MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by Palma »

Du vet det @gsx750_80 at her på Norges hyggeligste forum så er det lov til å bjeffe litt, og kanskje folk her er så sikker på seg selv at de tåler det :thumleft. Og som KnutK sier så er kjeft gratis så det tar vi og i mot hvis muligheten byr seg. Diskusjoner er jo som regel fruktbart, man kan jo risikere å lære noe nytt, eller finne ut at andre er idioter (noe de jo må få lov til) \:D/
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by KliffArne »

Å stå og kikke ned mot navleregionen og tro at man har størst kuk fører ingensteds, dere må dra den ut å bevise det 8)

Syns faktisk banan-ove hadde et greit innlegg der borte, han skriver noe om at mc-forum-norge skulle slått seg sammen. Er enig i det, sånn som det er nå så er det hverken fugl eller fisk. Som host for rosabloggere spiller det forsåvidt ingen rolle, men skulle det kommet tilbake til fordums tider så måtte ekspertisen samlet seg,istedet for å springe frem og tilbake som KrøseMaja. En fordel om de som styrer det ikke er altfor hårsår, heller.

Men så er jo min mening om disse bloggene velkjent, tror jeg. Og hoveddelen på et mc-forum er etter min mening den tekniske biten, hjelpe hverandre å løse problemer. Et sleivspark i ny og ne er heller ikke å forakte, men akkurat det er vel ikke krenkesamfunnet vårt klar for. Etter at hver mann skulle ha sin egen blogg, har begge forum tapt seg stort
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by Bikeridr »

KliffArne wrote: 28 Jan 2023 18:30 Å stå og kikke ned mot navleregionen og tro at man har størst kuk fører ingensteds, dere må dra den ut å bevise det 8)

Syns faktisk banan-ove hadde et greit innlegg der borte, han skriver noe om at mc-forum-norge skulle slått seg sammen. Er enig i det, sånn som det er nå så er det hverken fugl eller fisk. Som host for rosabloggere spiller det forsåvidt ingen rolle, men skulle det kommet tilbake til fordums tider så måtte ekspertisen samlet seg,istedet for å springe frem og tilbake som KrøseMaja. En fordel om de som styrer det ikke er altfor hårsår, heller.

Men så er jo min mening om disse bloggene velkjent, tror jeg. Og hoveddelen på et mc-forum er etter min mening den tekniske biten, hjelpe hverandre å løse problemer. Et sleivspark i ny og ne er heller ikke å forakte, men akkurat det er vel ikke krenkesamfunnet vårt klar for. Etter at hver mann skulle ha sin egen blogg, har begge forum tapt seg stort
Jeg gjorde rede for mitt syn på sammenslåingen her:
Bikeridr wrote: 27 Jan 2023 22:03
pelsen wrote: 27 Jan 2023 20:59 Drikke bensin - 95 oktan E05 er ikke mye sterkere enn pils :D
Slå sammen forumene er kanskje ikke dumt, men i den prosessen må det velges en admin - som sikkert får i oppgave å administrere et nytt forum :lol:
Sålenge de snakker om "kommersialisering" "der borte", som betyr 90% reklame og bittelitt forum innimellom, skjer det ikke.
Admin "på den andre siden" har jo skamløst lagt til vipps for donasjoner til å drive forumet, noe jeg (som fint betaler gildet her av egen lønn og lommebok) *ALDRI* vil utsette mine/våre forumbrukere for. Hvis noen (som jeg også har blitt forespeilet) ønsker å spandere en pils eller to når/hvis vi møtes, takker jeg pent ja, men noen kommersialisering/tigging/medlemsavgift her på mc-siden.no skjer bare ikke!
Ja, og hvis noen er interessert, kostnaden for å eie domenet koster den "svimlende" sum av kr 225,- pr år. Hostingen koster litt mer., men jeg har flere andre "private" domener under samme "paraply" og som jeg selv ville hatt (og som jeg bruker) uansett.

phpBB, som vi (og mcsiden) kjører er fullstendig gratis under GPL og de har en suveren, kostnadsfri, support. ergo koster selve forumet den nette sum av *ingenting*.
Videre; du har jo selv gjort rede for ditt syn på admin "der borte" da du fikk første blad etter vi "tvangsinnmeldte" deg i NMCU.
Jeg vil ha et fritt forum med grei takhøyde. Ikke et egenrådig diktatur styrt av en despot som gjør at selveste Kim-Jong-un ligger i konstant orgasme.
Forskjellen på administrator på mc-forumet.no kontra mcsiden.no er at på ett av forumene tåler administrator både kritikk og sleivspark. Jeg sikter da ikke til administratoren på det "aktive forumet for aktive mc-folk".
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by KliffArne »

Bikeridr wrote: 28 Jan 2023 19:03 Videre; du har jo selv gjort rede for ditt syn på admin "der borte" da du fikk første blad etter vi "tvangsinnmeldte" deg i NMCU.
Snøen som falt ifjor, den er borte nå. Begynner å bli en stund siden nå, og jeg tenker det er på tide å gå videre, og heller se fremover.

