Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
increasing
MC: R1250GSA / ST1100AX

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by increasing »

intruder wrote: 20 Feb 2026 12:30 Hver gang jeg er innom Power og viser antydning til interesse for noe er det haugevis av spørsmål...skal du ha med ditt og datt bla bla bla. :-&
Handlet vaskemaskin en gang men angret og reiste ned igjen dagen etter og avbestilte med unnskyldningen kjærringa hadde glemt å sette i kontakta på den gamle .. :shock:
noe som ble godtatt under tvil :-k
Nå var jeg ute etter en enkel skritteller uten smarttelefon og ditt og datt men ble selvsagt pålurt en som må kobles til telefon... :smt075
Mener også de ansatte der lever i et dårlig prestasjonsregime med dårlig behandling
så heretter blir det Elon ! :thumleft
Jeg har heller ikke hatt særlig positive opplevelser der. Forsikring blir konsekvent presset på, selv på de billigste varene.

Siste opplevelse var da fruen skulle kjøpe ny telefon. Hun liker å være ute i god tid (hele 14 dager før hentedag), men hentingen den dagen ble en lang affære. Etter fem turer innom butikken – med første besøk kl. 10:00 – kunne hun ikke ta med seg telefonen hjem før kl. 17:00. Dette vitner dessverre ikke om god kundeservice.

Opplevelsen hos Power på Strømmen Storsenter var svært skuffende. Det som i utgangspunktet startet som en god og ryddig avtale, endte i dårlig oppfølging, prisøkning og manglende kommunikasjon internt i butikken. Varer som var lagt til side var borte, avtalt pris hadde økt, og en tidligere lovet gratis overføring av innhold kostet plutselig ekstra.

I tillegg tok prosessen langt lengre tid enn avtalt, kontaktinformasjon forsvant, og flere unødvendige turer til butikken ble nødvendig. Samarbeidet mellom selgere og support fremstod som lite koordinert, og bemanningen på serviceavdelingen var tydelig utilstrekkelig.
Helhetsinntrykket er dårlig service og sviktende gjennomføring.

Butikken anbefales ikke.
increasing :thumleft "Sovende rev fanger ingen høner - …"
Spiritofwinter
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt

Post by Spiritofwinter »

increasing wrote: 20 Feb 2026 14:14
intruder wrote: 20 Feb 2026 12:30 Hver gang jeg er innom Power og viser antydning til interesse for noe er det haugevis av spørsmål...skal du ha med ditt og datt bla bla bla. :-&
Handlet vaskemaskin en gang men angret og reiste ned igjen dagen etter og avbestilte med unnskyldningen kjærringa hadde glemt å sette i kontakta på den gamle .. :shock:
noe som ble godtatt under tvil :-k
Nå var jeg ute etter en enkel skritteller uten smarttelefon og ditt og datt men ble selvsagt pålurt en som må kobles til telefon... :smt075
Mener også de ansatte der lever i et dårlig prestasjonsregime med dårlig behandling
så heretter blir det Elon ! :thumleft
Jeg har heller ikke hatt særlig positive opplevelser der. Forsikring blir konsekvent presset på, selv på de billigste varene.

Siste opplevelse var da fruen skulle kjøpe ny telefon. Hun liker å være ute i god tid (hele 14 dager før hentedag), men hentingen den dagen ble en lang affære. Etter fem turer innom butikken – med første besøk kl. 10:00 – kunne hun ikke ta med seg telefonen hjem før kl. 17:00. Dette vitner dessverre ikke om god kundeservice.

Opplevelsen hos Power på Strømmen Storsenter var svært skuffende. Det som i utgangspunktet startet som en god og ryddig avtale, endte i dårlig oppfølging, prisøkning og manglende kommunikasjon internt i butikken. Varer som var lagt til side var borte, avtalt pris hadde økt, og en tidligere lovet gratis overføring av innhold kostet plutselig ekstra.

I tillegg tok prosessen langt lengre tid enn avtalt, kontaktinformasjon forsvant, og flere unødvendige turer til butikken ble nødvendig. Samarbeidet mellom selgere og support fremstod som lite koordinert, og bemanningen på serviceavdelingen var tydelig utilstrekkelig.
Helhetsinntrykket er dårlig service og sviktende gjennomføring.

Butikken anbefales ikke.
Nå er ikke vi så heldige at vi har Power butikker i umiddelbar nærhet, men handler generelt lite i tilsvarende fysiske butikker uten at jeg må. De er på det jamne underbemannet og sjelden har de bedre kunnskap enn det du selv finner på 2 minutter ved hjelp av google. Om man må innom en slik butikk så har de fleste i dag klikk og hent, som vanligvis fungerer bedre enn å stå å snakke med selger, selv om personen som leverer ut gjerne vil pushe på deg noe ekstra forsikring osv.

