Får ikke opp linken da jeg ikke er medlem der … Ta en skjermdump og post bilde herkvase wrote: 27 Aug 2025 00:00slik enincreasing wrote: 26 Aug 2025 22:44Har kjørt alle men bare en kunne vært aktuelt «Husqvarna Norden 901 Expedition» hvis jeg ser bort fra de store fra KTM 1050, 1090, 1190, 1290 og selvfølgelig som allerede nevnt her BMW GS(A) 1200, 1250 av brukt sykler. Lykke tilJLafton wrote: 26 Aug 2025 10:54 Tittet endel på KTM 790,890 og Husqvarna Norden.
Men så mye man leser om kamaksel problemer blir jeg ille nærvøs![]()
![]()
https://www.facebook.com/groups/9762562 ... %2CO%2CP-R
Tilbake på salen. Valg av sykkel
- increasing
- MC: R1250GSA / ST1100AX
Re: Tilbake på salen. Valg av sykkel
increasing
"Sovende rev fanger ingen høner - …"
"On the Road"-paret på YouTube valgte Tenere 700 pga lavere vekt enn Africa Twin
increasing wrote: 27 Aug 2025 07:04Får ikke opp linken da jeg ikke er medlem der … Ta en skjermdump og post bilde herkvase wrote: 27 Aug 2025 00:00slik enincreasing wrote: 26 Aug 2025 22:44
Har kjørt alle men bare en kunne vært aktuelt «Husqvarna Norden 901 Expedition» hvis jeg ser bort fra de store fra KTM 1050, 1090, 1190, 1290 og selvfølgelig som allerede nevnt her BMW GS(A) 1200, 1250 av brukt sykler. Lykke til![]()
https://www.facebook.com/groups/9762562 ... %2CO%2CP-R![]()

Ikke meg ikke kjennskap til eier
2023 modell Husqvarna 901 Expedition 23’ km selges kr. 150.000,- i originalstand. Kan leveres med mye ktm powerparts (lav vindskjerm, veltebøyler, høy forskjerm m/gaffelbeinbeskyttere, TwinAir forfilter, steinsprutbeskyttere for lykt og ekstralys ++), Givi toppboks, Rapid bike power commander og Arrow decat. Jeg har og ett sett nye Motos GPS dekk. Pris inkl. alt av deler og nye dekk kr. 160.000,-

Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
- Spiritofwinter
- MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt - Location: Ørsta
Etter noen sesonger på en 901 Norden så kan jeg bekrefte at dette er en meget god sykkel, men med et potensielt problem med noen kammer, som er påstått at det ikke er et problem på nyere modeller. Skulle du få prøvekjørt en Norden og finner ut at den er god, så hadde jeg ikke stusset på å kjøpe en.
Hadde jeg kjøpt samme sykkel igjen? Evt en Expedition? Mest sannsynlig ikke, ikke fordi det er noe feil med sykkelen, den er fantastisk god på både lange og korte turer enten det er asfalt, grus eller annet underlag. Primært fordi der er kommet andre spennende alternativer.
Aprilia Tuareg 660 er vel nevnt, Yamaha T7, CF-Moto 800 MT-X (samme motor som KTM og Norden, men ut fra det jeg hører uten problem med kammer), Voge DS800. Kina holder på å ta over bilmarkedet i landet, mulig at de kan ta over litt på MC også? Hva med Honda Transalp? Den er jo kommet i ny versjon siste årene. Evt om man ikke bryr seg om forhandlernettverk så kan man se på en Kove?
Ellers godt å se at du er tilbake på forumet og snart på 2-hjul, satser på å møte deg igjen på en fellestur neste år
Hadde jeg kjøpt samme sykkel igjen? Evt en Expedition? Mest sannsynlig ikke, ikke fordi det er noe feil med sykkelen, den er fantastisk god på både lange og korte turer enten det er asfalt, grus eller annet underlag. Primært fordi der er kommet andre spennende alternativer.
Aprilia Tuareg 660 er vel nevnt, Yamaha T7, CF-Moto 800 MT-X (samme motor som KTM og Norden, men ut fra det jeg hører uten problem med kammer), Voge DS800. Kina holder på å ta over bilmarkedet i landet, mulig at de kan ta over litt på MC også? Hva med Honda Transalp? Den er jo kommet i ny versjon siste årene. Evt om man ikke bryr seg om forhandlernettverk så kan man se på en Kove?
Ellers godt å se at du er tilbake på forumet og snart på 2-hjul, satser på å møte deg igjen på en fellestur neste år
Den Husqvarna'en har jeg sjekket ut. Men liker ikke at det allerede har vert to eier på så kort tid. Mulig jeg er litt sær der
Kina har nok kommet for å bli i markedet, så dem begynner å komme med flere som vertfall ser greie ut.
Takk for det. Vi ses forhåpentligvis neste år
Kina har nok kommet for å bli i markedet, så dem begynner å komme med flere som vertfall ser greie ut.
Takk for det. Vi ses forhåpentligvis neste år
Hatt 2 stk. 1200GS og 2 stk. 1250 GS. Absolutt herlige sykkler dette og en av de beste på langtur... Fin balanse = Ja. Vekta er langt nede = Ja, men for min del ble den lille vekt forskjellen avgjørende til å bytte til en 2025 Triumph Tiger 900 Rally Pro. Det er ikke store vektforkjellen, men jeg merker den på min rygg.
Triumph`n er for min del mer leken og enklere å handtere og passet godt for meg. Etter 4 x GS var jeg også litt lei skal sies.
Det kan godt hende den blir en 1300 GS en gang, men forløpis super fornøyd med denne 900 Rally Pro`n. Deilig motor og ikke minst en gearkasse som fungerer skikkelig
Triumph`n er for min del mer leken og enklere å handtere og passet godt for meg. Etter 4 x GS var jeg også litt lei skal sies.
Det kan godt hende den blir en 1300 GS en gang, men forløpis super fornøyd med denne 900 Rally Pro`n. Deilig motor og ikke minst en gearkasse som fungerer skikkelig
Da ble det Triumph Tiger 900 Rally Pro på meg 
Gratulerer med flott MC
- increasing
- MC: R1250GSA / ST1100AX
Gratulerer! Flott høyreist sykkel med utrolig flott lydbilde
increasing
"Sovende rev fanger ingen høner - …"
Planen var å hente Tiger'n på dagen i dag når kidden var på skolen.
Det utgikk glatt etter en natt med oppkast å styr.
Håper hun blir frisk fort og at jeg ikke får det samme.
Det utgikk glatt etter en natt med oppkast å styr.
Håper hun blir frisk fort og at jeg ikke får det samme.