Kawasaki W230 - 18-hk retro-sykkel

Prat om mellomtung MC
Post Reply
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Kawasaki W230 - 18-hk retro-sykkel

Post by Tekumseh »

Kikka på en video på youtube om 400 stk Yamaha SR400 Limited Editidion 2024-modell.
Og i kommentarfeltet sto det nevnt en Kawasaki Meguro S1. Som igjen tok meg til dette:

https://www.bike.no/nyheter/klassiske-s ... meguro-s1/

https://www.kawasaki.no/no/products/Mod ... V5QWlxYCQo

Virker som Royal Enfield får en konkurent når det kommer til små og billige sykler. Blir interessant å se prisen på disse 18-hesters småsyklene på 143 kg.
Kawasaki-W230.jpg
2025 Kawasaki W230
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Borg
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700

Re: Kawasaki W230 - 18-hk retro-sykkel

Post by Borg »

Blir nok ingen slager i Norge.
Du har jo da lappen opp til 48 hk og lite grunn til å kjøpe en sykkel som kjører på høyt turtall i forhold t ccm 300-400.
Kjøpte 250 Inzuma til junior a den grunn at den var utrolig billig brukt og kostet lite i forsikring. Men hadde d ikke vært for kjøpssummen så hadde d nok blitt 50 til 250 ccm mer.
Så er d heller ikke så mye tett bytrafikk her som i de landene hvor de er mer aktuelle.
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

Denne ser ut til å ha en motor som fremhever lav og mellom turtall og hvis de har gearet den deretter med et "overgear" slik at man får lavt turtall ved 70-90kmh så kan nok denne flyte fint.
Alle som kjører mc er ikke like opptatt av moment og effekt og skal dra på mye baggage-så noen vil nok kjøpe en slik-samme som SR400-denne solgte heller ikke til gull.
Personlig kunne jeg nok putret rundt med en slik på småveier og fine grusveier- kjørte også mange mil med 125Hyosung comet som jeg kjøpte til guttungen.
Men kjøre sammen med andre, der det ev blir noen forbikjøringer eller litt tempo-der faller disse litt gjennom.

Skal man ha noe som forholdsvis uanstrengt utfører de fleste oppgaver uten passasjer synes jeg at man bør en ha ca40HK.
intruder
MC: 1993 Yamaha Virago 750

Post by intruder »

Er en sykkel jeg umiddelbart falt for utseendet på men bytte ut Virago 750-en er uaktuelt for en gammel kall ...
men kanskje en tur til GMS på Gjøvik for å bese og bestige til våren ... \:D/
Post Reply