En tidligere kollega av meg jobbet en gang i en slik Power butikk når det het Expert. Ulykkesforsikring som de selger som ekstra tjeneste er gjerne solgt av et tredjeparts firma som da betaler provisjon til den spesifikke selgeren som får underskrift på en slik forsikring. Denne provisjonen var ganske god om du solge til riktig produkt. Han og en annen som jobbet i samme butikk hadde snakketøyet i orden og var flink til å selge slike, spesielt når det var gode kampanjer på både butikkvarer og forsikringer. Var det rette dagen med en god kampanje så kunne de finne på å stemple ut når de hadde jobbet sine timer, men butikken fremdeles hadde åpent en stund til og jobbe gratis for butikken et par timer til. Det de solgte av ekstra forsikringer de timene var bedre betalt enn å få timelønn. Når det er så godt betalt å selge forsikringer på små elektronikk dingser, så skjønner jeg godt hvorfor de som selger forsikring på hus og bil er så pågående når de ringer.
Lazyboy
MC: BMW R 1300 gsa 2026

Post by Lazyboy »

En bekjent av meg jobbet på Elkjøp for mange år siden. Han kunne fortelle at det beste produktet han kunne anbefale var det som ga best bonus på lønna og ev en tur med båten til Danmark for godt salg😂
Bjerknez
MC: Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Enten så har disse ektrokjedene tapt seg veldig, eller så er det bare jeg som har blitt eldre.... og mer kresen?

For noen år siden var liksom Elkjøp en selvskreven fysisk butikk og oppsøke når man skulle ha noe elktronikk. Som oftest var det biliigst også og dem har prisgaranti etc. Utvalget var stort og kresen som jeg som regel er så hadde dem det meste der av hverdagslige ting.

I dag er det sjelden jeg drar innom Elljøp. De nyeste og siste modellene er dem ofte tom for og jeg merker når jeg er på Elkjøp en sjelden gang samt besøker nettsiden dems at dem har veldig få produkter på lager av ting som er populære.

Så kan man jo legge til den forferdelige kundeopplevelsen i butikkene hvor utspekulerte selgere lurer gamle damer og menn til å tegne forsikringer på alt fra barbermaskiner til minnekort og tannbørster. Å selvsagt har dem ofte også et ekstra tilbud på lur og skal jammen ha deg til å bytte strømavtale også. Takker du nei til begge disse tilbudene er det som om det oppstår et vacuum i samtalen. Akkurat som om man skulle være helt idiot liksom.

Power er litt bedre, men jammen ikke uskyldige dem heller.

Det er jo nesten umulig enkelte ganger å snike seg inn og ut av Elkjøp uten at en klegg av en selger henger over deg helt til du kjøper noe. Så pleier jeg å si at jeg bare titter og da får jeg beskjed om at jeg bare må si i fra om jeg trenger hjelp etc. så går det 5 minutter og da kommer dem bort igjen og spør om jeg har funnet noe jeg liker etc.

Tanken er sikkert god, men dem burde ta seg et kurs i å lese atferden til kundene sine. Hvis jeg rusler rundt på Elkjøp med en ladekabel i hånden, er det veldig lite sannsynlig at jeg kommer til å ende med et hjemmikinoanlegg inkludert TV.

Å gud forby om du kjøper deg en laptop på Elkjøp. Da får dem deg til å tro at du både trenger service avtake og forsikring etc. min bestemor skulle ha seg en billig laptop for nettbank bruk for noen år siden. Laptopen kostet vel under 5.000 kroner. Men med en serviceavtale til 800 kroner og forsikring som jeg mener kostet 599 kroner så ble det et evt. mersalg på 1400 kroner. Heldigvis var jeg med henne, så det ble verken forsikring eller service avtale.

Jeg har sett og hørt folk stå i supportdisken på elkjøp og klage. Jeg kjenner også en som har jobbet på Elkjøp og han nevnte en gang at dem ikke fikser en dritt med pc'er hos support hos Elkjøp. Dem bare kjlrer en reinstallering og kunden selv har ansvaret for backup. Vet man ikke opp ned på en lyspære så klarer man neppe å kjlre backup heller.....?

Skal jeg ha iPhone så kjøper jeg det på Eplehuset. Skal jeg ha ny TV bestilles dette på nettet. Det er billigere og jeg slipper og frakte hjem TV'en selv å jeg blir ikke proppet full av service avtaler, strømleverandører og forsikringer. Det neste jeg ikke bestiller på nett er klær for det vil jeg gjerne se og prøve først. Desverre. For opplevelsen min i klesbutikker er slett ikke bra den heller. Man står og svetter i prøvebua i bare bokseren og tester klærne man har plukket med seg og man har ikke engang fått buksene ned på knærne før en ansatt kommer og spør hvordan det går. Så kommer man omsider til kassen for å betale for buksa og klærne og da har dem selvsagt kanontilbud pp sokker, boksere og t-skjorter som dem prøver og selge deg.

