Dagens Avis-utklipp

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

Slike kjeltringpakk fortjener en god porsjon juling. Om det er eier eller en subaru som fikser det spiller vel ingen rolle.. :wink:

Får vel håpe han overlever, ellers har han jo ikke lært noe.
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Scotch wrote:
Magnalf wrote:Når sykkelen var stjålet fortjente han å skade seg. Han hadde samme kjøresko som meg faktisk =p
Samma om han hadde stjålet 5 sykler og stabla di oppå en hverandre og kjørt hadde han ikke fortjent å skade seg.. ingen fortjener å skade seg i trafikken :!:
Om vedkommende fortjente det eller ikke skal jeg ikke uttale meg om. Men det er noe som heter at du høster som du sår. Og denne karen her hadde helt klart sådd trøbbelfrø så det holdt. Og min sympati for slikt pakk er så nærme null det går an å komme. :evil:
User avatar
HÃ¥vi
Posts: 405
Joined: 26 Apr 2005 08:00
Location: Sandnes

Post by HÃ¥vi »

Image
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 307827.ece

Nå viser det seg at sykkelen ikke var stjålet allikevel, men fyren var bare 19 da, antakeligvis derfor han stakk(?)

AtW
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Håvi wrote:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=115678

mørke tider i møte....
24-års-grense er jo litt tett, men denne fornyingen hvert 10ende år er kanskje ikke så dum? Det er jo plenty av folk i trafikken som ikke klarer å forholde seg til grunnleggende regler for trygg kjøring.

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

ATWindsor wrote:http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 307827.ece

Nå viser det seg at sykkelen ikke var stjålet allikevel, men fyren var bare 19 da, antakeligvis derfor han stakk(?)

AtW
Hva mener du?
Aftenposten.no wrote:Motorsykkelen 19-åringen kjørte, en Suzuki GSX 750 ES, skal ha vært stjålet, opplyser Søndre Buskerud politidistrikt til Aftenposten.no.
Må bare få si at pressen aldri klarer å skrive riktig betegnelse av kjøretøy i slike saker. Det er jo en gixxer 750, står jo bak da og da er det vel bare å lese :roll: Er en -91 mod.

Image
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Men herregud, har de endret det tilbake igjen nå? Tidligere i dag, så sto det at det ikke var sikkert den var stjålet allikevel.

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

:lol:
chopperen
Posts: 175
Joined: 18 Feb 2006 18:25

Post by chopperen »

jeg sjønner ikke hvorfor politiet gjør slike ting? er det pga det er gøyt med politijakt? greit nok fyren ikke har lov til å kjøre sykkelen osv osv. men her er det faktisk fare for mc førerens og uskyldiges liv. hva om noen hadde blitt drept? da mener jeg at det fulle og hele ansvaret faktisk ligger på politiet ettersom de vet hvilken risiko de setter mc fører og andre opp i.

dessuten kan han ikke ha hatt allverdens fart iogmed han kjørte på vei med møtende trafikk. men han kan vel være glad for at det var en bil med samme retning han krasjet i og ikke imøtekommende.
Nå: Yamaha Dragstar XVS 125
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Om politiet har gjort noe kritikkverdig vil vel videoen fra politibilen vise. Bortsett fra det ligger ansvaret selvfølgelig hos MC-føreren. Det er ulovlig å ikke stoppe i kontroll. Han kunne faktisk valgt å stoppe. Og vi kan jo spørre oss hva alternativet er. Skal politiet la være å følge etter kriminelle fordi de kanskje kan komme til å øke farten til det uforsvarlige? Er det det vi ønsker? Anarki er det visst såntno' kalles. Nei, skal politimakten ha noen som helst funskjon og troverdighet må og skal de selvfølgelig gjøre det som kreves for å pågripe sånne folk. Men ikke for enhver pris selvfølgelig.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

chopperen
Posts: 175
Joined: 18 Feb 2006 18:25

Post by chopperen »

