Roterommet til ole m.
- ole m.
- Posts: 1299
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Roterommet til ole m.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- ole m.
- Posts: 1299
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Roterommet til ole m.
HD Duo Glide, 1958
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Roterommet til ole m.
Panhead er fint, det er vel den peneste motoren selv om jeg liker knuckle bedre mhp utseende, som er litt råere. Stusser litt på bildet, fjæring i ramma og i setet, er dette bilde av en ekte sykkel eller et produkt av AI
Re: Roterommet til ole m.
Duo Gliden har fjæring både i setet og bakhjulet, laga for comfort.
Byttet navn til Electra Glide o 1965 da den kom med el-start som den første serieproduserte motorsykkelen
Byttet navn til Electra Glide o 1965 da den kom med el-start som den første serieproduserte motorsykkelen
Re: Roterommet til ole m.
Jeg visste ikke om fjæring i setet og bakhjulet. Fint med litt oppdatering Electra Glide sluttet vel da shovel kom, eller tar jeg feil der også
- Tekumseh
- Posts: 2301
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: Roterommet til ole m.
Electra Glide fantes med shovel, evo og twincam ja, og lages vel i dag med nyere motor - jeg har ikke hengt med i timen de siste årene..
En jeg var i klubb med for 10-15 år siden hadde en 1959 duo-glide.
Stort sett forsiktig og livredd for den, men her tok vel promillen over
En jeg var i klubb med for 10-15 år siden hadde en 1959 duo-glide.
Stort sett forsiktig og livredd for den, men her tok vel promillen over
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- ole m.
- Posts: 1299
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Roterommet til ole m.
@pelsen , @Jompa og @Tekumseh , HD Duo Glide er en sykkel jeg alltid har likt, men jeg kan null og niks om disse. Er dette pålitelige motorer, om de er i grei stand og tatt vare på?
Re: Roterommet til ole m.
Jeg kjenner ikke kvaliteten på Duo-Glide, HD har jo variert i kvalitet opp gjennom tiden. 50-tallet var vel ikke det værste, slik som 70-tallet når AMF eide HD. Skikkelig bra kvalitet ble det vel ikke før 84-85 da de lanserte Evo-motoren.
Men man kjøper jo ikke en 60 - 70 år gammel sykkel for å kjøre til jobben hver dag. Min erfaring med veteransykler som ikke blir brukt er at de holder veldig bra, selv om det er sykler med litt frynsete rykte
Men man kjøper jo ikke en 60 - 70 år gammel sykkel for å kjøre til jobben hver dag. Min erfaring med veteransykler som ikke blir brukt er at de holder veldig bra, selv om det er sykler med litt frynsete rykte