Det har vert lite kjøring etter HPR og nå er det klargjøring til familieferie i noen uker. Men i den forbindelse så har jeg en reiseseng til minstemann som skal være med på turen og den har blitt liggende på hytten siden sist vi var der, så søndag måtte jeg ta en tur for å hente den. Med 14 plussgrader og tørr vei så fant jeg ut at det kunne passet med en tur på MC. Det tar ca 1 time å kjøre hver vei og det er ikke verdens mest spennende vei med mindre man tar litt avstikkere på veien. Som et lite skudd i blinde sendte jeg melding til Snikkeren for å høre om han ville bli med, om det har blitt lite MC i år så har det blitt enda mindre kjøring sammen med Snikkeren, tror vi kun hadde en tur sammen i fjor og ingenting i år. Snikkeren kunne bli med på tur, men ville gjerne ha med sønnen også, så han måtte ha litt tid til å forberede seg, tennåringen hadde jo ikke stått opp enda...
Siden jeg hadde god tid så monterte jeg nyinvesteringen til Norden. En gjenganger på MC fra Mattinghofen er dårlige vindskjermer så det blir mye vindstøy, når jeg var innom Ride Bergen på vei til HPR bestilte jeg en ny større skjerm som nylig kom i posten.
Original skjerm:
20240707_121629.jpg
Ny skjerm:
20240707_125936.jpg
Etter en times tid kom Snikkeren og sønnen kjørende inn på tunet klar for tur, intercom ble koblet så vi fikk snakke litt underveis og naturligvis måtte første stopp bli på en bensinstasjon, er jo ingen som har parkert med full tank...
Turen til hytten ble strake veien, reiseseng ble funnet og stroppet godt bak på Norden før vi kjørte videre. Hytten ligger ikke veldig langt fra Panoramaveien mellom Stryn og Eid, så det ble en naturlig avstikker på veien hjem. Alle som har vert med på pre-høst tur har kjørt denne og kjenner til utsiktspunktet som er på veien. Siden vi var alene her så gjorde vi en liten vri på parkeringen av MC'ene.
20240707_150446.jpg
Jeg tok et kjapt bilde, Snikkeren og sønnen måtte bruke litt mer tid på å dokumentere det hele, så jeg tok like gjerne bilde av det også.
20240707_150449.jpg
Kom oss over Panoramaveien og til Eid så ble det en stopp på CirkleK, for litt mat.
20240707_153924.jpg
Her stoppet også noen tyskere på MC tur, der den ene måtte bort å prøve å kommentere noe rundt Norden uten at jeg skjønte veldig mye av det, men det ble en tommel opp og good good, viste seg at han var en tysker av de sjeldne, han kjørte ikke GS(A), han kjørte Norden
Turen videre måtte selvfølgelig gå over Stigedalen, der har asfalten blitt ganske dårlig siste årene uten at det er mye reperasjoner planlagt med det første. For min del ble det kjørt ganske pent, kan ikke gjøre noe dumt rett før bilferie med familien. Snikkeren hadde begrensing i forhold til at sønnen kjører 125cc og med L på ryggen, hjelper heller ikke på at de begge kjører med knastedekk, så dette tror jeg ble den roligste turen over Stigedalen på mange år.
Vel forbi Stigedalen siktet vi oss inn på veien rundt Austefjorden, med en liten plan om noe avstikkere på veien, men ikke lenge etterpå så begynte lyset for reservetank å lyse på sykkelen til sønnen, så da ble det ingen avstikkere men direkte til nærmeste bensinstasjon.
20240707_164825.jpg
Selv hadde jeg godt over halv tank igjen, men det er lang fra første gang og sikkert ikke siste gang jeg står å ser på at Snikkeren må fylle både en og to ganger mellom hver gang jeg må fylle på min sykkel.
Med full tank hos både Snikkeren og sønnen så ble det en liten avstikker til, bare for å få litt ekstra ut av turen når vi først har klart å rote oss ut på tur sammen. Bare noen hundre meter hjemmefra, etter ca 20 mil i salen, takket vi for turen og tok av hver sin vei hjem og atter en gang sa vi at det må ikke bli så lenge til neste gang.
Reisesengen som var hele grunnen for turen kom trygt hjem bak på Norden og er klar for familieferie de neste ukene.
20240707_172118.jpg
Og den nye vindskjermen...
Den fungerte meget bra, en klar forbedring i forhold til den originale. Kan muligens også hive på den forlengeren som jeg hadde på originalskjermen, men usikker på om det utgjør så mye.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.