Puh! Det er et stykke vei til Otta. Men nå er Hana'n trygt i garasjen sammen med Neil. Jeg måtte bruke bil og tilhenger for å få med meg alt. Jadda! Det ble selvfølgelig en Ducati Monster S4RS Testastretta på meg. Men det er vel ingen sensasjon.
Se der ja, nå snakker vi. Men fire-ventilerte topper alltså. Hmm, mye nymotens greier å venne seg til.
Forøvrig er to sykler godt innafor, har jeg akkurat lært hær på forumet Gratulerer med Hana.
Jonta wrote: ↑02 Jun 2023 23:05
Se der ja, nå snakker vi. Men fire-ventilerte topper alltså. Hmm, mye nymotens greier å venne seg til.
Forøvrig er to sykler godt innafor, har jeg akkurat lært hær på forumet Gratulerer med Hana.
Det er topper med smal ventil vinkel som sitter på Hana'n. Gamlemonsteret hadde også fireventils topper. Men ellers takker og bukker jeg.
Jeppjeppjepp! Da har jeg vært hos 'n Per Harald i dag og bestilt depostøtter til Hana'n . Jeg kjørte selvfølgelig på den på Gjøvikturen. Så var det det faste møtet på Den Gamle Kafé med Lørdagsgjengen. Og så ble det den første Totenrunden med Hana'n. Noen plasser hadde jeg god styrefart, men for det meste gikk det i lovlig hastighet. Har ikke tenkt å kopiere fadesen med Velte-petter i 2004. Det var den gangen jeg passerte en parkert sivil UPbil i sånn cirka 200 km/t. Lovens lange arm registrerte at jeg senket farten litt lenger bort i veien og kom etter som et lyn. Det ble bot og 6mnd inndragelse. Jeg la meg flat og polisen var grei og skrev laveste hastighet på målingen i anmeldelsen. Hadde jeg vært stivkjefta hadde utfallet blitt et annet.
Jonta wrote: ↑02 Jun 2023 23:05
Se der ja, nå snakker vi. Men fire-ventilerte topper alltså. Hmm, mye nymotens greier å venne seg til.
Forøvrig er to sykler godt innafor, har jeg akkurat lært hær på forumet Gratulerer med Hana.
Det er topper med smal ventil vinkel som sitter på Hana'n. Gamlemonsteret hadde også fireventils topper. Men ellers takker og bukker jeg.
"Smal ventilvinkel" ? men den er jo firventiliert...
Gammelmonsteret var to ventilert, akkurat som SS om min Elefant. Sånn er det.
Jonta wrote: ↑02 Jun 2023 23:05
Se der ja, nå snakker vi. Men fire-ventilerte topper alltså. Hmm, mye nymotens greier å venne seg til.
Forøvrig er to sykler godt innafor, har jeg akkurat lært hær på forumet Gratulerer med Hana.
Det er topper med smal ventil vinkel som sitter på Hana'n. Gamlemonsteret hadde også fireventils topper. Men ellers takker og bukker jeg.
"Smal ventilvinkel" ? men den er jo firventiliert...
Gammelmonsteret var to ventilert, akkurat som SS om min Elefant. Sånn er det.
S4R'EN hadde 996 motor. Det er en veskekjølt L-twin med 4 ventils topper. S4RS har også en veskekjølt L-twin med 4 ventils topper. Men vinkelen mellom ventilene er smalere enn på 996. Derav navnet Testastretta.
En avsporing! Ferrari Testarossa hadde røde kamdeksler. Testa på italiensk betyr topp.
Jeg la ut på tur i dag med Hana'n. Det ble oppover Fv.33 til Bjørgo, der jeg slo inn på E-16 til Fagernes. Derfra fikk turen opp Fv.51 til jeg var på Valdresflye. Der oppe var det kjølig, for det lå mye snø på begge sider av veien. Men turen var fin, og det gikk sømmelig for seg.