turtallsproblemer på dragstar etter vinterlagring
turtallsproblemer på dragstar etter vinterlagring
jeg har en 2000 mod yamaha dragstar ståendes i garasjen. jeg fikk billappen i januar, og sykkelen har stått da siden dette, vel 2mnd uten å bli trillet på, eller startet opp.
for 10 min siden tenkte jeg at det hadde vært greit og fått kjørt den litt, så den ikke stivnet fast i garasjen. etter å ha "tjinnet" med starteren 5-6 ganger, fikk jeg endelig tenningslyder.. og etter omtrent 10ganger ville sykkelen når jeg slapp starteren, og holdt litt gass. så langt alt ok. men!
problemet er at sykkelen må trilles opp i omtrent 5kmt før den får nok dreiemoment (pga turtall) til å fortsette å akslerere. noe som går utrooolig treigt. dette gjelder på flat mark. noen som kan ha tips om hva som er problemet og hva som er løsningen? kan tenkes at bensinen er 3 mnd kanskje.
når sykkelen står på tomgang dauer den etter 2-3 sek..
for 10 min siden tenkte jeg at det hadde vært greit og fått kjørt den litt, så den ikke stivnet fast i garasjen. etter å ha "tjinnet" med starteren 5-6 ganger, fikk jeg endelig tenningslyder.. og etter omtrent 10ganger ville sykkelen når jeg slapp starteren, og holdt litt gass. så langt alt ok. men!
problemet er at sykkelen må trilles opp i omtrent 5kmt før den får nok dreiemoment (pga turtall) til å fortsette å akslerere. noe som går utrooolig treigt. dette gjelder på flat mark. noen som kan ha tips om hva som er problemet og hva som er løsningen? kan tenkes at bensinen er 3 mnd kanskje.
når sykkelen står på tomgang dauer den etter 2-3 sek..
Nå: Yamaha Dragstar XVS 125
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
lettis
hmm.. kanskje det er litt rusk i forgassern
Tempo Corvette 380 73 modell
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm
_______________________________________
hva har jeg sagt om å kjøre fra en ferrari med derbien din?
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm
_______________________________________
hva har jeg sagt om å kjøre fra en ferrari med derbien din?
heilt lik var sykkelen min, sleit lenge med å få start på den... men når eg først fikk det så var det så vidt eg fikk løyst den, en daua med ein gang, men tok godt med gass og seint ut clutchen så gjekk den framover og da stoppa eg ikkje etter 5 minutt gjekk den bra igjen... er nok berre bensinen som er litt dårlig, spesielt den som er i forgasseren da...
no: Honda cbr 600F 1998 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
- Thunder
- Posts: 499
- Joined: 22 Mar 2007 19:15
- MC: Aprilia SXV550 07'
Aprilia RS250 95' - Location: Flekkefjord
Med lavere oktantall, så kan bensinen ta fyr for tidlig i motoren. Som fører til banking, som igjen gir mindre effekt.Alas wrote:Lavere oktantall gjør at bensinen tenner lettere da men.
Det er nok andre årsaker enn oktanverdiene som gjør at gammel bensin ikke er så bra....
Måtte bare
Aprilia SXV 550 07'
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino
byttet plugger i høst.. kjørt kanskje 2000 med de nye.. sykkelen har gått ca 23-24000 (husker ikke i farten) skal det være nødvendig og bytte pluggledninger da? skal vel fungere lengre enn som så? sykkelen er 2000 mod. mener ganske sikkert at det er bensinfilter, ser ikke hvordan gasseren kan ha fått rusk i seg da..748R wrote:Bytt plugg, sjekk pluggledningen for brudd. Kjør sykkelen ordentlig varm. Får håpe dette hjelper.... Ellers må du muligens demontere gasseren og rense den..
Lykke til
noen andre ting jeg kan prøve først, som ikke er så tiltak som å plugge fra hverandre gasserne osv? må da gjelde begge sylinderene dette?
om sykkelen får tenningsbank skal vel være mulig å høre?
Nå: Yamaha Dragstar XVS 125
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)