Garanti på KTM..? Se hit

Prat om lett MC.
Post Reply
£€O
Posts: 120
Joined: 26 Apr 2005 21:58
Location: oslo

Garanti på KTM..? Se hit

Post by £€O »

Hei!

Var i dag på AMD og så på sykler, det jeg selvsagt så mest på var KTM 125exc.

Jeg spurte om garanti osv, men de sa det var 30 ?!?!?!?!DAGER?!?!?! på EXC'n, er det over hodet mulig(lov)??? Skjønner ikke dette her.. På biler/større sykler jeg har sett har det jo alltid vært 1 år pluss..


Prøver de folka på AMD bare å være morsomme?

På forhånd takk for kjappe svar !

Leo
Alle barna løp fra bomba untatt britt, hun hadde defuse kit.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Er en crosser.. hvor lenge tror du et stempel holder på den hvis du kjører relativt hardt, flere timer hver dag? ikke lenge
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Det er vel ingen lover som krever noen garanti i det hele tatt, men du kan jo støtte deg på kjøpsloven da, den gjelder vel for tohjulinger også.

AtW
£€O
Posts: 120
Joined: 26 Apr 2005 21:58
Location: oslo

Post by £€O »

Kriz wrote:Er en crosser.. hvor lenge tror du et stempel holder på den hvis du kjører relativt hardt, flere timer hver dag? ikke lenge
Spurte jeg om hvor lenge det holdt? Hold deg til spørsmålet.. Holder 7000km.. Spurte når jeg var der.. HEhe..


Jaja, uansett..

Er dette lov? Å gi sååå liten garanti..?!?


Er dette en god sykkel? 5,7 hk leveres den med.. Virker så lite når man skal anskaffe Lett-mc på en måte..
Alle barna løp fra bomba untatt britt, hun hadde defuse kit.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Tar du ut plomba så mister du garantien uanset da.. og det er jo lov å gi 0,000 dager garanti hvis de vil, sikkert ikke akkurat det beste salgstrikset men.
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

£€O wrote:
Kriz wrote:Er en crosser.. hvor lenge tror du et stempel holder på den hvis du kjører relativt hardt, flere timer hver dag? ikke lenge
Spurte jeg om hvor lenge det holdt? Hold deg til spørsmålet.. Holder 7000km.. Spurte når jeg var der.. HEhe..


Jaja, uansett..

Er dette lov? Å gi sååå liten garanti..?!?


Er dette en god sykkel? 5,7 hk leveres den med.. Virker så lite når man skal anskaffe Lett-mc på en måte..
Som allerede sagt, det er vel ingen lov som tvinger noen til å gi garanti, men man har jo allerede ganske gode rettigheter gjennom kjøpsloven.

AtW
Post Reply