1.hjelp
1.hjelp
lurte litt på om det var noen interesse her inne for innlegg som går på 1.hjelp. Jeg prøvde dette i det gamle forumet. Men temaet døde fort ut. Siden det vil ta litt tid å lage et slik innlegg så er det greit å føle tyren på hornene før jeg begynner på et slikt prosjekt.
Re: 1.hjelp
Jepp, å kunne litt førstehjelp er viktig for alle mc-folk!medic1136 wrote:lurte litt på om det var noen interesse her inne for innlegg som går på 1.hjelp.
- Lykkeliten
- Posts: 159
- Joined: 27 Apr 2005 12:55
- Location: Kristiansand
- Shortybebeh
- Posts: 3456
- Joined: 26 Apr 2005 12:13
- MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07! - Location: Skjetten
- Contact:
Det angår enhver trafikant, og ikke bare de, det angår alle mennesker, uansett tid og sted. Fyr løs ja ... men vi kan ikke love deg hvor aktiv tråden vil bli da folk har individuelle meninger og ulike behov for å poste dem. Får starte med meg selv i første rekke, så får jeg bidra litt jeg i det minste
- Shortybebeh
- Posts: 3456
- Joined: 26 Apr 2005 12:13
- MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07! - Location: Skjetten
- Contact:
uffda.. her var det ett topic om førstehjelp allerede :oops:
FØRSTEHJELP - VEILEDNING
Yamaha - DT 125 R
Yamaha - DT 125 R
- Shortybebeh
- Posts: 3456
- Joined: 26 Apr 2005 12:13
- MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07! - Location: Skjetten
- Contact:
hehe.. håper noen vil lære av dette. Tok meg sabla lang tid å skrive
FØRSTEHJELP - VEILEDNING
Yamaha - DT 125 R
Yamaha - DT 125 R
En god og viktig ting kan ikke sies for ofte. Og nå har vi da tydeligvis to personer med inngående kjennskap til førstehjelp. Det må vi da være glad for, og det må vi vite å "utnytte"
Jeg er nok ganske grønn når det gjelder 1.hjelp, det eneste jeg har av kurs er et sånt obligatorisk kurs jeg var med på når jeg tok sertifikatet. Så jeg bør vel studere innleggene vil jeg tro. :oops:
Har egentlig et spørsmål med det samme: Jeg har hørt tidligere at man ikke skulle ta hjelmen av en motorsyklist etter en ulykke. Er dette riktig? Og i så fall, hvordan skal man da kunne ordne med frie luftveier hvis personen har helhjelm?
Jeg er nok ganske grønn når det gjelder 1.hjelp, det eneste jeg har av kurs er et sånt obligatorisk kurs jeg var med på når jeg tok sertifikatet. Så jeg bør vel studere innleggene vil jeg tro. :oops:
Har egentlig et spørsmål med det samme: Jeg har hørt tidligere at man ikke skulle ta hjelmen av en motorsyklist etter en ulykke. Er dette riktig? Og i så fall, hvordan skal man da kunne ordne med frie luftveier hvis personen har helhjelm?
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Man skal kanskje ikke ta av hjelmen hvis det har skjedd et nakke brudd. Men det er 'bedre' å la ham dø av nakke skader, enn ved å bli kvalt. Det er jo tross alt en større sjanse for at han/hun overlever hvis en tar av hjelmen.Jalmar wrote: Jeg har hørt tidligere at man ikke skulle ta hjelmen av en motorsyklist etter en ulykke. Er dette riktig? Og i så fall, hvordan skal man da kunne ordne med frie luftveier hvis personen har helhjelm?
Sikkert noen uenige, men dette er bare min personlige mening.
FØRSTEHJELP - VEILEDNING
Yamaha - DT 125 R
Yamaha - DT 125 R