Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- HeldigGreece'n .

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Onkel in the Dolomites 2023

Post by Kant1 »

Det skjer ikke så mye i denne loggen lengre.

Men iallefall...
Dolomittene 2023 fortsetter her:

Etter ei brukbar natt i camp på Bergkristall Camping oppenfor byen Moos, utforsket vi de få, små vegene i området, og det var som pleier å være i alpene, bratte fjell og grønne bakker
20230611_065014.jpg
Først vi la turen nedover mot dalen, og tok fatt på et "sukkertøy" av et fjellpass.
Passo Giovo på italiensk, men det er gjerne mer kjent under navnet Jaufenpass.
I dette området har byer, veger, fjellpass og forskjellig navn både på italiensk og tysk/østerisk.

Jeg har fortalt hvorfor i et referat fra en tidligere tur.

Jaufen pass..... ikke er det brei vei, og ikke er den særlig bein heller.
Hipp hurra :-D
Men... vi er kommet til lørdag.. LØRDAG, og kombinasjonen fjellpass, Italia, fint vær og helgedager, medfører normalt mye trafikk, og det er ingenting unormalt med denne lørdagen, opp vestsia av Jaufen.


Det starter med en haug med cruisere, de er greie, slipper oss forbi i tur og orden, og kun en friskus med halvhøyt apehengerstyre "ypper" til dans. Men vi er flinkere å danse enn han, så etter to indre, var han vekk,
Deretter er det andre hindringer, som motorsyklister, som ikke har den samme sporty tilnærmingen til passkjøringen som oss nordmenn, det er syklister og ikke minst, biler.

BILER faktisk, hva har vel de å gjøre oppover her?

Bakerst i ei lita rekke med biler ligger en svart/orange Ford Focus RS med hissig lyd, og enda hissigere sjåfør.
En fin kandidat å ligge bak, for DER, i en vid høyre sving med akkurat passe tvilsom oversikt, vrenger han ut, og drar forbi de forran, han er en perfekt buffer dersom det kommer noe imot.
Legger meg sånn passe langt bak, så jeg skal klare å stoppe dersom noe skulle skje der framme.

Resten av turen opp mot toppen blir et skikkelig adrenalinrush, RSen leverer på tempo og "flyt" og vi andre, på to hjul, er flinke som henger på.
Vel oppe ved Edelweisshütte, blir det is, kake og brus på alle, og østerrikeren i RSen er en blir og jovial friskus på 65 år, som har kjørt aktivt rally i "ungdommen"


Jeg tvilte ikke et sekund på den info'en.
20230610095451_IMG_0193.JPG
20230610095503_IMG_0194.JPG
20230610100344_IMG_0196.JPG
Men kake og brus varer ikke evig, så vi legger i vei nedover østsiden av passet mot Stertzing/Vitipeno (her overnatta vi på (El Quattro Fantastico turen i 2015) , derfra kjører vi videre sørover.
Vi kjører "selvsagt" på gamlevegen, parallellt med autostradaen, en drøy halvtime, før vi svinger av og opp i fjellene, på østsiden av dalen.

I åresvis har jeg kikket på kart over området, og når man zoomer LANGT inn på Google maps, finner man noen veldig tynne streker som tar oss igjennom fjellområdet nord for Val Gardena dalen.
Her skal vi nå, og se om det er mulig å kjøre igjennom, og vi er forberedt på at det både kan være grusveger og hindringer.

Ved en gammel borg, som ligger der på venstre side av vegen svinger vi av, og fortsetter oppover på stadig mindre og smalere veger.
Som de sang i den svenske sangen tidlig på 80 tallet
"det går hit, det går dit, det går rundt en liten bit..."
og slik føles dette eventyret vi begir oss ut på.

Smal vei blir smalere, asfalten oppnår nesten vestlandsk bygeveistandard, og det er ikke hus eller folk å se på lange avstander.
Oppover fjellsida, innover dalen, følger ei lita elv som forsvinner idet vi kjører over et lite, navnløst "pass".

Her vil turens senior-alibi ha en liten pause så vi nyter en kroppstemperert cola og slapper av litt
Screenshot_20230630_182227_Photos.jpg

På andre sida åpner naturen seg opp, og vi får mer kontakt med sivilisasjonen, og etterhvert får vi dekning på mobilen igjen også.

Den smale dårlige vegen utvider seg til en akseptabel gang og sykkelveg (norsk standard) men fortsetter i vakkert terreng, og etterhvert treffer vi både annen trafikk og ser folk på tur etc.
20230610114639_IMG_0199.JPG
Litt rart å ha kjørt gjennom et slikt folketomt område i en veldig turistinfisert del av alpene.
Selv om vegene blir litt bredere og man møter en og annen bil, blir opplevelsene stadig bedre, for nå dukker Dolomittfjellene opp.
De karakteristiske kalksteinsformasjonene som er på Unesco's verdensarvliste, og som gir et eget microklima for området her.
20230610123940_IMG_0210.JPG
20230610123928_IMG_0206.JPG
Til slutt er vi inne på en av hovedvegene i området, SS243 som går sørover mot Corvara.
Og det er nettopp Corvara som er dagens mål.
Camping Calfosch Almi nærmere bestemt, litt i utkant av landsbyen, i bunn av Gardena passet

I Corvara er det en sykkelfestival (enda en) så vegene på Sella Ronda er stengt fram til kl 1600, så vi må finne oss i å vente nede i "sentrum" ved rundkjøringen.
Bruker tida til å handle inn mat og vin, og andre essensielle ting, som f.eks øl.
Viktig å ha øl når camp skal settes opp :-D
Kafeene har pause fram til kl 18, så det blir bare lettøl og chips mens vi venter.

Men etter en liten evighet (en times tid kanskje) får vi kjøre de få hundre meterne opp til campingen, sjekker inn, får oss en fin spot å sette opp campen.

Vi annekterer et bord med tilhørende benker, setter opp teltene i en U form rundt bordet, og parkerer syklene forran-

Såh, dermed har vi "et lite stykke Norge" i Dolomittene.
received_3502424633380324.jpeg
Og mat må vi ha, så Instadronninga i teamet har hostet opp en oppskrift som passer bra til stormkjøkken/primus.

Snart brer godlukter seg utover campingen, vi "svisjer" løk og hvitløk, bruner kyllingkjøtt, blander og mixer, smaker, river opp parmesan, buljong, paprikapulver, tomat og fersk basilikum...
hmm nå blei jeg sulten, her jeg sitter og skriver.

Iallfall blei det et herremåltid av en pastagryte, føkk Fjordland, Real og Trondhjæms hermetikk...

Utover kvelden gror godværsskyene sammen, og snart ruller torden mellom fjellene.



Noen drypp fra oven, og vipps er vi ferdig med uteaktiviteter, vi trekker inn i lobbyen hos Knut, og fortsetter kvelden med rødvin, ost, skinke og mørk sjokolade.

Og ingen var sein med å komme i soveposen, for det har jeg lært meg, får man en regn og torden om kvelden i ValGardena området, blir morran sannsynligvis klar og fin med frisk kjølig luft......
Sovner til lyden av regndråper på teltduken... herlig!

Neste morgen våkner jeg av at noen drar opp glidelåsen i teltet ved siden av, sikkert Knut som må p...se tenker jeg. Og det stemte sikkert.
Men lyden av at noen tydeligvis har noe på gang utenfor, gjør at jeg sjekker klokka, fy f...n den er 0545.

Og nå må jeg p....se også, så på med klær og opp og ut.

Ganske riktig, Knut har fått på kjøreklær allerede, teamets kvinnelige alibi kommer fullt påkledd ut av teltet sitt, og er klar for kjøring...
jaja, bare å få unna morgenritualet, kle seg i sine fineste klær, og litt over kl 0600 er vi klare.
Vi lusker oss ut fra campen, litt tidlig i forhold til ordensreglene, men pytt..
20230611050425_IMG_0213.JPG
Rester av regnskyer henger i fjellene, veiene er fortsatt halvvåte, tempen er ikke 10 grader engang, men vi er på morgentur i Dolomittene.

Ned til "byen", høyre i rundkjøringa, og Passo Campolungo starter der... i byen.

Det minste, mest anonyme av de fire i Sella Ronda.



Men pass er pass, svingene er slik de skal være, tette, innbydende og ofte litt doserte.
Kvalitetstid, i en morgenstund der sola fester grepet, og man kjenner den varmer i ansiktet.

Skyer og tåkedotter svinner hen, og vi gladgasser der det ikke er folk, og vi tar det mer med ro i blandt hus og hoteller.

Passo Campolungo ender opp i Arabba, der vi drar høyre og tar fatt på et av de aller aller ALLER beste kjørepassene, nemlig Passo Pordoi.

Passo Pordoi har vel 27 «tornati» eller hårnålsvinger på godt norsk, opp fra Arabba til toppen av passet, de aller fleste er doserte og innbyr til en kjøring man sjelden finner maken til.
20230611_065212.jpg
Toppen av Pordoi er nesten som en liten landsby, og her går også grensa mellom distriktene Trentino i vest og Veneto i øst.

Her liker jeg og stoppe og ta en brus eller no, men ingenting er åpent her nå, klokka er knapt 07.
20230611_071151.jpg
Så bærer det nedover på andre siden-
Her er naturen villere, og svingene litt mindre rytmiske, men for all del, det er en av årets beste stunder, å leke seg nedover mot vegkrysset langt der nede, der Canazei ligger ettpar kilometer med hårnåler ned til venstre, og Sella Ronda fortsetter opp til høyre.

Og det er til Sella vi skal, Passo Sella nærmere bestemt.

Vegen opp ligner på den veien vi nettopp kjørte ned fra Pordoi.
Terrenget er bratt, og veien er bygget på letteste, ikke korteste måte.

Men det drar jo vi nytte av da, svingene krever full tilstedeværelse, men det er lettere å styre en GS opp her, enn en mindre momentsterk sykkel.

Toppen av Passo Sella gir deg en souvenirbutikk, ettpar nedlagte hotel, og utsikt tilbake mot Fassadalen, Belvedere, og i motsatt retning, fjellet Sassolungo.
20230611_073459.jpg
20230611_073330.jpg
Her oppe er jeg «hjemme», av en eller annen grunn.
Jeg har vært på ski i området flere ganger, og det å komme opp med skiheisen fra Val de Fassa etter en lang dag på ski, gjør at man er «hjemme».

Man kan gli herfra og «hjem» til Val Gardena der vi bor.
Ikke direkte selvsagt, man må innom noen «kneiper» på veien, men hovedessensen er at man kan somle litt, og slippe å være redd for å ikke rekke siste heisen.



Vi tar noen bilder, sjekker om det er mulig å utforske noen grusveger, men som forventet er det kjetting på tvers overalt.
Ikke så rart egentlig, med så mye turister av alle slag som er i området, noen vil gla’gasse med motorsykkel, noen vil bruke mountainbike, andre vil gå tur, og noen vil kun sitte utenfor bobilen sin og nyte utsikten.

Vi er fornøyde med vårt valg av aktivitet, og vi setter fart nedover mot Val Gardena.



Ikke helt ned, faktisk ikke så langt i det hele tatt, for vi tar til høyre i første vegkryss og kjører i skyggen langs nordveggen på Sella massivet, men borti svingene opp til toppen av Gardena passet finner vi morgensola igjen.
20230611_074459.jpg

Vi stopper utenfor hotellet som ligger i vegkanten der på høyre side, kjøper oss litt frokost (klokka er blitt ca 08, og magene forlanger tilskudd... iallefall hos meg og Knut, mens andre er happy med kaffe og croissant.

En gylden morgenstund i et alpepass, det er ikke mye som kommer opp mot det.
20230611_080247.jpg
20230611072835_IMG_0217.JPG
En stund seinere svinger vi oss nedover Passo Gardenas østside, passerer avkjøringen til campingplassen vi bor på, men fortsetter til sentrum, videre tilbake der vi kom fra igår, men ved La Villa Stern tar vi høyre og svinser avgårde mot Armentarola og Passo Valparolo.
20230611_075811.jpg
En ny kjøreopplevelse for meg også, men jeg har vært her før, med ski, tok skibuss fra Armentarola til toppen av Passo Falzarego, og skiheis rett opp mot Lago Zuoi.
20230611081433_IMG_0227.JPG
Vi har bare et par stopp, og ser på minnesmerker etter 1.verdenskrig.
Det var jo etter 1.verdenskrig at sydTirol blei overført fra Østerike til Italia, så her er mye historie i området, man kan velge å kjøre på skiturer med dette som tema.

Nuvel, vi har ikke krigshistorie som pensum idag, og forsetter østover i retning Cortina.
Og dette er virkelig en fin kjøretur, med mye fine svinger og vakker natur.

I Cortina fyller vi bensin og diskuterer om vi skal dra nordover og kjøre runden rundt Monte Cristallo, som er ca 4 mil, men jeg er for gira på å kjøre Passo Giau, så vi returnerer i den retningen vi kom fra, men svinger venstre «oppi der» og tar fatt på de utallige svingene oppover mot toppen.
En ny vei for meg, for alle tre faktisk.

Vi er ganske heldige og treffer ikke på særlig med DKPer (bobiler) , og kan holde fin flyt og bra tempo, det er fortsatt tidlig på dag.
Minuset med dette er jo at man glemmer å stoppe, nyte utsikt, ta bilder etc.
20230611090932_IMG_0231.JPG
Fikk ikke legge inn flere bilder, så resten kommer i et nytt innlegg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Kant1 on 26 Oct 2023 15:11, edited 1 time in total.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
kvase
Posts: 4043
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Onkel in the Dolomites 2023

Post by kvase »

Danke /Takker for fin lesing på mitt delen av dagen . Og gode bilder å sjå på
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Onkel in the Dolomites 2023

Post by Kant1 »

20230611090932_IMG_0231.JPG
Men på toppen stopper vi, og tar frokost nummer to. En mer solid sådann, for den første var litt mager.

20230611_103002.jpg

Giau var et vakkert sted, med utsikt i flere retninger.
20230611091550_IMG_0237.JPG
Nedturen var ikke like herlig som oppturen, da dalen er «trangere» på en måte, men vi har likevel en knall tur nedover i endeløse hårnåler nedover mot Selva de Cadore, og enda videre mot en landsby jeg tror heter Caprille.
Vi stoppet her og hadde oss en god pause med is og brus..mens det kom en ørliten regnbyge.
Snapchat-1655371155.jpg
Videre blei denne dagen fyllt med svinger og mer svinger, Dolomittene har jo strengt tatt ikke så mye beine veier, og for å si det slik... vi ville ha svinger, og vi fikk det vi ba om :-D

Vi kjørte Passo Fedaia, på nordsiden av Marmolada, til Canazei, så venstre og ut på en litt større veg forbi Campitello de Fassa, dette var vel SS48, og vi styrte oss med litt orientering mot høyre, så vi etterhvert skulle komme til Seiser Alm og Val Gardena.

En heftig regnbyge fikk vi, og vi søkte ly på en landsens pizzahütte ved Carezza.
Via Nigra 4.JPG
Pizzaen var det ingenting å si på, og gode og mette tar vi fatt på dagens siste, men også på en måte fineste veg.

Joda, det var heftigere svinger og mer krevende kjøring før på dagen, men denne «Via Nigra» vegen hadde så fin utsikt, herlig rytme i svingene, og annen trafikk kan jeg ikke huske vi møtte i det hele tatt.
Via Nigra 1.JPG
Via Nigra 2.JPG

For å slippe å svinge oss helt ned i dalen mot Bolzano finner vi en forbindelse (snarveg) mot Seiser Alm området.

På samme vis fortsetter vegen mot Seiser, og enda videre mot Ortisei.
Via Nigra 3.JPG
Her møter vi hovedvegen oppover selve Val Gardena, eller Gröden som det heter på gammeltysk.
Hvorfor er det relevant liksom? Jo, for til tross for at dette er et generelt nedbørsfattig område, gjør fjellformasjonene rundt dalen at det ofte overutvikler og blir tordenvær på kveldene.

Så derfor er Val Gardena – Gröden, mye «grønnere» enn andre områder i nærheten..
Det var dagens nyttige lille lærdom fra onkel Olav

Vi må ta hensyn til relativ tett trafikk oppover fra Ortisei, via St.Christina og opp til Selva di Val Gardena.
Her forsvinner trafikken, mer eller mindre, syklistene er ferdige for dagen, og vi kan gjøre det vi liker best, la syklene strekke litt på beina og gasse på oppover Passo Gardena, nok en gang.

Vi kommer oss over toppen av passet, kun for å konstatere at det nok blir en fuktig aften i campen.
Men foreløpig er asfalten tørr, og vi er såpass lekne nedover mot Corvara, at en gruppe med MCpoliti i motgående retning gir oss relativt tydelig beskjed.

Arm og håndsignalene er ikke til og ta feil av.

Dessuten har de Beretta’en på hofta på kjøredressen, det var egentlig jevlig tøfft, skulle ønske jeg kunne gjort det samme, og rydde litt i de lange køene med bobiler i Hardanger om sommeren.

Vel framme i camp blir det iskald Birra Moretti, skinke, snackspølser og en ørliten solgangsbris.
Snapchat-1387122691.jpg
Middagen rekker vi å lage mens det enda er tørt, og jeg kombinerer det med litt gjemmekontor mens risottoen koker,
Snapchat-44277973.jpg
men siste rest av spisingen utendørs må avbrytes, da kommer regnet jeg har «lukta» lenge. Men vi har det jo koselig i teltet også vi...
Snapchat-415971807.jpg
Det blei en fantastisk dag, over 33 svingete mil, utsikt, kjøreglede, mer utsikt, god mat osv osv....kjekke venner.
Sovner igjen,med et smil om munnen til lyden av regndråper på teltduken.

Life is good
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
RuneMC
Posts: 2036
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Onkel in the Dolomites 2023

Post by RuneMC »

Tusen takk for flott reiseskildring.

Gikk glipp av tidligere innlegg pga ferietid etc, men passet desto bedre med lyspunkt nå i mørketida :thumleft
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Onkel in the Dolomites 2023

Post by JK95 »

Nydelige skriblerier, som alltid fra den Kant1 =D>
User avatar
JRO
Posts: 1296
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Onkel in the Dolomites 2023

Post by JRO »

Takk for at du deler @Kant1 veldig hyggelig og fin lesing til formiddags kaffekoppen. :D :thumleft =D>
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Onkel in the Dolomites 2023

Post by ojda »

Flott skrevet og knipset, spesiellt det aller første bildet som er så Alpete (Dolomitt)! Som det går ann å få det 🥳
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
knutk
Posts: 2367
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Onkel in the Dolomites 2023

Post by knutk »

Takk for nok en innertier, både med hensyn til bilder og fortelling :D :thumleft
Skauracer
Posts: 48
Joined: 28 Apr 2017 14:42
MC: BMW 1200GSA

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Onkel in the Dolomites 2023

Post by Skauracer »

Nydelig beskrevet Olav - som om vi plutselig var i Alpene igjen alle sammen \:D/
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Onkel in the Dolomites 2023

Post by Kant1 »

Takk for gilde ord😊 veldig kjekt at det faller i smak 😊
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2644
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Onkel in the Dolomites 2023

Post by ashland »

Dette faller så absolutt i smak :thumleft \:D/

Har spart reiseskildringene til en rolig morgen hvor de kan nytes til frokost og kaffe :)

Det river litt i reise skjela med slik lektyre og Google map ved siden for å følge ruten
fun is not a straight line
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Kant1's terminliste for 2024

Post by Kant1 »

Så er vel GSAngela parkert for vinteren, mer eller mindre.
Var på en måte mettet etter jeg kom hjem fra Italia, og jobben har egentlig fått det meste av fokus i tiden etterpå.

Og ikke har jeg noen voldsomme planer om utbedringer på sykkelen (blir gjerne å bytte sykkel) ei heller har jeg noe vinterprosjekt på gang heller.

Så da ser jeg heller på hva jeg skal finne på neste år.

PokerRun'et har vi jo spikret siste helga i mai.

Så BLIR det Grus & Gourmet også i 2024, planlegger for to turer, de siste to helgene i juni.
torsdag 20. til søndag 23. juni, og 27. til 30. Den første turen blir vel med den "faste" gjengen som har vært med et par år nå.
Start i Geilo området, deretter Ullsaker Panorama og til slutt Brimi Sæter, med retur i retning vest mot Geilo.
den 2.turen blir annonsert på litt flere plattformer, tror jeg (om ikke jungeltelegrafen tar helt av da?)
received_705433220723456.jpeg
Så må man prøve å få med seg Bukkerrittet, selvsagt, dette skal vel flyttes til en annen lokasjon blei det nevnt i år!?
Blir spennende å se hvor de lander.
Helgen ETTER (den 3. helga i august) er jeg mer spent på, for da ville det normalt være Fjellkjør i Hallingdal.
I år så annonserte Kenneth & Co at de ville gi seg med Fjellkjør, for de var litt lei, og noen av arrangørene bor heller ikke i Hallindal lengre.

Veldig dumt om Fjellkjør skulle forsvinne, da det er så nærme oss vestlendinger.

Så derfor har jeg sagt at vi i HardAnger Adventure Team prøver oss som arrangør et år.

Altså,
Hallingdal Adventure Weekend torsdag 15. til søndag 18. august, på Torpomoen i Hallingdal.
Adventure treff, primært for større, flersylindrede sykler, med fine ruter, mulig noe guiding om det er av interesse, grilling, kanskje roadbook om noen vil lage det.
300728109_10158576599652750_3101825231823478426_n.jpg
Tror ikke jeg rekker å kjede meg i 2024 heller
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Kant1's terminliste for 2024

Post by Tommas »

Gikk jo helt glipp av siste reisebrev her.

Særdeles hyggelig at du tar deg tid til deling av kvalitetstid =D>
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Når Lensmannen ringer jula inn..

Post by Kant1 »

På en ikkeheltvanlig fredag satt jeg mutters aleine i korridoren på jobb.

Så ringer telefonen, og jeg ser det er nummeret som er lagret under "Lensmannen" som vil ha tak i meg.

Jeg veit jo at Lensmannen ringer ikke for å si god jul, nå er det nok noe på gang.

"Hei, det er Anders (jada vi er på fornavn) vil du bli med til Hellas i mai? Kjøre enduro ut fra Athen i fire dager!"

Jeg tenkte meg nøye om i 2 sek, vel vitende om at det jeg sier nå, kan bli brukt mot meg på et senere tidspunkt.

Konklusjonen var at et "nei" ville sende meg inn i ensomhet når resten av gjengen sitter rundt leirbål/peis/middagsbord etc etc og mimrer om denne opplevelsen.
Og siden jeg har et knallsterkt FOMO syndrom (Fear Of Missing Out) blei mitt endelige svar JA.


og som ved et under blei jeg seinere denne fredagen plutselig kåret til "Månedens Ansatt" i Kant1 AS, og premien denne måneden (jeg bruker å vinne ganske ofte faktisk) et reisegavekort. Så praktisk.

Plutselig på vei til Enduro Greece der altså :-D Begynne å glede meg ekstra når jeg er tilbake fra skiferie i uke 6 :)
(bilder lånt fra nettsida til Enduro Greece)
Enduro Greece1.jpg
Enduro Greece2.jpg
Enduro Greece3.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
knutk
Posts: 2367
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Når Lensmannen ringer jula inn..

Post by knutk »

Greier ikke med min beste vilje å se hvordan dette kan bidra til å forringe din kjøresesong \:D/

Man kan ikke bare ha de moro, av og til må man ha det artig også. Lykke til :thumleft :D
Post Reply