelte på den også. Tror jeg da....

Image
Et siste bilde av brynjen. Den var faktisk ganske behagelig å ha på seg, det hadde jeg ikke trodd da.

Til slutt så kommer det obligatoriske plagget, hjelmen. Falt ned på en X-lite 801. Den hadde noen egenskaper som gjorde den litt mer tiltalende ovenfor 601 som tilbudet opprinnelig inneholdt. Jeg fikk ikke grafikk da, men jeg tror det kunne blitt litt "rotete" med urban camo-fargen på jakke og bukse og mye grafikk på hjelmen. Hjelmen har mulighet for sånt anti-fog visir ting på innsiden av visiret så det kan bli bra. Jeg fikk også se den med blått speilvisir og da ble den ganske tøff, blir nok å investere i et sånt et, eller et vanlig speilvisir etterhvert.

Så hvordan ser den ut?

Sånn
Image
Jeg har ikke tatt av beskyttelsen på visiret enda, venter litt med det tenker jeg.

Bilde med visiret oppe
Image

Jeg liker å eksperimentere litt med fotografering, selv om jeg bare har et lite kompaktkamera så blir bildene ganske kule, om jeg så må skryte av det selv :D

Lufting foran
Image

Lufting på toppen
Image

Luftutslippene bak på hjelmen
Image

Tja, dett var dett, mangler jo hansker og hoftebeskyttere, samt knebeskytterne, men alt dette kommer vel til å bli innkjøpt iløpet av vinteren. Og gjerne et visir eller to om jeg finner dem billigere på nettet enn i butikken, for der kostet de jo nesten 800,-kroner, speilvisirene altså. Og 300,-kroner for anti-fog-tingene.

That, as they say, is that.

Mvh Alas
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

så riktig bra ut det der;)

Detaljerte bilder om ikke annet...slikt liker vi ;)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Det var maken til den Lindstrands-dressen jeg "vokste i fra"...... :oops:
Her er den nye "bunaden" (Scroll ned).
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Og da hadde gutten kjøpt seg sykkel også.

Vært og henta og kjørt vel 13 mil hjem. Helt fantastisk!!

LItt irriterende at sesongen er over, men nå slipper jeg å bekymre meg over dette til våren. Da er det bare å få den klar og sette ivei.

Bilder mm kommer.....

Mvh Alas
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Gratulerer :)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

åssn sykkel har du fått deg da?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Gratulerer med sykkel! Og nå bilder!
User avatar
Einar
Posts: 650
Joined: 26 Apr 2005 15:03
Location: Tofte

Post by Einar »

Gratulerer med sykkel... og ta det med ro.... det er kalt og glatt.... kong vinter kommer..
og.. bilder... takk..
Du trenger bare 1
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Skal vi se.

Jeg begynner fra begynnelsen, det vil si imorges. Om noen bare vil se bilder så bare skroll litt nedover.....

Jeg våkna trøtt og jæ.... som vanlig. Karret meg opp og kom meg nå ned til Flaggruten. For de uinvidde, det er hurtigbåten mellom Stavanger og Bergen.

Det regnet og røsket godt oppover kysten, det lovte ikke bra dette her tenkte jeg. Vel framme på Leirvik blir jeg hentet av en særs hyggelig kar. Selger. Vi kjører til selgers bror hvor sykkelen er lagret. Og der står hun, nydelig og blå og nesten lyser imot meg. Hun trilles ut og det kommer noen regndråper på henne, men men. Hun står på nesten nye Pirelli Diablo dekk. Hun har fått påmontert en Quill T3 potte i farget titan, eller er det eloksert det heter? Samma det, det kler henne. Vi fyrer henne opp og hadde det ikke vært for ørene tror jeg smilet mitt ville gått rundt hodet.

Hun er så godt som strøken i lakken, et lite sår på tanken, men ikke noe å snakke om. Litt fram og tilbake og plutselig driver jeg og tar på meg kjøreutstyret og gjør meg klar til å kjøre hjem. Hun får på seg tanktrekket, tankvesken og taskene bak. Og da er jeg på vei hjem. Litt ustø de første metrene, men etter å ha fått litt mer enn krypefart på henne gikk det overraskende bra. Såklart, man er litt rusten etter fem år, men det gikk nå. Mye sluring på clutch'en og sånt, men men.

Begynte kjøreturen uten ørepropper, men de kom raskt i, vind er støyende! Hadde det ikke vært for den hadde jeg nok kjørt uten, da hun gir fra seg en nydelig brumming. Ja, det er en v-twin. :wink:

Etter litt over halvkjørt tur kommer regnet. Og masse ut av det. Men jeg er tørr de fleste steder. Men jeg merker at det begynner å renne vann inn i hanskene fra ermene mine, ikke gøy!! Kommer meg til Arsvågen og kjører ombord på fergen, de vil stroppe henne fast, men jeg velger å bli sittende på henne under overfarten, det var litt sjø over så det var like greit det. Nå begynte hendene å bli alvorlig kalde så det ble litt fingergymnastikk under overfarten. Ikke lett å få varmen i kalde hender i våte hansker nei. Men det er jo ikke lange biten fra Mortavika til Stavanger så det fikk gå sin gang.

Jeg kom vel fram, kald, men lykkelig. Sliten, men glad. Forresten er hun en Suzuki.....

Så var det bilder ja. De er tatt innendørs da jeg mistenker henne for å være mørkredd.....

Image

En Suzuki SV650S, i en nydelig blåfarge. IMHO

Image

Skivelåsen er på plass såklart....

Image

Tanktrekket ødelegger litt av helhetsinntrykket mener jeg da. Men må få meg tankpad for å ikke skrape opp lakken, men tankveske var jo genialt!

Image

Utblåsen, litt støvat ser jeg, men det fikser jeg imorgen. Har et sånt Hondamiddel som jeg kjøpte, spray cleaning and polish, men vet ikke om det funker på potten, funker som bare det på plasten.

Image

Et siste bilde.

Jeg har som dere kanskje har sett kalt sykkelen konsekvent for hun. Med det mener jeg at jeg ønsker å døpe henne. Jeg vet jo ikke om det kommer i konflikt med han godeste Jalmar, da han allerde har en slags hevd på både "Blå" og "Blue". I alle tilfeller skal hun hete Sara. Men "Blue Sara" høres jo litt tøffere ut, men om dette er uakseptabel oppførsel skal jeg holde meg til Sara. Er det noen seremonier som må gjennomføres for å få lov til å gi sykkelen navn?

I militæret måtte man bli skada av AG'en før man fikk gitt den navn nemlig, ihvertfall der jeg var.

I alle tilfeller jeg MEGET fornøyd sålangt med sykkelen. Men jeg har jo bare kjørt skarve 13 mil, ellerno. Men det var gøy. Og jeg tror det var lurt å kjøpe en me 70hk, og ikke 120, da jeg tok meg selv i å tenke "kunne hatt litt mer".....

Mvh Alas
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Gratulerer så mye!!! :D:D
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Fin sykkel og fin farge. Gratulerer !!! :D

Navn på sykkelen er obligatorisk, og blue eller blå må selvfølgelig inn i navnet. Jeg har ingen enerett på det området. :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Gratulerer med sykkel! 90-graders twin og "gode greier". Det er da bedre enn all verdens UJM'er. UJM er en amerikansk forkortelse for Universal Japanese Motorcycle. En UJM er noe alle de japanske fabrikkene lager; 4-sylindret, nokså lik design, masse hestekrefter og det er mange av dem. På norsk kalles de R-sykler. :wink:
Edit:
Var du på "Stor'en" og hentet SV'en? Det er jo kjente trakter for en totning. :D Har slekt der,og på Moster skjønner du. :wink:
Last edited by Desmo on 23 Oct 2006 14:57, edited 1 time in total.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Gratulerer :D
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Post Reply