Kjøredag 8
I Staub er det stille og rolig i forhold til andre plasser vi har vert, vi har begge sovet godt og er nesten uthvilt før vi skal kjøre inn til München.
20250920_102926.jpg
Flere enn meg som liker Norden, denne krabaten ville være med på tur.
20250920_102908.jpg
Det er sol og stadig varmere mens vi kjører primært motorvei inn til München, når vi kommer inn til sentrum sier syklene mellom 29-30 grader. Vi parkerer utenfor Louis sin butikk øst i München, en av nærmeste nabobutikkene er Polo og midt i mellom er det en butikk som heter Spatzunder som også selger MC bekledning og hjelmer. Etter en runde inne på alle tre butikkene kjører vi der ifra uten å ha kjøpt noe som helst, det er nesten imponerende i seg selv. Neste stopp er Louis sin butikk i Pasing, vest for sentrum, denne er større enn den andre og har bedre utvalg. Etter noen runder rundt i butikken har jeg først bestemt meg for kun å kjøpe noen nye knebeskyttere, men i siste øyeblikk plukker jeg med en ny hjelm også.
Vi møter et eldre norsk par også som kjører MC, de har vert 3 uker rundt på tur i sørøst Europa, de skal også levere sykler samme plass som oss neste dag.
Med ny hjelm og kokende varme kjører vi til hotellet, den korteste kjøredagen så langt på turen. Vel fremme på hotellet er det kald øl og dusj som vanlig.
Viktig å parkere nærmest mulig døren.
20250920_175136.jpg
Så kommer ekstra bonusen på turen, den store finalen. Det tyske paret vi møtte i Viverone tipset oss om at lørdag kl 12 starter årets Oktoberfest i München. Klokken er blitt 17 og vi setter kursen mot festplassen. Ingen av oss har lederhosen, men det overlever vi fint.
IMG_7553.jpg
Det blir wurst, der er mange folk med lederhosen og øl blir servert av damer i dirndl. Vi får plass ved et bord der vi får kjøpt oss øl og prater med noen som er reist fra India for å være med på denne galskapen. Jeg nevner etter hvert at vi skulle vert inne og ikke bare ute, for det er der den virkelige festen er. Vår nye indiske venn sier at det er bare å glemme, man må booke plass laaang tid i forveien, har man ikke det så slipper man ikke inn.
20250920_184945.jpg
IMG_7555.jpg
Jeg bestemmer meg for å ikke gi opp, selv om dette kan bli en utfordring, der står vakter i alle retninger. Jeg ser noen dører lenger fremme som blir åpnet, primært for at noen skal ut, det er ikke mulig å åpne de fra utsiden. Plutselig treffer jeg en dør som åpner seg, samtidig med at noen går ut så smetter vi inn. Vi er inne i den største festsalen, der folk danser på bordene og musikken ljomer fra en stor scene i midten. Vi finner oss en plass, møter nye folk får servert mer øl.
20250920_195926.jpg
20250920_203854.jpg
Hva som videre skjer denne kvelden kan muligens, under tvil, deles rundt et leirbål en sen kveld...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.