Onkel på tur

Prat om tung MC.
User avatar
Doofy
Posts: 131
Joined: 24 Feb 2006 03:09
Location: Vestfold
Contact:

Post by Doofy »

Wright wrote:
Gixxerman wrote:De fleste sier de klarer å holde seg, men vandringen fra litt til mye gass er ikke så lang :wink: Btw, da vi kjørte sammen så sa jeg bare at jeg fulgte etter, så I'm innoscent :lol:
de fleste sier d ja, sa d jeg også, til jeg fikk kjørt et par timer etter kjøpet, d eneste jeg sier nå er at R sykkel ikke skulle vært lovlig i d hele i dette landet, hehe jeg har ingen sjans i d heletatt til å holde meg, selv om jeg så gjerne vil klare å holde meg. litt forsiktig gass ender med "deilig drag, litt til, litt til" inni hodet :)
Tror VELDIG MANGE av oss har det slik som deg!
Doofy
DUCATI "The closest ting to an orgasm"
<<JUST>> Ducati 900SS
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

Doofy wrote:
Wright wrote:
Gixxerman wrote:De fleste sier de klarer å holde seg, men vandringen fra litt til mye gass er ikke så lang :wink: Btw, da vi kjørte sammen så sa jeg bare at jeg fulgte etter, så I'm innoscent :lol:
de fleste sier d ja, sa d jeg også, til jeg fikk kjørt et par timer etter kjøpet, d eneste jeg sier nå er at R sykkel ikke skulle vært lovlig i d hele i dette landet, hehe jeg har ingen sjans i d heletatt til å holde meg, selv om jeg så gjerne vil klare å holde meg. litt forsiktig gass ender med "deilig drag, litt til, litt til" inni hodet :)
Tror VELDIG MANGE av oss har det slik som deg!


og plutselig så har vi tømt både 1-2-3 og godt på gang i 4 før vi tenker oss om en gang til med et stort glis inni hjelmen.
Kawasaki Zx750r Ninja.
User avatar
Doofy
Posts: 131
Joined: 24 Feb 2006 03:09
Location: Vestfold
Contact:

Post by Doofy »

Ja nå sikler min venn gixxer på en ny sykkel.. jeg sier "GO FOR IT" selv om han kanskje får onkel etter seg veldig fort med en ny TLR.. :)
Doofy
DUCATI "The closest ting to an orgasm"
<<JUST>> Ducati 900SS
User avatar
shinobi
Posts: 86
Joined: 11 Aug 2006 08:29
MC: 2007 Yamaha FZ6-S
Location: Jessheim

Post by shinobi »

hei

vet ikke om jeg er enig i at det bare er å godsnakke med politi men..

Jeg kom kjørende i rushen mot oslo fra gardermoen og ved karihaugen er det 80 men trafikken gikk i 100. jeg ligger i køen av biler og ser at venstre feltet er tom for biler, javel, er det ikke for dumt å ligge i kø med MC tenker jeg og legger meg ut i venstrefeltet. cruiser i ca 110 sakte og sikkert forbi køen i høyre feltet. ligger der i ca 2 minutter og i det jeg skal passere bomringen ved alna så ser jeg en hvit sykkel bak meg med blålys og han kommer fort. han kaster sykkelen inn foran meg og bremser ned for så å presse meg fra høyre siden inntil kanten på venstre felt hvor jeg stopper sykkelen. Han går av sykkelen sin og veiver med armene og stopper trafikken i begge felt. så kommer han bort til meg og ber meg krysse begge felt og parkere på et skravert veiskille på høyre side av veien. jeg ruller over dit og han kjører etter. så tarn av seg hjelmen og trøndern sier: " æ beklager at æ stoppa dæ så brutalt men æ blir så ofte frakjørt av sånne sykla"
det var da jeg tenkte at kanskje det var det jeg skulle gjort for videre sa han at han hadde ligget bak meg et par km og målt meg til 109 i 80 sonen. og han bladde opp boka og skrev et forelegg på 4000,- spenn :( måtte ta av hjelmen og vise at jeg var mannen på bildet på førerkortet.
når jeg tenker på det etterpå så var han egentlig snill for jeg slakka ikke av gjennom bomringen heller og der er det som kjent 60. så hvis han hadde en dårlig dag så kunne lappen fort fått vinger...flaks flaks flaks.