Men servicen stoppet når dem spurte om jeg trengte en pose til to par bukser, en skjorte og en jakke. (Nei, jeg tar det under armen liksom). 25 spenn tok dem for den posen!

Den beste opplevelsen jegbhar fått i en fysisk butikk noengang var faktisk når jeg bestillte bilen jeg har nå. En skikkelig laydback og kunnskapsrik selger som slett ikke hadde det travelt. Her var det wienerbrød og kaffe og full pakke. Hver gang jeg stikker innom butikken så føler jeg meg velkommen, selv om dem vet at jeg ikke er på utkikk etter ny bil. Dem har en egen kaffekrok hvor det alltid er kaffe og noko attått og selger kommer bort til meg og setter seg ofte ned og slår av en prat. Send meg en SMS eller mail om du lurer på noe sa han når jeg kjlrte av gårde.

Har sendt han noen SMS'er og han svarer kjapt. Jeg fikk også prøvekjøre biler uten problemer og jeg fikk ofte ha dem over helgen etc.

Hos Tesla har jeg ikke samme erfaring, men for bli en annen historie.... :)
Bikeridr
Geocache General
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"

Post by Bikeridr »

Mye sant, det du sier @Bjerknez.
Et annet er "moderne teknologi".
For etpar år siden oppgraderte vi fra en 40" 1080 tv til en ny 65" 4K tv. Vår gamle trofaste tv var fornøyd med å bli slått på og viste de bildene/filmene den fikk utlevert gjennom HDMI-porten. Ingen gneldring om oppdatering eller masing om hundreogtretten abbonnement jeg bare "måtte" se på.
Jeg vil ha en enkel monitor på 65" (er ikke plass på veggen til større) som jeg trykker "on" på og som viser det den får via HDMI. Hadde jeg fått valgt helt selv, ville jeg helst hatt Displayport og ingenting annet. Trenger ikke ha høyttalere engang, da jeg kjører alt over hjemmekinoanlegget jeg har bygget opp over snart 40 år.
Ytterligere noen år siden knæla vaskemaskinen og vi måtte kjøpe ny. Trur du faen ikke den begynte å mase om at vi måtte koble den opp til en app via BT? Hva faen trenger kinamannen å vite om jeg vasker truser eller hundepledd? 🤬
Mamma sin vaskemaskin, kjøpt på 60-tallet funka helt fint i 50 år før motoren kortslutta. I dag er du heldig om de varer 5 år.
Eller som batteriene i biler og motorsykler; joda AGM er sterkere og lekkasjefri, men gammeldagse blyakkumulatorer varer 3x så lenge. Det er en grunn til at startmotoren på hjelpemotoren vår (12-syl diesel på 1000hk) har 2x 280Ah blybatteri som må etterfylles med syre av og til mot radiobatteriene av AGM type som dør etter 3 år.
intruder
MC: 1993 Yamaha Virago 750

Post by intruder »

Diesel hjelpemotor...
leste om et styremedlem i Skibladner som antydet å gå for elmotor på Mjøsas hvite svane...det ble visst dårlig mottatt i styrerommet...
særlig av styreformann som satt styrbord for ham ... :shock: :roll:

og dieselmotoren produserer jo damp ... uten all dritten som fulgte da den i sin tid var kullfyrt :D
Bikeridr
Geocache General

Post by Bikeridr »

Selvutsjekkingskasser!
Blipp en øl; "vent på butikkansatt".
Blipp noe som ikke er i systemet; "kom til betjent kasse".
Nei, selvutsjekk betyr at det skal gå fortere.

Eventuelt:
Butikkansattt: Bruk selvutsjekkingen, det går fortere.
Meg: Hvorfor? Jeg jobber ikke her.
kvase

Post by kvase »

Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
Bjerknez
MC: Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Det der er i mine øyne en bil uten karosseri.
Kant1
Onkel
MC: BMW R1250GSA 2024 Trophy Edition

Post by Kant1 »

kvase wrote: 02 Mar 2026 21:13 Er dette en kladajs av mc e
GSA :smt007 :smt007 Ingen over, ingen ved siden. En hel haug i støvskya bak <3
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
kvase

Post by kvase »

Kant1 wrote: 03 Mar 2026 07:24
kvase wrote: 02 Mar 2026 21:13 Er dette en kladajs av mc e
GSA :smt007 :smt007 Ingen over, ingen ved siden. En hel haug i støvskya bak <3
Ja ja haren hvelva da i første grusing side tung kladasj ja kan skryte på seg bra mye da he he nå braker det snart til i de tusen lager steder for mc som vil ut på vårslipp å det skal nytes Kant mann
Fra Tromøy brua i år
Tromøy brua.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
Bikeridr
Geocache General

Post by Bikeridr »

Hel hvete..
Mygga er tilbake.
Årets første myggstikk 🤬
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

:smt076
Post Reply