Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Her kan dere legge inn bilder og film fra turer og treff.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by ashland »

Roargutten wrote: 01 Mar 2023 20:55
ojda wrote: 01 Mar 2023 15:17
Roargutten wrote: 01 Mar 2023 07:17 Fantastisk lesning til morgenkaffen nok en gang.

Begynt å forelske meg i disse turrefereatene dine Jarle.
Du skulle heller søkt om tid til å blitt med på tur istede [-X ;-)
Det kan nok la seg ordne ved en senere anledning 😉
Det burde du burde gjøre, søknad tas imot rekommandert ;-) 8)
fun is not a straight line
User avatar
Roargutten
Roargubben
Posts: 527
Joined: 07 Oct 2015 10:36
MC: 2020 Yamaha T7
2014 Suzuki V-strom 1000
Location: Årnes

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by Roargutten »

Skal legge den på minnet :thumleft
You only live once, but if you do it right, once is enough.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by ashland »

65.JPG

Vel nede fra Colle Fauniera tar vi av til høyre, med pause ved neste avstikker.
Det tok litt tid å tolke alle skilter og den italienske teksten :smt102

59.jpg

Verdensvante Arne kunne fortelle att her måtte vi være ekstra obs på steinras – Veien ville bli stengt uten varsel. Vi måtte heller ikke kjøre flere i bredden – Derav alle betong-hindringene. Dessuten hadde de hengt opp feilproduserte fartskilt, hastigheten manglet?? Makan til slurv! [-X

60.JPG
61.JPG

Med noe sikk sakk kjøring blant stein kommer vi oss gjennom dalen uten å møte trafikk eller ras
I Sampeyre er det is-pause, jo det konsumeres ”litt is og kaffe” i løpet av ferieturene våre :-D Møte i Høyrådet ble det også. Egentlig er tanken å svinse inn i Frankrike igjen, mot Briacon og nordover på småveier.

Men heller ikke nå er tiden på vår side, ikke att vi stresser mer av den grunn. Vi har noen planer om Kiel båten på torsdag, helst. Da får vi ett par dager å lande på hjemme før jobben tar til neste uke. I dag er det mandag og klokka nærmer seg 14, regnestykket vårt går ikke opp. Vi vedtar å sikte mot Torino og krysse over til Sveits i området rundt Lugano sjøen, vi må innse ferien dessverre er over for denne gangen :cry:

Sveits er ikke kjent for å være billig, så vi ender på ett hotell rett før grensen. Stedet har sikkert restaurant i nærheten, men vi vet da å kose oss på tur 8)

61a.jpg

Dagen etter blir ren transport nordover, i Sveits har høsten definitivt kommet og vi ser temperaturen detter laaaangt under 10grader. Før San Bernardino blir det pause med omkledning og tanking. Mens jeg slurper kaffe klarer jeg kunststykket å legge ”halsstroppen” med nøkler på koffertene når jeg tar på ett ekstra lag klær under dressen. Nøklene? De ble nok liggendes igjen i en av svingene ved bensinstasjonen #-o Ingen av oss merket det, ikke før jeg skulle ha tak i rom flasken når vi parkerer ved Lotus China-Restaurant i Rothenburg ob der Tauber på kvelden ](*,) Svarte*@e%s svingene! Enn kan velge å la dette ødelegge dagen, men ikke noe å være grinete over, nøkler til bokene har jeg hjemme og ny portåpner kan jeg sikkert få tak i ny. Jeg har det viktigste, tenningsnøkkel og noen klær i topp boksen. Det kan bli noe besværlig å forklare en toller han ikke får se i 2 av sidekoffertene mine, siden nøkkel mangler. Jeg krysser fingrene for de har ludomesterskap i Oslo denne uken

Vi nyter en tussletur i middelalder byen på jakt etter en middag.

62.jpg
63.jpg


For første gang ender vi opp med en kebab og etter lang tid med alt mulig annet var det meget ok med noe junk-food og sjappa serverte øl med maten

Arne hadde raidet bar skapet til resepsjonisten for 4 øl – 2 til hver. Dog ble 3 av de stående igjen på rommet uåpnet. Alkoholfritt kan være godt, men dette var søtt, klissete sølevann :-&

64.jpg


Styr unna skulle dere komme over dem i butikken! Uten øl, rom og med en tom wiskey flaske ble det tidlig kveld i dag…

På en rar måte er det litt fint samtidig deilig å avslutte ferien med Autobahn nordover, la inntrykkene fra de siste ukene synke inn. Alle forventningene som har vært, uplanlagte hendelser og magiske steder. Alt mens vi glir med trafikken. Det gjør overgangen til hverdagen her hjemme mindre brå etter nesten 4 uker på veien

Som vanlig leter vi opp ett overnattingssted omtrent 30-40minutter fra fergekaien i Kiel. Båten går ikke før kl14, men vi vet råd og finner oss ett bakeri ikke langt fra overnatting stedet som serverer anstendig frokost. Dermed er det lettere å time ankomsten på kaia, der ventes ikke lenger enn nødvendig, men vi kommer ikke senere enn hva vi bør :roll: Da er det triveligere å slurpe kaffe på ett bakeri i Ascheberg

66.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
fun is not a straight line
User avatar
Borg
Posts: 1684
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by Borg »

Her kommer jeg inn for å se om det er noe nytt å få med seg, å så ligger det klart et reisebrev =D>
I kombinasjon med den tempraturen vi hadde i går, kjenner jeg at det nærmer seg sesongstart 8)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by ojda »

Her har du begått førstehjelp i årets 2 værste månter Jarle, og det med bravour 🥳
Satt akurat å mimret i tråden vår fra Scotland/Alpene/Middelhavet tilbake i 2018 🙂
Å så har du jammen begått finalen i 2022's mest fantastiske tur 🤠
Å det til karakter 9.7 - 9.6 - 9.6 - .........
Disse linjene dine har virkelig verdi Jarle! 😘
Takk for alt 'sa brura'. 😉🤗
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Sommeren 2020 (Eller 2021 ;-) ) Corsica! En øy i Solen :-)

Post by ashland »

Borg wrote: 21 Mar 2023 21:59 Her kommer jeg inn for å se om det er noe nytt å få med seg, å så ligger det klart et reisebrev =D>
I kombinasjon med den tempraturen vi hadde i går, kjenner jeg at det nærmer seg sesongstart 8)
Sånn er det når det går i rykk og napp, måtte få siste del før sesongstart. Som vanligvis burde vært i gang for lengst :-k

ojda wrote: 21 Mar 2023 23:00 Her har du begått førstehjelp i årets 2 værste månter Jarle, og det med bravour 🥳
Satt akurat å mimret i tråden vår fra Scotland/Alpene/Middelhavet tilbake i 2018 🙂
Å så har du jammen begått finalen i 2022's mest fantastiske tur 🤠
Å det til karakter 9.7 - 9.6 - 9.6 - .........
Disse linjene dine har virkelig verdi Jarle! 😘
Takk for alt 'sa brura'. 😉🤗
Tradisjoner skal ikke rokkes for mye ved, det gjelder vel også arbeidsfordeling ;-)
Skottland - Middelhavet var en hærlig opplevelse, bommet kanskje litt med avstander, men ikke værre enn det gikk bra :)
Kan snart begynne litt 2023 planlegging :thumleft
fun is not a straight line
Post Reply