Tegneprogram til koblingsskjema?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
knutk
Posts: 2369
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Tegneprogram til koblingsskjema?

Post by knutk »

Bjerknez wrote: 22 Jan 2024 04:52 --------
Kan godt være du har rett i det. Kontaktpinnene i kontakten jeg har er vertfall like fine etter å ha hengt på veggen i all slags vær i snart to år nå. Hvor får man kjøpt slike orginale da? Så kan jeg kjøpe det å sammenligne samt måle motstand og stresstest av pinnene etc.
Som jeg skrev, så holder de dersom de får være i fred og ikke leder for mye strøm. Jeg merker forskjellen ved at de 'orntlige' pinnene trenger mer kraft når man kniper fast ledningen, og om man kobler pluggen til /fra noen ganger så knekker låsen-platen man løfter opp for å utløse låsingen, plasten er for sprø...

De 'orntlige' kjøpte jeg herifra...https://www.elfadistrelec.no/no/kontakt ... PL_3455405
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Tegneprogram til koblingsskjema?

Post by Bjerknez »

Sjekket nå og tror jeg ombestemmer meg. 274 spenn inkludert frakt for EN kontakt :lol:
knutk
Posts: 2369
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Tegneprogram til koblingsskjema?

Post by knutk »

Bjerknez wrote: 22 Jan 2024 08:32 Sjekket nå og tror jeg ombestemmer meg. 274 spenn inkludert frakt for EN kontakt :lol:
Høres fælt ut...
Men nevnte kontakthus koster ca kr 10 + moms pr stk i små kvanta. Så kommer pinnene, som ligger på mellom 0,50 og 1 kr pr stk.

Cluet er å samle opp og bestille så pass at man får det fraktfritt. For Mouser feks., fra USA, må man bestille for minimum ca kr 500 for å få fri frakt. Da ligger det på trappa etter 4 dager, og det er garantert original-varer...


Kvalitet koster alltid mer, men det er dyrt å leve billig....
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Tegneprogram til koblingsskjema?

Post by Bjerknez »

knutk wrote: 22 Jan 2024 11:27
Bjerknez wrote: 22 Jan 2024 08:32 Sjekket nå og tror jeg ombestemmer meg. 274 spenn inkludert frakt for EN kontakt :lol:
Høres fælt ut...


Kvalitet koster alltid mer, men det er dyrt å leve billig....
Foreløpig tror jeg at jeg har gått bra i pluss :lol:
Post Reply