Dominator wrote:Om politiet har gjort noe kritikkverdig vil vel videoen fra politibilen vise. Bortsett fra det ligger ansvaret selvfølgelig hos MC-føreren. Det er ulovlig å ikke stoppe i kontroll. Han kunne faktisk valgt å stoppe. Og vi kan jo spørre oss hva alternativet er. Skal politiet la være å følge etter kriminelle fordi de kanskje kan komme til å øke farten til det uforsvarlige? Er det det vi ønsker? Anarki er det visst såntno' kalles. Nei, skal politimakten ha noen som helst funskjon og troverdighet må og skal de selvfølgelig gjøre det som kreves for å pågripe sånne folk. Men ikke for enhver pris selvfølgelig.
ja det er jeg enig i. men denne jakten skulle jo ha pågått i 30min. da bør jo politiet sjønne at mc-føreren ikke har tenkt å gi seg. dessuten sa jo flere som mcen kjørte forbi at de tenkte at det kom til å gå gale. da burde politiet etter min mening slakket av. fyren kunne faktisk drept andre, eller seg selv. og da å si at politiet gjorde det eneste rette blir da feil i mine øyne. hva om han hadde drept kjæresten din eller noe sånt? da tipper jeg pipen ville fått en annen lyd dersom du visste at grunnen for at hun døde var at politiet fulgte etter han.

seffern, jeg mener ikke at det ikke skulle vært politijakter i norge. men de trenger ikke å vare til fyren som prøver å stikke av krasjer eller andre ting. du kan uansett ikke si at det er forsvarlig å sette andres liv i fare pga å ta en stjålet mc. :roll:

når en ser at mc føreren ikke stopper, så må man tenke på det som et fakta. da er det politiet som må være variabelen om du sjønner.

EDIT: kan like godt begynne å skyte etterbakdekket hans da. så er en sikker på at det bare er mcen som stryker med..
Nå: Yamaha Dragstar XVS 125
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Som jeg skrev i mitt forrige innlegg, en politijakt skal og bør ikke gjennomføres for enhver pris, det sier seg selv. Men at politiet bør stoppe jakten når de skjønner at føreren ikke har tenkt å stanse, det blir bare for dumt. Da er det jo fritt fram for alle å drite i å stoppe i trafikkontroll?

Hvis dama mi eller noen jeg kjenner hadde mistet livet pga. en politijakt hadde jeg selvfølgelig klandret vedkommende idiot som prøvde å stikke av. I utgangspunktet er jo en jypling uten førerkort på en stjålet R-sykkel en potensiell dødsfelle uansett om politiet ligger på hjul eller ikke. Hvem vet hvor lenge denne idioten har kjørt rundt på denne sykkelen? Kanskje han har kjørt i fylla? Eller narkorus?

Tenk om vedkommende hadde meid ned dama di i høy fart i et fotgjengerfelt UTEN at politiet var i nærheten? Tenker politiet hadde fått pepper for at de ikke hadde tatt vedkommende på et tidligere tidspunkt... eller hva? :?
chopperen
Posts: 175
Joined: 18 Feb 2006 18:25

Post by chopperen »

greit argument til slutt ja, men dersom politiet hadde forsøkt og stoppe han tidligere men gav opp i frykt for å skade andre, ville jeg ikke klandret politiet. og selvfølgelig ser jeg heller at det er mc føreren som dør istedet for kjæresten min. men med politiet på nakken går jeg utifra at sannsynligheten for at føreren gir ekstra på, er større enn dersom de ikke følger etter. kanskje føreren også setter sykkelen i skjul og roer seg?

jeg mener ikke at de skal la fyren slippe unna. men ikke for hver en pris. i dette tifelle mener jeg at politiet gikk for langt når det er snakk om at fyren eller andre kunne dødd.
Nå: Yamaha Dragstar XVS 125
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

chopperen wrote:greit argument til slutt ja, men dersom politiet hadde forsøkt og stoppe han tidligere men gav opp i frykt for å skade andre, ville jeg ikke klandret politiet. og selvfølgelig ser jeg heller at det er mc føreren som dør istedet for kjæresten min. men med politiet på nakken går jeg utifra at sannsynligheten for at føreren gir ekstra på, er større enn dersom de ikke følger etter. kanskje føreren også setter sykkelen i skjul og roer seg?

jeg mener ikke at de skal la fyren slippe unna. men ikke for hver en pris. i dette tifelle mener jeg at politiet gikk for langt når det er snakk om at fyren eller andre kunne dødd.
Dette hadde hoved-forside oppslaget i Asker og Bærums Budstikke idag...
De kan det å fokusere på alle negative ting med mc... :?

Men han ligger vistnok fortsatt på ullvål med alvorlige hode og overkroppsskader. Er ikke sikkert at han overlever nei...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Post Reply