etter dette kjører jeg i 80 ved karihaugen... onkel står og venter i aksellerasjonsfeltet!
- shinobi \:D/

- 1999 Kawasaki ZX6-R (sølv)
- 1998 Kawasaki ZX6-R (Full Akra med dysekit)(grønn)
- 2004 Suzuki GSXR-1000 (blå/hvit)
- 2003 Suzuki SV1000-S (sølv)
- 2006 Suzuki GSXR-600 (blå/hvit/svart)
- 2012 Suzuki SFV650 Gladius (svart)
- 2007 Yamaha FZ6-S (sølv/svart)
User avatar
Tekumseh
Posts: 2086
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

shinobi wrote: ...så tarn av seg hjelmen og trøndern sier: " æ beklager at æ stoppa dæ så brutalt men æ blir så ofte frakjørt av sånne sykla"
...når jeg tenker på det etterpå så var han egentlig snill for jeg slakka ikke av gjennom bomringen heller og der er det som kjent 60. så hvis han hadde en dårlig dag så kunne lappen fort fått vinger...
etter dette kjører jeg i 80 ved karihaugen... onkel står og venter i aksellerasjonsfeltet!
Godt å høre at det finnes politi som fortsatt har takt og tone.
Det er vel fåtallet som hadde gidda å forklare sånn som denne gjorde.

Ja med R-sykler er det vel mye mye lettere å bli frista. Fartsgrensene i Norge blir jo bare tomgang for mange av disse syklene.
User avatar
rufse
Posts: 116
Joined: 08 May 2006 03:03
Location: Bergen
Contact:

Post by rufse »

Apropo politi-mc. I Bergen står det svært ofte 1 politibil + 2-3 mc'er i Fritz Riebers vei (motorvei, sone 80) like ved slottet til Kong Harald. Noen 100-meter før dem, står en bil gjømt på oppsiden av veien, med laser...!

Kom nedover der tidligere i sommer, ga gass akkurat der jeg ikke burde gi gass :D Min tur var at jeg observerte politibilen på "haugen", og fikk bremset kraftig ned. Selvsagt for sent, men da kunne jeg iaf. få en oversikt om hva som ventet meg der framme.

Og tur skal man ha. Like etter jeg hadde bremset opp, kom en ny mc farende i stor fart. Denne stoppet ikke, og alle politi-mc'ene la seg på hjul etter denne.
Da var det "fritt-fram" for meg, og jeg skrudde av skiltet, før jeg gasset forbi en ensom politibil :twisted:

Men støkken sitter der ennu, så jeg kan trygt si jeg kjører pent der nu 8)
Muffinman
Posts: 249
Joined: 31 Jul 2006 08:08
MC: `00 929 Fireblade
Location: Averøy v/Kristiansund
Contact:

Post by Muffinman »

Skrudde av skiltet? En liten spansk en der?
:shock:
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

Stoppet du på motorveien for å skru av skiltet? Er du teit ell? :)
Muffinman
Posts: 249
Joined: 31 Jul 2006 08:08
MC: `00 929 Fireblade
Location: Averøy v/Kristiansund
Contact:

Post by Muffinman »

Kanskje han har en slik "trykk-på-en-knapp-så-forsvinner-skiltet-mekanisme"... :lol:
User avatar
rufse
Posts: 116
Joined: 08 May 2006 03:03
Location: Bergen
Contact:

Post by rufse »

Muffinman wrote:Kanskje han har en slik "trykk-på-en-knapp-så-forsvinner-skiltet-mekanisme"... :lol:
Skulle nok ha hatt en slik. Men - ja jeg skrudde av (festet med vingemuttere) så de ikke skulle få nummeret...!
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Hoi, sto på liertoppen idag på parkeringen. Plutselig kommer det en mc i heeelt syk fart, minst 200. Han legger seg midten og kjører imellom flere biler. Helt sprøtt. Et minn etterpå kommer det en politibil i full fart :p
Lurer på hvordan det gikk med de gitt...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
KØLLA
Posts: 109
Joined: 22 May 2005 23:52
Location: YTRE

Post by KØLLA »

shinobi wrote:hei

vet ikke om jeg er enig i at det bare er å godsnakke med politi men..

