MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Jonta wrote: ↑29 Oct 2023 20:02
Så kamkjedet står ei tann gærnt? Hvordan skjedde det?
Og innsugventilene åpner litt tidlig?
Hvordan er gangen og krefter i motoren da, og forbruk?
trakk motoren bakover når jeg brukte motor som brems ned rampa og kamstrammeren er fjær/oljedempet-når jeg trykketpå starteren så hoppet den tydligvis over...1-2-3 tenner aner jeg ikke ennå.
motoren går jo , men hørte det raklet jævlig da den strartet og den tikker spesielt på en ventil-om den er litt bøyd eller justeringa har endret seg vet jeg ikke ennå.
noe kjøretur har det ikke blitt-bare motorhjelp inn i garasjen.
"trakk motoren bakover når jeg brukte motor som brems ned rampa"
Ja, det er jo noe som vi alle gjør.
Jeg så en CBR på et av blidene fra turskildringen over her. Men der er altså ikke den da...
joda det er den- men etter jeg kom hjem.
Men har et håp nå da det er 15bar komp på alle sylindrene.
Og den har jo rundet minst 120000km...
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
skikkelig spennende..den har hoppet "forover" en tann på både innsug og eksos..
IMG_9427.JPG
men det er skrudde drev så jeg fikk smettet den tilbake en tann på begge ved å ta av drevene, hoppe over kjedet og remontert og vridd kammen til det passet med skruene.
IMG_9431.JPG
IMG_9430.JPG
Det værste var å få tettet slik at ev skrueglipp ikke gikk til bunns i motoren..sitter nå med locktite også..
IMG_9432.JPG
nå får det ligge litt-pasienten har fått teppe på..
IMG_9435.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Roargutten wrote: ↑02 Nov 2023 19:47
Greit når det ikke er mere en dette når det har glippet over. Lov å ha litt flaks.
Men det nesten fantastiske er at den har hoppet "forover" og ikke glippet bakover.
Så dette har skjedd på veivakslen mens jeg rygget og FØR jeg prøvde å starte.
Og ja- det blir skikkelig rengjort før montasje,men ville se om det var vits i å montere først.
Skal også finne ventilen som tikker og justere over ventilene i helhet når jeg har den oppe.
Få lagt på akkurat passe med silikontetning er ikke alltid rett frem når en har større flater. Men ikke det værste å få inni motoren i små mengder. Større mengder tetter sila.
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
glemte å skrive på på 105K km-litt trang på noen innsug og noen eksos var slakke-men med stillskruer går det jo greit.
Laget verktøy for dette-skrutrekker med styring innvendig da det er vanlig skrutrekkerspor.
IMG_9443.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
mekkern wrote: ↑11 Nov 2023 13:33
Ja da var Gamle CBR`n back in buissnizz...
Da skal den fra garage til kjøkkenet nede for lagring.Bastarden står i stua nede og venter på shimsing.
Men først skal jeg fikse på en CB750 supersport som bremsene legger seg på, og trenger litt div kjærlig omsorg.
Fint, den trives sikkert i kjøkkenet . Det er nok en grunn til at motorsykler ikke har revers, de liker rett og slett ikke å rygge.
Bremser som legger seg på - omsorgsvikt Eller kanskje lite kjøring, bare det at man vrikker litt på kalipper når man tar av hjulet for å skifte dekk holder jo når man bruker sykkelen.
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Ja sykkelen har stått seg litt ihjæl så det skal bli litt artig å se hva jeg får fixet og hva som må nytt på CB750èn-hovedpumpa tror jeg er skikkelig shot siden stemplet ikke kommer ut i det hele tatt ,så bremsehendlen er fullstendig "fri"..
Det er nok en grunn til at bremsevæske skal byttes en gang i blant, sånn f.eks at ting ikke skal korrodere pga vann i systemet når bremsevæska har tatt opp alt den kan.
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Når det ser slik ut inni bremsepumpa bak sååå...vet du at du trenger noen deler ja...
IMG_9520.JPG
har fixet det meste nå men venter på ny belg i reservoaret på hovedpumpa på forbremsen-den var også råtnet opp..
jaja.. noe blir jo dårlig på 47år også...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.