50cc som Lett-MC

Prat om lett MC.
Post Reply
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

50cc som Lett-MC

Post by Eike_Oak »

Hvis jeg kjøper en moped, tar ut plomber og omregistrerer den til Lett-MC, Kan jeg ha 1 person bakpa, kjøre på motorvei og tunnel som en vanlig Lett-MC ?

Og hvor mye vil det koste ? Må jeg betale førstegangsregistrering ?
- Skyt her -
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Det går nok ikke tror jeg...
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Re: 50cc som Lett-MC

Post by Winalot »

Eike_Oak wrote:Hvis jeg kjøper en moped, tar ut plomber og omregistrerer den til Lett-MC, Kan jeg ha 1 person bakpa, kjøre på motorvei og tunnel som en vanlig Lett-MC ?

Og hvor mye vil det koste ? Må jeg betale førstegangsregistrering ?
Omregistrere den til lett mc? Nja, hvis du greier det vil det koste fletta av deg.

Kan jeg ha en person bakpå? Hvis du greier å få den omregistrert til lett mc godkjent for to personer, ja.

Kjøre på motorvei? samme svar som ovenfor.

....Og tunnel? Sist jeg sjekket så hadde du lov å kjøre tunnel med moped også :wink:
Image
Pollti

Post by Pollti »

Som Winalot indikerer så er det mulig. Men slettes ikke praktisk. Det vil bli dyrt og får du ikke papirer fra importør eller TUV så må du den tunge veien om teknolgen med bremsene. Og der er alle muligheter til stede for å gå i baret.

Jeg satte skivebremser bak på en VW med Porsche motor og den ble dømt nord og ned på teknologen men passerte med glans med trommel bremser :roll: Livet skal ikke bestandig være lettforståelig.

Kjøp deg en 125 i stedet.
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

kjøp deg heller 125. men d er fult mulig, men du må betale avgift som nysykkel som mc som er på vel grovt regna 10 000kr, så må du benke evnt hva du skal ha på sykkelen ,under 15hk såklart, så må bremsene osv testet, så ville kosta utrolig mye. får en god 125 til 30 000 ;) men tror aldri du hadde fått den reg som 2.
Post Reply