Page 91 of 106

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tanker i dvale-sesongen)

Posted: 17 Jan 2021 21:19
by biker7
kvase wrote: 17 Jan 2021 17:23 Men jeg kan brått ende med en 1290 fra KTM og da jeg har prøvd s modellen mens R mod er nesten lik den jeg har .--Siste ord er ikke skrevet for min del og gudskjelov er det man skriver her bare ord og ikke hugd i fjell for alltid
Er det lov å spørre om hvorfor du vurderer å bytte ut 1090R`n din ?
Ikke helt fornøyd, eller bare for å prøve noe annet/nyere kanske.. ? :)

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tanker i dvale-sesongen)

Posted: 17 Jan 2021 21:43
by kvase
biker7 wrote: 17 Jan 2021 21:19
kvase wrote: 17 Jan 2021 17:23 Men jeg kan brått ende med en 1290 fra KTM og da jeg har prøvd s modellen mens R mod er nesten lik den jeg har .--Siste ord er ikke skrevet for min del og gudskjelov er det man skriver her bare ord og ikke hugd i fjell for alltid
Er det lov å spørre om hvorfor du vurderer å bytte ut 1090R`n din ?
Ikke helt fornøyd, eller bare for å prøve noe annet/nyere kanske.. ? :)
Jeg stresser ikke men ser lit fremover ang verditapet kan jo bli stort vis jeg holde en kjørelengde på 20-25000 km i året - Jeg er jo bare en minstepensjonist så det kan bli verre å reise seg til en forholdvis ny Model neste år igjen ingen veit fremtiden :-k
men jeg har ikke bestemt meg 100 % om verken det ene eller det andre for den jeg har er over Afrika 1100cc og bedre en 890 for mye av mitt bruk vanskelig å finne noe med de egenskapen jeg har blitt bortskjemt med :plystre
33020303_1711179608929109_6623509636869783552_n.jpg

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tanker i dvale-sesongen)

Posted: 18 Jan 2021 00:56
by ojda
Jeg prøvde Thomas sin 790 en tur for 2 år siden, og tanken på å legge på denne 10% effekt.
Justere registeret og flytte vekten av tanken ned i asfalthøyde begynner å lukte av kombi-sykkel spør du meg :-k

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tanker i dvale-sesongen)

Posted: 18 Jan 2021 09:08
by kvase
ojda wrote: 18 Jan 2021 00:56 Jeg prøvde Thomas sin 790 en tur for 2 år siden, og tanken på å legge på denne 10% effekt.
Justere registeret og flytte vekten av tanken ned i asfalthøyde begynner å lukte av kombi-sykkel spør du meg :-k
Mulig det kommer en 1290 med ca, samme tank system
https://www.motorcycle.com/mini-feature ... oQ-hWwHt_E
Image

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tanker i dvale-sesongen)

Posted: 18 Jan 2021 14:08
by ojda
Ja jeg så noen slike fantombilder av den i fjor høst :thumleft
Snadig løsning =D>

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tanker i dvale-sesongen)

Posted: 18 Jan 2021 14:41
by kvase
ojda wrote: 18 Jan 2021 14:08 Ja jeg så noen slike fantombilder av den i fjor høst :thumleft
Snadig løsning =D>
siste nytt
https://www.mcavisa.no/single-post/nye- ... 6JZd85dXWI

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tanker i dvale-sesongen)

Posted: 18 Jan 2021 15:03
by biker7
ojda wrote: 18 Jan 2021 00:56 og flytte vekten av tanken ned i asfalthøyde begynner å lukte av kombi-sykkel spør du meg :-k
Klart at det er en vektfordelingsmessig fordel med slik tank-plassering som 790/890 har :thumleft ,
men for meg som er litt opptatt av utseende også, så blir ikke akkurat syklene pene av denne "patenten".. :-s
Men det er vel kanskje bare det "indre som teller. eller..? :? ;-)

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tanker i dvale-sesongen)

Posted: 18 Jan 2021 15:17
by ojda
biker7 wrote: 18 Jan 2021 15:03
ojda wrote: 18 Jan 2021 00:56 og flytte vekten av tanken ned i asfalthøyde begynner å lukte av kombi-sykkel spør du meg :-k
Klart at det er en vektfordelingsmessig fordel med slik tank-plassering som 790/890 har :thumleft ,
men for meg som er litt opptatt av utseende også, så blir ikke akkurat syklene pene av denne "patenten".. :-s
Men det er vel kanskje bare det "indre som teller. eller..? :? ;-)
Jeg falt aldrig helt for Ducati Multistrada 1000 :roll: :lol:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tanker i dvale-sesongen)

