Spiritofwinter, Norden og nye prosjekter

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Spiritofwinter, Norden ok

Post by kvase »

Gratulere .spirit. :thumleft
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Spiritofwinter, Norden ok

Post by pelsen »

Gratulerer :D
User avatar
haakeik
Posts: 307
Joined: 02 Mar 2016 12:35
MC: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
1995 Triumph Trident 750 (solgt)
2000 Honda VFR 800 (solgt)
Location: Asker

Re: Spiritofwinter, Norden ok

Post by haakeik »

Gratulerer :D
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Spiritofwinter, Norden ok

Post by intruder »

Denne karen kommer nok til å følge i Snikkeren juniors hjulspor skal man se !! :smt031 :smt038
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Spiritofwinter, Norden ok

Post by Kant1 »

Palma wrote: 03 Mar 2023 23:01 Ny sjef i huset, og planer blir planer...
Gratulerer med ny vekkerklokke :thumleft
Kan ikke si at jeg kjenner noe særlig på misunnelse, men det er jo en naturlig greie når unge voksne bor sammen.

Håper likevel vi får gleden av å se deg på div tilstelninger ila de kommende åra😊
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, Norden ok

Post by Spiritofwinter »

Takk for hyggelige hilsener fra alle :D Rolige dager og travle netter nå mens vi venter på at rutiner kommer på plass. Kanskje greit at han kom utenfor sesongen så den ikke ble helt ødelagt.
Kant1 wrote: 05 Mar 2023 13:37
Palma wrote: 03 Mar 2023 23:01 Ny sjef i huset, og planer blir planer...
Gratulerer med ny vekkerklokke :thumleft
Kan ikke si at jeg kjenner noe særlig på misunnelse, men det er jo en naturlig greie når unge voksne bor sammen.

Håper likevel vi får gleden av å se deg på div tilstelninger ila de kommende åra😊
Jeg satser fremdeles på noen fellesturer i løpet av sesongen. Jeg har jo en jobb der jeg reiser en del inn i mellom, så fruen er forberedt på litt reiseaktivitet både i jobb og MC sammenheng. Har så langt meldt meg på de «3 vanlige», HPR, Bukkerittet og GiØ. HPR kan jeg kombinere med litt jobb om det passer seg (med litt forbehold) og de to i August burde gå greit med tanke på at junior da er nesten 6 måneder. Kommer nok mer oppdateringer etter hvert :)
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, Norden ok

Post by Spiritofwinter »

Dagens store overraskelse kom i dag i postkassen. Langt mellom hver gang man får en håndskrevet konvolutt i postkassen og med så fantastisk innhold.

Brev med hilsen fra gode venner i MC-Forumet og en passende type body til guttungen :D
20230315_210848.jpg
Bodyen er litt for stor enn så lenge, så bilde med den på må bli en annen gang. Tusen takk!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Spiritofwinter, Norden ok

Post by kvase »

Ja du har hendene fulle nå og må ta ting når det passer for flere ting men er du fortsatt fornøyd med 901 Norden ?
Muli du ikke har fått dura rundt på den enda i år
Ser de har kommet med en ny verson som ser lovende ut
Er selv litt i tanke boksen nok igjen her selv
Du får uanset ha en fin vår og sommer med alle dine batteriladinger og utladinger av opplevelser være seg Knotten eller andre ting der i Nord/vest
Ut i fra det jeg forsto så ble det muligens en GIØ ?
334998205_701239151783277_779413934692487794_n.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, Norden ok

Post by Spiritofwinter »

Fikk meg noen timer på garasjekjelleren i går for første gang siden guttungen var født. Ble først og fremst fokusert på å rydde da pågående prosjekter ble liggende når jeg plutselig måtte på fødestuen for en måned siden.

Men det er vår i luften og meldt ok vær noen dager inn i mellom, så heller enn å fortsette på CX'en så ble det fokus på Husqvarnaen.

I løpet av høsten fikk jeg tilsendt en radiator guard som jeg bestilte med sykkelen når den var ny, tenkte det var på tide å montere den.
20230405_154718.jpg
Fikk også tilsendt en liten clip-on skjerm for å få litt mindre turbulens rundt hjelmen. Samme innfestning som den jeg kjøpte på ebay i fjor, men litt mer passende og innfestningen kjennes litt fastere ut, så det kan være den holder litt lenger enn første turen.
20230405_162522.jpg
Så ble det litt vedlikeholdsladding av batteriet så jeg er sikker på den starter.
20230405_133819.jpg
Men av erfaring så holder ikke batteriet til KTM/Husqvarna mer enn et par sesonger, så må vel sikkert kjøpe nytt til neste vår.

