Page 2 of 149

Posted: 13 Jun 2006 17:10
by Speedy Gonzales
Må bare få si at Mc1 har eg meget gode erfaringer med.. synst det er en kjempekar å prate med og han finner ALT du måtte tenke deg..

Posted: 13 Jun 2006 17:49
by inunf
Joda, karen virket grei nok han, men volsomt lang i praten. Men du hadde nok ikke vært helt fornøyd du heller hvis sykkelen din hadde stått i deler i to uker og det som hindret deg var at en kar skulle ta seg tid til å fortelle deg hva delene kostet. Enig med cartman i ris og ros-tråden om at de trenger en hjemmeside.

Posted: 14 Jun 2006 07:16
by Pollti
Rota gjennom 4 containere med deler og 1 container med brukt deler i går. Frode har nok rett dessverre,inger speedometergivere til 250 var å finne. Derimot var det mye annet rart å finne . Utrolig mye rart. Bøtter og spann med all slags rare,kurante og ukurante deler og ekstra utstyr. Det rare er at han vet hvor alt er også på tross av at det nærmeste Frode har kommet dataalderen er nyinnkjøpt kulepenn :shock: :shock:

Posted: 14 Jun 2006 10:59
by Speedy Gonzales
inunf wrote:Joda, karen virket grei nok han, men volsomt lang i praten. Men du hadde nok ikke vært helt fornøyd du heller hvis sykkelen din hadde stått i deler i to uker og det som hindret deg var at en kar skulle ta seg tid til å fortelle deg hva delene kostet. Enig med cartman i ris og ros-tråden om at de trenger en hjemmeside.
Nei eg hadde nok ikkje det :)

Men er du registrert hos han?
Det eg tror vil skje hvis han får hjemmeside er at det blir alt for mange osm bestiller hos han og at det da vil ta enda lengre tid å få delene :?

Men det som er litt kult er jo det at det bikerman klarer å bruke lengre tid (mye lengre) på å sende noen deler innomlands enn det mc1 klarer fra england :D

Posted: 15 Jun 2006 16:28
by inunf
Ja, han sa at folk handlet hos han fordi det gikk fortere enn hos forhandlerene. DET tror jeg på. Men jeg tror også at det ikke kan være bra reklame å gi et inntrykk av å være så treg til nye kunder. Hadde jeg ikke lest om dem i "ris&ros" tråden, hadde jeg nok drete i det og handlet hos noen andre...

Posted: 15 Jun 2006 17:59
by Pollti
Hva heter han ? Svare på mail gjør han ikke.

Posted: 16 Jun 2006 11:03
by inunf
Vet ikke hva han heter, men tlf. er 55 19 07 73. Du finner det på http://www.mc-1.co.uk Men jeg advarer deg, han er ganske lang i praten, og hvis du ikke er "superkunde" så må du nok belage deg på å VENTE for å få hjelp. Gjerne en liten uke... Men hvem Frode er det du mener? Ikke han som kaller seg "FrodeT" her på forumet vel?

Posted: 16 Jun 2006 11:57
by Pollti
Neida. Frode Dahl.

Posted: 16 Jun 2006 22:36
by inunf
Og han er min mann når det gjelder deler til aprilia?

Posted: 18 Jun 2006 13:59
by Pollti
Hvorfor ikke ? Frode er grei som gull og ikke flår han kundene sine heller.

Posted: 22 Jun 2006 15:47
by inunf
JA! I dag fikk jeg sms fra MC-1. Delene mine kommer i morgen! :D Bare synd at jeg ikke får begynne å montere dem før på søndag... I morgen skal jeg jobbe og på lørdag er det motbakkeløp "Varden til varden" på Sula. Var ute å testet kroppen i dag, og jeg må si at jeg føler meg i bedre form enn på samme tid i fjor.

Posted: 23 Jun 2006 11:12
by inunf
FAEN! Var og hentet pakken nå nettopp, og det viste seg at nesten alt manglet. Fikk bare speedometerdrevet, knepukkene,to sett stempelringer, to toppakninger og EN sylinderpakning. Jeg hadde jo bestillt olje, en slange til kjølevannet og et helt pakningsett! Ringte MC-1 omgående, og fikk beskjed om at resten kommer på samme tid neste uke, da de ikke hadde på lager. Toppakningene og sylinderpakningen hadde jeg fått i håp om at det kunne hjelpe meg. Vilket forsåvidt var hyggelig nok, men jeg mangler fortsatt en sylinderpakning. Kan jeg bruke en av de gamle sylinderpakningene enn så lenge? For så å dra av hele sylinderen (uten å løsne på toppen) og bytte pakningen neste uke? For nå er jeg DESPERAT etter å kjøre sykkel!

Her er forresten knepukkene jeg kjøpte :)
Image

Posted: 23 Jun 2006 12:13
by Gixxerman
:P

Posted: 25 Jun 2006 11:33
by inunf
Har støtt på et problem ang. stempelringbytte. Jeg siterer fra verkstedsmanualen:
"It is extremely important that, when the piston is fed into the cylinder, each ring in place should be positioned as to hug the locating pin."
Altså: " Det er ekstremt viktig at, når stempelet blir matet inn i sylinderen, hver ring på plass skal være posisjonert slik at den klemmer den tilhørende pinnen"? Noen som vet hvilken pinne det er snakk om?

Posted: 25 Jun 2006 23:37
by inunf
Problem solved. Fikk hjelp av en bilmekanikerkamerat, og vi moterte sammen begge sylindrene i dag. Men selvfølgelig, da vi skulle til å skru i pluggene, så så kameraten min en hylse på gulvet. En slik en som skal sitte på boltene som fester sylinderen i girkassa for å styre den inn på riktig plass. NEDTUR! Men da var det kvelden også, så i morgen får jeg ta fatt på leteaksonen etter et hull å putte hylsa i... Har også ambisoner om å kaldkvele mannen på Mekonomen som sa at jeg bare trengte èn 500 mL flaske med gaffelolje, fordi gaffelen min bare rommet 420 mL. Problemet er at det er 420 mL per bein. Liker ikke at folk selger meg ting de ikke har greie på.