Den trekker altså ikke i motbakker, men elelrs kommer jeg opp i 50 på sletta.
Ser på kilreim i variatoren. Den beveger seg ikke i nevneverdig grad når jeg gir gass på støtta.. Har prøvd å ta vekk tre av vektene. Det betyr vel lettere vekter, men det gjør ingen forskjell. Skal det være tyngre vekter for å få kraft oppover? Vil drivreima bevege seg utover i kilen med tyngre vekter?
Kymco hvor jeg må gå av i motbakker
-
- Posts: 1
- Joined: 22 Jun 2024 13:41
- MC: Jeg har for øyeblikket en 50cc Aprila og en 50cc Kymco
Re: Kymco hvor jeg må gå av i motbakker
Nå har jeg ikke allverdens erfaring med Scooter, men av det vesle jeg har sett så er vektenes oppgave å presse sammen skivene på drivaksling slik at når man øker turtallet på akslingen presses skivene sammen slik at farten øker.
50 på flata indikerer jo at sykkelen kjører med høyt turtall uten at giringen virker (grunnet mangel på vekter).
Men om den er blokkert til tilsvarende 1.ste gir burde jo motoren dra ekstra godt i motbakkene.
Hvorfor motor ikke orker å dra i bakkene blir vanskelig å fastslå uten noen form for diagnose, da både tenning, forgasser og kompresjon spiller inn. Men fjerning av vektene for variator vil generelt senke toppfarten men øke draget i motor tilsvarende.
50 på flata indikerer jo at sykkelen kjører med høyt turtall uten at giringen virker (grunnet mangel på vekter).
Men om den er blokkert til tilsvarende 1.ste gir burde jo motoren dra ekstra godt i motbakkene.
Hvorfor motor ikke orker å dra i bakkene blir vanskelig å fastslå uten noen form for diagnose, da både tenning, forgasser og kompresjon spiller inn. Men fjerning av vektene for variator vil generelt senke toppfarten men øke draget i motor tilsvarende.