I dag var batteriet fulladet og etter en liten innsats i går så var det nå snøfritt utenfor inngangen til garasjekjelleren så jeg kunne få ut Husqvarnaen.
20230406_142843.jpg
Ble ikke kjørt noe mer i dag, har litt andre planlagte aktiviteter i påsken, men håper på en liten sesongstart tur i løpet av uken :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, Norden ok

Post by Spiritofwinter »

Vet selvfølgelig å treffe rette dagen, når snøen endelig har smeltet nok, sykkelen endelig ute... og noen timer senere ser det slik ut fra stuevinduet...
20230406_193632.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, Norden ok

Post by Spiritofwinter »

Da kom endelig dagen da det ble sesongstart for min del :D
20230409_174126.jpg
Fin start på sesongen med ca 75 km på varierte veier i nærområdet, fant også litt grusvei med innslag av snø, men som vanlig her på Sunnmøre så er det bare snakk om noen hundre meter før det blir asfalt igjen :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Spiritofwinter, Norden ok

Post by Palma »

Godt å få snurra litt på hjula ja. :thumleft
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, Norden ok

Post by Spiritofwinter »

Ett av problemene med å bo litt "i utkanten" er mangelen på MC forhandlere og verksted. Etter at den lokale forhandleren MC-Deler gikk konkurs for noen år siden så har blant annet den største lokale kjøreskolen kjent på at det er vanskelig og tar lang tid både å utføre service og evt reperasjoner på kjøreskolens MC-er. Med litt plass til overs og en MC kyndig mekaniker fra området så startet de dermed opp for et par år siden med et lite MC verksted som tar alle kjøreskolen sine MC-er og har også mulighet for å ta imot andre fra området uten at de har vert knyttet mot noe spesielt merke.

I etterkant av dette dukket det plutselig også opp en lokal helt som mente at det var behov for en butikk med litt utvalg av mc utstyr, uten at det skulle bli noe veldig stort. Lokale ble lånt sammen med MC verkstedet og kjøreskolen og plutselig har vi både verksted og butikk, om ikke så veldig stort så er det noe. I løpet av vinteren dukket det plutselig opp Kawasaki logo og noen MC-er i lokalene, plutselig var den lille butikken blitt Kawasaki forhandler, noe som egenlig passet fint med tanke på at nærmeste Kawasaki forhandler har vert ca 3 timer kjøring og 2 ferger unna og den gikk konkurs i løpet av vinteren.

Mandag denne uken kom Kawasaki sitt eget Roadshow på besøk med en god samling av nye MC-er for prøvekjøring.
Litt overraskende så var det overtall av A1 og A2 registrerte MC-er, tydelig at Kawasaki ønsker å selge til yngre sjåfører.

Selv var jeg der primært fordi jeg har lenge hatt lyst til å prøvekjøre H2SX, som var spesifikt merket med krav om at fører skulle være over 25 år for prøvekjøring. Med tanke på motoren på denne så skjønner jeg det godt.
kawa_roadshow.jpg
Litt bare fordi de stod der så prøvekjørte jeg både H2SX, Z900 og VulcanS.
For å si det kort og enkelt så kjenner jeg at tilbakelent sittestilling med sammenkrøkte bein (sportslig???) som man får på VulcanS er noe av det verste jeg har prøvd, ble ikke lange turen med den. Det eneste som muligens var verre var faktisk å sitte sammenkrøket over tanken på H2SX. Men der må jeg faktisk ta litt selvkritikk, jeg kjørte faktisk med stive Adv støvler og ikke myke racing støvler, som muligens ville gjort opplevelsen et hakk bedre, la heldigvis igjen Tech7 støvelene hjemme... Z900 var et hakk bedre, men fremdeles litt trangt med beinplass på en slik MC. Motoren på både Z900 og H2SX var moro, men resten var så som så. Motoren på VulcanS var en 650 som bare virket feil for min del.

Dagens største overraskelse var både at min Norden også fikk en del oppmerksomhet fra flere som var der og ikke minst, personlig synes jeg det var den beste MC-en på hele plassen :D
Må bare beklage at det kun ble det ene bildet, var jamt for opptatt med enten prøvekjøring eller å prate med folk.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Spiritofwinter, Norden ok

Post by intruder »

Din Norden er den fineste i dine øyne,må vel lete lenge for å finne noen som ikke liker egen MC best !! :thumleft

Trubadur Vidar Sandbeck...Bildilla

Den beste bilen i verda er den som jeg har nå
du skulle bare høre om mottorn ville gå \:D/
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, Norden ok

Post by Spiritofwinter »

En som er fornøyd med bodyen som kom i posten. Størrelsen sier 6-12 måneder, men snart 3 måneder virker mer riktig :)
Snapchat-883449017.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply