Dagens Avis-utklipp

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Jeg stiller så aboslutt ikke politiet i noe dårlig lys. Jeg setter rettsstaten norge i et dårlig lys pga mangelen på vilje til å sikre borgerne :roll:

Jeg forstår ikke hva du snakker om med tanke på suspekt? Det som politiet sier er at det var mistanke om to personer hadde brøtet seg inn i huset, men politiet tror at det bare var han ene som hadde vært innblandet. Han som de tror er innblandet hadde det "vært mye i det siste" så de vurderte å sette ham i varetekt... Om det faktum er riktig at han var i huset eller ei, er ikke så veldig relevant til det vi sier. Det iallefall jeg reagerer på er at han allerede hadde så mye på seg fra før av, og når han allikevel skaller ned en annen person så gjør dette at de "vurderer" å sette ham i varetekt.
Image
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Det som skjer er at staten venter til en person har flere dommer på seg før de hiver han i bur..
Har en som bor i nærheten av meg, 2 dommer pga slagsmål, tatt for dop bruk, og no ble han tatt for fyllekjøring og da fikk han hele sulamitten i en engang.. Er hvertfall slik eg har forstått det
Men seff, alt er jo i forhold til hva du har gjort eller hva du gjør i det øyeblikket
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Winalot wrote:Jeg stiller så aboslutt ikke politiet i noe dårlig lys. Jeg setter rettsstaten norge i et dårlig lys pga mangelen på vilje til å sikre borgerne :roll:

Jeg forstår ikke hva du snakker om med tanke på suspekt? Det som politiet sier er at det var mistanke om to personer hadde brøtet seg inn i huset, men politiet tror at det bare var han ene som hadde vært innblandet. Han som de tror er innblandet hadde det "vært mye i det siste" så de vurderte å sette ham i varetekt... Om det faktum er riktig at han var i huset eller ei, er ikke så veldig relevant til det vi sier. Det iallefall jeg reagerer på er at han allerede hadde så mye på seg fra før av, og når han allikevel skaller ned en annen person så gjør dette at de "vurderer" å sette ham i varetekt.
Tenk deg at du skulle skrive en artikkel selv om akkuratt det du trodde skjedde etter å ha lest artikkelen i avisen. Ville den vært lik som den artikkelen som sto i avisen ?
Ville du f. eks. brukt overskriften "Skallet så blodet sprutet?".

For meg hørtes det mer ut som en helt ordinær slåsskamp. Siden det står på ingen måte bekreftet at det har vært noen form for innbrudd

Handlingen i mitt hode er at mannen som ble skallet ned mistenkte de 2 andre for å ha brøte seg inn i huset/leiligheten hans, de som ble beskyld ble sur nettopp fordi de ble beskyldt for noe så grovt, og skallet fyren.

Hvis jeg skal dra denne ekstra langt vil jeg tro at fyren som ringte politiet var litt stor i kjeften også. Eventuelt at det ligger en hel historie om ditt og datt i tiden som skjedde før det kom i avisen
- Skyt her -
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Hvis jeg hadde vært journalist, så hadde jeg ikke basert fakta på en artikkel i en avis :wink: Her har de tross alt iallefall fått opplyst fakta fra en uavhengig pålitelig kilde, nemlig politiet. Hvorvidt journalisten baserer artikkelen på det politiet har sagt, får være på journalisten sin nakke.

Når det kommer til å diskutere saken utover det som står i artikkelen, vil jeg ikke engang spekulere i for det er utenfor den informasjonen jeg har fått. Jeg diskuterer saken på det grunnlag som jeg har fått med artikkelen, og det er med sterk forbehold om at journalisten har utført god kildekritikk :)

Uansett så er ikke kommentarene mine basert rent ut ifra artikkelen, men på personlig plan også. Har hatt både venner og familie som har blitt utsatt for grov vold, og vet nettopp hvor ineffektivt rettssystemet i norge er. Det virker som det skal lønne seg å være kriminell i dette landet :roll:
Image
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

Ikke fra en avis, men dette var ganske..hmm..ja.

http://lifeisaroad.com/deerkilling.html
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Splat :shock:
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

-- Honda VFR (04) --
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Zuzuki motorsykkel
Må nesten være Japansk det merket der :roll:
Image
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

lassie wrote:Ikke fra en avis, men dette var ganske..hmm..ja.

http://lifeisaroad.com/deerkilling.html
I min karriere som trafikant har jeg kjørt på to dyr som... ja, døde. :smt102 Det pussige er at ved begge tilfellene kjørte jeg MC, til tross for at jeg har tilbakelagt betydelig flere kilometer med bil enn MC.

EDIT: De to nevnte kreatur var hhv. hare og katt.... heldigvis for meg ... :?
User avatar
pelle
Posts: 546
Joined: 14 Nov 2005 18:37
MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell
Location: Bergen

Post by pelle »

2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120008

Eier noen bilførere INGEN skam?
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Gixxerman

Post by Gixxerman »

:o
User avatar
LinnSurion
Posts: 614
Joined: 26 Apr 2005 15:20

Post by LinnSurion »

"I have many skills"
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Det er jo ganske tragisk den utviklinga som skjer i trafikken om dagen. Ikke en dag uten en eller annen dødsulykke med mc. :cry:

http://www.rb.no/Innenriks/article2154143.ece


http://www.rb.no/Innenriks/article2154160.ece


Og som vanlig blir det fokusert på mc og mc-fører. Hvorfor kan ikke Ellevset i Trygg Trafikk og han idioten Assum holde kjeft, og heller fokusere på årsaken til de fleste mc-ulykkene??? Nå må bilistene få opp øya!!! :evil:

Her er Assums foreløpig siste "sprell" sakset fra artikkelen:

Fartssperre og lysende tøy
Forsker Terje Assum ved Transportøkonomisk institutt (TØI) har studert trafikkutviklingen i Norge gjennom en årrekke. I følge hans kalkyler må bilførere ha 0,8 i promille for å være like utsatt i trafikken som MC-førere.

– De sitter utsatt til, nesten helt ubeskyttet og kjører like fort som oss andre, sier Assum.

Han tar til orde for radikale forslag som fartssperre på motorsykler og mopeder, samt påbud av motorsykkelklær i sterke farger – som gult.

– Men der er jo ikke motorsykkelfolket enige med meg, konstaterer han. (ANB
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Håper hun som satt bakpå(kona ?) får mye hjelp og støtte til å finne synderen. Det jeg tenker er at det var en rusa person i førersetet av den varebilen. Forundrer meg ikke om hans identitet aldri kommer frem, og det blir litt for uvirkelig å tenke på.

Kondolerer til den avdødes venner og familie.
Post Reply