Posted: 18 Jan 2021 17:53
by biker7
ojda wrote: 18 Jan 2021 15:17 Jeg falt aldrig helt for Ducati Multistrada 1000 :roll: :lol:
Kan nok være enig at denne var "noget" spesiell utseendemessig ja.. :?
Men smak og behag det ;-) :

Image

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tanker i dvale-sesongen)

Posted: 18 Jan 2021 18:20
by ArcticTiger
Første generasjon Multistrada så litt "sær" ut foran ja. Men det var en god kjøremaskin som elsket svingete småveier. Lett, smal og hendig. Så ja, det indre er nok viktigst. Hvis du ikke bare er en "Show-off" type da :roll:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tanker i dvale-sesongen)

Posted: 18 Jan 2021 18:50
by ojda
ArcticTiger wrote: 18 Jan 2021 18:20 Første generasjon Multistrada så litt "sær" ut foran ja. Men det var en god kjøremaskin som elsket svingete småveier. Lett, smal og hendig. Så ja, det indre er nok viktigst. Hvis du ikke bare er en "Show-off" type da :roll:
Gaute! Denna ser ikke sær ut, den ser ut som en sneskuter fra 50-tallet 8) :-#

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tanker i dvale-sesongen)

Posted: 18 Jan 2021 21:04
by ole m.
biker7 wrote: 18 Jan 2021 17:53
ojda wrote: 18 Jan 2021 15:17 Jeg falt aldrig helt for Ducati Multistrada 1000 :roll: :lol:
Kan nok være enig at denne var "noget" spesiell utseendemessig ja.. :?
Men smak og behag det ;-) :

Image
Huff, dette er en fæl sykkel! :shock: Hjelper ikke om den er aldri så god å kjøre, når det er såpass fælt utseende. :roll: Den øverste delen av kåpa svinger, og lyset er fastmontert. Mildt sagt noe spesiell ja...

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tanker i dvale-sesongen)

Posted: 18 Jan 2021 23:22
by Borg
ArcticTiger wrote: 18 Jan 2021 18:20 Første generasjon Multistrada så litt "sær" ut foran ja. Men det var en god kjøremaskin som elsket svingete småveier. Lett, smal og hendig. Så ja, det indre er nok viktigst. Hvis du ikke bare er en "Show-off" type da :roll:
Ja....Nei..... Vi finner vel ingen «show off» Ducati-førere :shock: d er andre merker det :lol:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tanker i dvale-sesongen)

Posted: 18 Jan 2021 23:40
by ArcticTiger
Borg wrote: 18 Jan 2021 23:22
ArcticTiger wrote: 18 Jan 2021 18:20 Første generasjon Multistrada så litt "sær" ut foran ja. Men det var en god kjøremaskin som elsket svingete småveier. Lett, smal og hendig. Så ja, det indre er nok viktigst. Hvis du ikke bare er en "Show-off" type da :roll:
Ja....Nei..... Vi finner vel ingen «show off» Ducati-førere :shock: d er andre merker det :lol:
Åjoa, sånne "Dildo-Gutter" finner du i alle leire! Men her snakka vi om en sykkel som ikke er særlig "Show-off", men til tross for det er den en kapabel sykkel på mange slags veier.

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tanker i dvale-sesongen)

Posted: 19 Jan 2021 09:16
by knutk
Undertegnede har heller ingen plakat på veggen av de første Multi Strada modellene.
Men jeg er enig i at gode egenskaper trumfer utseende. Beste eksempel på det er jo BMWs GS serie. Man kan vel være enig i at de heller ikke er ti på topp i en skjønnhets konkurranse :D :D .
På den andre side er de ganske så funksjonelle, og her hadde vel de første MS modellene et forbedrings potensiale. Om man kikker på formen på sideveskene så er det mulig man greier å stable inn ganske mange sukkerbiter, men om man skal ha med noe litt større gjenstander kniper det med plassen. Og hva med toppboks? Også en gjenstand hvor det praktiske trumfer estetikken..

Når jeg først er i gang med å slenge med leppa kan jeg ikke la være å nevne at jeg finner det komisk at KTM jobber febrilsk med å flytte all vekt nedover. Hvorfor tar de ikke steget fullt ot og drar ned sylindrene? Neida... De skal ikke være hermegås... Og i stedet drar de ned noen plastgreier som gjør sykkelen like brei som bokseren..
Kan man da si at KTM drømmer om en plast-bokser? :plystre :plystre