veldig vanskelig å svare på det der du, fordi "oppoverbakker" kan være omtrent hva som helst. Men man kommer seg fint fram fra A til B, og er man på e18 er det fint mulig å holde 130-170 hele veien, selv i de tøffeste oppoverbakkene(2-felt gjerne). Det er sikkert mindre enn 600 og 1000cc som har mye mer power, men en gj.snitts bil vil nok ikke klare å holde følge. Jeg har hvertfall tilgode å bli forbikjørt.turboman wrote:korleis er sykkelen med passasjer?. og korleis er draget i oppoverbakker?
Kawasaki 250r. Kun 2 eksamplarer til Stavanger!
Re: Kawasaki 250r. Kun 2 eksamplarer til Stavanger!
Re: Kawasaki 250r. Kun 2 eksamplarer til Stavanger!
Guinss wrote:veldig vanskelig å svare på det der du, fordi "oppoverbakker" kan være omtrent hva som helst. Men man kommer seg fint fram fra A til B, og er man på e18 er det fint mulig å holde 130-170 hele veien, selv i de tøffeste oppoverbakkene(2-felt gjerne). Det er sikkert mindre enn 600 og 1000cc som har mye mer power, men en gj.snitts bil vil nok ikke klare å holde følge. Jeg har hvertfall tilgode å bli forbikjørt.turboman wrote:korleis er sykkelen med passasjer?. og korleis er draget i oppoverbakker?
virka som ein spennande sykkel igrunn!.. har tenkt litt på den. har trua på at det er ein sykkel som er ikkje berre eit taps prosjekt (sidan den er billig ny, så vil enn få litt igjen for den når enn selger den). tok lappen i fjor sommar, så har berre tenkt å kjøre den til sommaren neste år i fordel av større sykkel igjen mest pga lyden av ein stor motor er heilt rått, og det har ikkje denne sykkelen. men om den ikkje skulle vere så grei at eg skulle beholde den da. men bur ikkje i ein by, her er det mange bratte bakker og mange svinger. eg syntest morroa med motorsykkel er at rett etterv U-svingen så er enn i 80 igjen, sjølv om det er litt bratt. veit at er ikkje for store forventingar enn kan ha til ein sykkel med overkant av 30 hk.
no: Honda cbr 600F 1998 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
Re: Kawasaki 250r. Kun 2 eksamplarer til Stavanger!
170 i oppoverbakke klarer ikke min vertfall, vil si maks 160 i slak oppoverbakke, i orginal tilstand.Guinss wrote:veldig vanskelig å svare på det der du, fordi "oppoverbakker" kan være omtrent hva som helst. Men man kommer seg fint fram fra A til B, og er man på e18 er det fint mulig å holde 130-170 hele veien, selv i de tøffeste oppoverbakkene(2-felt gjerne). Det er sikkert mindre enn 600 og 1000cc som har mye mer power, men en gj.snitts bil vil nok ikke klare å holde følge. Jeg har hvertfall tilgode å bli forbikjørt.turboman wrote:korleis er sykkelen med passasjer?. og korleis er draget i oppoverbakker?
Er ikke noe særlig å kjøre med passasjer
Går tregt, og en voksen passasjer sitter ikke behagelig, så no langtur er ikke å anbefale.
Re: Kawasaki 250r. Kun 2 eksamplarer til Stavanger!
var ikke det jeg mente skjønner du mente at det er mulig å holde 130-170 på e18. men nå er det avhengig av hvor i landet man bor. som sagt, vanskelig å fortelle hvordan "draget" er over et forum. 130kmt, da mente jeg opp de værste 2-feltene (telemarksporten ) også 160-170 på flata.BomBom wrote:170 i oppoverbakke klarer ikke min vertfall, vil si maks 160 i slak oppoverbakke, i orginal tilstand.
160 i slak oppoverbakke høres mye ut har klart 150 selv
ja nemlig, sikkert ikke så vanskelig å få solgt videre igjen. Nå gikk også prisen opp noen tusen fra 08 til 09 modellene.turboman wrote:virka som ein spennande sykkel igrunn!.. har tenkt litt på den. har trua på at det er ein sykkel som er ikkje berre eit taps prosjekt (sidan den er billig ny, så vil enn få litt igjen for den når enn selger den). tok lappen i fjor sommar, så har berre tenkt å kjøre den til sommaren neste år i fordel av større sykkel igjen mest pga lyden av ein stor motor er heilt rått, og det har ikkje denne sykkelen. men om den ikkje skulle vere så grei at eg skulle beholde den da. men bur ikkje i ein by, her er det mange bratte bakker og mange svinger. eg syntest morroa med motorsykkel er at rett etterv U-svingen så er enn i 80 igjen, sjølv om det er litt bratt. veit at er ikkje for store forventingar enn kan ha til ein sykkel med overkant av 30 hk.
250R'en er ikke treig, for all del. men det jeg savner er aksen til 600-sykla(og større), men det trenger man egentlig kun for show, wheelies eller noe sånt. er vanskelig(umulig?) f.eks. å ta power-wheelie med ninja'en:) men, går unna uansett. ikke misforstå. har målt 0-100 til 7 sek, og den er utrolig morsom å kjøre svinger med.
jeg liker sjarmen med å måtte jobbe med gira og kjøre en "liten" racer på veien, mye kjøreglede for pengene! Skal man ha det morro med denne sykkelen, er man fort godt over fartsgrensene uansett, så større sykkel er ikke nødvendig. men selv skal jeg selvfølgelig ha større sykkel etterhvert, men kanskje i tillegg til 250'en
har du prøvekjørt en slik 250R? burde ikke være noe problem å få gjort det, hvis du hører med en forhandler, for å få et skikkelig inntrykk av den, går ikke an å gjøre alt her på forumet.
Last edited by Guinss on 10 Feb 2009 19:18, edited 1 time in total.
Re: Kawasaki 250r. Kun 2 eksamplarer til Stavanger!
kjører forbi kawasaki forhandlar kvar dag. men har ikkje vert inne å studert den skikklig enda... vurderer om eg ikkje skal inn i morgon... burde la seg gjere å få prøvekjørt den ein dag... men no for tida er det snø... takk for svarene
no: Honda cbr 600F 1998 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod