Vinterlagring

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
User avatar
Sondrev
Posts: 69
Joined: 18 Feb 2007 19:38
MC: Suzuki GSX-R k5
Location: Mosjøen/Trondheim
Contact:

Post by Sondrev »

Vel det avhenger litt av temperaturen. Og jeg bor i Nordland, en plass hvor været svinger fra -20 til + 10 på vinterstid. Så kaldt blir det

Garagen er ikke integrert i huset, så temperaturen vil vel ligge nært utetemperaturen.

Når det gjelder vann i olja. Jeg kjøpte sykkelen 29 juli, og da ble det tatt full service på sykkelen. Jeg kjørte vel rundt 400mil etter det..

Trenger jeg å tenke på vann i olja da?

Ser bare mørkere og mørkere på å la sykkelen stå ute. :?
Nesten så jeg rydder plass til den på rommet mitt!
Image
Kjører:
N/A Suzuki GSX-R750 k7
Vespa Piaggo trømoped for late dager:P
X Suzuki GSX-R600 2005mod
X Aprilia Rs125 97mod
X Yamaha Aerox 2001
X Cagiva Mito 125, 2001 Mod
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Dersom service`en ble tatt rett før du kjøpte den, og det ble skiftet olje, filter og plugger mener jeg det er tull å skifte olje++...
-- Honda VFR (04) --
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Dette med oljeskift før eller etter sesong tror jeg kommer til å være en evigvarende diskusjon. Har jo dem som bytter olje ved vinterlagring, men heller på med billig olje. Ved sesongstart heller de ut denne, og fyller på med en bedre olje før de starter å kjøre igjen. :)
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

Vil si det er viktigere å bytte olje før lagring enn etter. Oljen vil inneholde mye shit som motoren ikke har godt av å stå med i lengre tider. Vann er en av de..

Det er lurt å skifte olje til en billig olje (biltema) før vinterlagring, og så bytte igjen om våren med en dyrere olje.
User avatar
Sondrev
Posts: 69
Joined: 18 Feb 2007 19:38
MC: Suzuki GSX-R k5
Location: Mosjøen/Trondheim
Contact:

Post by Sondrev »

Nå viste det seg at vi hadde en slik vedlikeholdslader liggende:D så da slipper jeg å gå til innkjøp av en ny en..

Passet meg utmerket, tror oppfriskingen av utseende på sykkelen og det nye kjøreutstyret blir dyyyrt:P

Den servicen som ble tatt inneholdt skifte av olje, plugger, filter, bremseklosser og kjede/drev! Så da tar jeg sjansen og følger cartman sine fornuftige råd:D

Får heller ta en ny service før sommeren, slik at alt er på iorden da!
Image
Kjører:
N/A Suzuki GSX-R750 k7
Vespa Piaggo trømoped for late dager:P
X Suzuki GSX-R600 2005mod
X Aprilia Rs125 97mod
X Yamaha Aerox 2001
X Cagiva Mito 125, 2001 Mod
User avatar
mekkern
Posts: 5149
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Post by mekkern »

Har tenkt å bruke Biltemaolja jeg da...synt mc... :shock:
grei spec på den så jeg gjør et forsøk jeg da... :oops:
Post Reply