Jeg kom kjørende i rushen mot oslo fra gardermoen og ved karihaugen er det 80 men trafikken gikk i 100. jeg ligger i køen av biler og ser at venstre feltet er tom for biler, javel, er det ikke for dumt å ligge i kø med MC tenker jeg og legger meg ut i venstrefeltet. cruiser i ca 110 sakte og sikkert forbi køen i høyre feltet. ligger der i ca 2 minutter og i det jeg skal passere bomringen ved alna så ser jeg en hvit sykkel bak meg med blålys og han kommer fort. han kaster sykkelen inn foran meg og bremser ned for så å presse meg fra høyre siden inntil kanten på venstre felt hvor jeg stopper sykkelen. Han går av sykkelen sin og veiver med armene og stopper trafikken i begge felt. så kommer han bort til meg og ber meg krysse begge felt og parkere på et skravert veiskille på høyre side av veien. jeg ruller over dit og han kjører etter. så tarn av seg hjelmen og trøndern sier: " æ beklager at æ stoppa dæ så brutalt men æ blir så ofte frakjørt av sånne sykla"
det var da jeg tenkte at kanskje det var det jeg skulle gjort for videre sa han at han hadde ligget bak meg et par km og målt meg til 109 i 80 sonen. og han bladde opp boka og skrev et forelegg på 4000,- spenn :( måtte ta av hjelmen og vise at jeg var mannen på bildet på førerkortet.
når jeg tenker på det etterpå så var han egentlig snill for jeg slakka ikke av gjennom bomringen heller og der er det som kjent 60. så hvis han hadde en dårlig dag så kunne lappen fort fått vinger...flaks flaks flaks.

etter dette kjører jeg i 80 ved karihaugen... onkel står og venter i aksellerasjonsfeltet!
Er en stund siden dette da skjønner jeg, de nye bøtesatsene er langt råere for lommeboka. 109 i 80 sonen gir 6500,- i bot .
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

rufse wrote:Apropo politi-mc. I Bergen står det svært ofte 1 politibil + 2-3 mc'er i Fritz Riebers vei (motorvei, sone 80) like ved slottet til Kong Harald. Noen 100-meter før dem, står en bil gjømt på oppsiden av veien, med laser...!
Hvor er Fritz Riebers vei? Finner den ikke på GuleSider.no eller Finn.no kartsøk..! Og Kong Harald sitt slott ligger vel i enden av Karl Johan? :lol:
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

bandit wrote:
rufse wrote:Apropo politi-mc. I Bergen står det svært ofte 1 politibil + 2-3 mc'er i Fritz Riebers vei (motorvei, sone 80) like ved slottet til Kong Harald. Noen 100-meter før dem, står en bil gjømt på oppsiden av veien, med laser...!
Hvor er Fritz Riebers vei? Finner den ikke på GuleSider.no eller Finn.no kartsøk..! Og Kong Harald sitt slott ligger vel i enden av Karl Johan? :lol:
Det Kongelige Slott har vel fremdeles adresse Drammensveien 1? Har vært foreslått å endre navnet på nederste del av Drammensveien til Henrik Ibsens Vei,men?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
pelle
Posts: 546
Joined: 14 Nov 2005 18:37
MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell
Location: Bergen

Post by pelle »

bandit wrote:
rufse wrote:Apropo politi-mc. I Bergen står det svært ofte 1 politibil + 2-3 mc'er i Fritz Riebers vei (motorvei, sone 80) like ved slottet til Kong Harald. Noen 100-meter før dem, står en bil gjømt på oppsiden av veien, med laser...!
Hvor er Fritz Riebers vei? Finner den ikke på GuleSider.no eller Finn.no kartsøk..! Og Kong Harald sitt slott ligger vel i enden av Karl Johan? :lol:
Slå opp i en gammal kartbok så vil du finne ut at det er motorveien fra krambua og opp mot Skjold. :lol:
2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
Post Reply