Ser det er en kar der borte som har problemer med en Ninja. Håper han får hjelp, men skulle ønsket han var her. Det skulle blitt gnist,ja 8)
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by jhn »

Ja, det ei god stund siden. Jeg venter å høre fra AJ hvert øyeblikk nå ... jeg vil minnes at utestengelsen ikke var permanent, men at det stod midlertidig eller på ubestemt tid e.l
Har han ingen medlidenhet, slabbedasken?
Traction
Posts: 74
Joined: 25 Dec 2021 07:44
MC: Aprilia

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by Traction »

jhn wrote: 31 Jan 2023 03:40 Ja, det ei god stund siden. Jeg venter å høre fra AJ hvert øyeblikk nå ... jeg vil minnes at utestengelsen ikke var permanent, men at det stod midlertidig eller på ubestemt tid e.l
Har han ingen medlidenhet, slabbedasken?
Det meste er vel sagt her, om AJ og styringen av det forumet. Jeg gikk lei, og sørget selv for permanent utestengelse for et par år siden. Tittet innom der i går, og konstaterer at tilstanden er uendret. Ikke vær lei deg😬👍🏻🏍
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by intruder »

jhn wrote: 31 Jan 2023 03:40 Ja, det ei god stund siden. Jeg venter å høre fra AJ hvert øyeblikk nå ... jeg vil minnes at utestengelsen ikke var permanent, men at det stod midlertidig eller på ubestemt tid e.l
Har han ingen medlidenhet, slabbedasken?
Selv er jeg riktignok utestengt etter eget ønske,men har et par ganger gjort henvendelser og spurt om å få bli med igjen på forumet...
til ingen nytte ... \:D/

Takk for at du gjorde en kort visitt her hos oss iallfall jhn :thumleft
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by mekkern »

OG da kan vi vel legge ballen død? Tror ikke det bidrar i positiv retning/stevning. :-#
Selv om det gir et aktivt forum med flere innlegg. :plystre
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by ole m. »

mekkern wrote: 04 Feb 2023 12:45 OG da kan vi vel legge ballen død? Tror ikke det bidrar i positiv retning/stevning. :-#
Selv om det gir et aktivt forum med flere innlegg. :plystre
Om du ikke er interessert selv, så er det vel bare å la være å skrive? Og de som har noe de ønsker å si, kan gjøre det. Helt greit at du mener ting, men ikke greit å forsøke å legge bånd på andre. Synes jeg.
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by biker7 »

ole m. wrote: 04 Feb 2023 17:17
mekkern wrote: 04 Feb 2023 12:45 OG da kan vi vel legge ballen død? Tror ikke det bidrar i positiv retning/stevning. :-#
Selv om det gir et aktivt forum med flere innlegg. :plystre
Om du ikke er interessert selv, så er det vel bare å la være å skrive? Og de som har noe de ønsker å si, kan gjøre det. Helt greit at du mener ting, men ikke greit å forsøke å legge bånd på andre. Synes jeg.
Her er jeg nok enig med mekkern altså :roll: Hvorfor hause opp om dette så mye lengre nå egentlig?? Litt barnslig spør du meg, og ikke noe voksne folk trenger å drive med [-X I så fall ikke mere nå før det evt. hauses opp mere fra motpartens side igjen..
Last edited by biker7 on 04 Feb 2023 19:04, edited 1 time in total.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by mekkern »

ole m. wrote: 04 Feb 2023 17:17
Om du ikke er interessert selv, så er det vel bare å la være å skrive? Og de som har noe de ønsker å si, kan gjøre det. Helt greit at du mener ting, men ikke greit å forsøke å legge bånd på andre. Synes jeg.
Har ikke lagt bånd på noen -ikke har jeg myndighet til slikt heller-her kan alle skrive hva de vil regner jeg med?
Også at man synes at det er greit å slippe ballen en stund.
-kunne selv sagt mye om denne saken relatert til egen person og annet men det kommer ikke noe positivt ut i andre enden av at jeg sutrer.

Men nå takker jeg for meg og går en tur i garasjen. \:D/
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by ole m. »

mekkern wrote: 04 Feb 2023 18:59
ole m. wrote: 04 Feb 2023 17:17
Om du ikke er interessert selv, så er det vel bare å la være å skrive? Og de som har noe de ønsker å si, kan gjøre det. Helt greit at du mener ting, men ikke greit å forsøke å legge bånd på andre. Synes jeg.
Har ikke lagt bånd på noen -ikke har jeg myndighet til slikt heller-her kan alle skrive hva de vil regner jeg med?
Også at man synes at det er greit å slippe ballen en stund.
-kunne selv sagt mye om denne saken relatert til egen person og annet men det kommer ikke noe positivt ut i andre enden av at jeg sutrer.

Men nå takker jeg for meg og går en tur i garasjen. \:D/
Om du mener "ballen skal legges død", så betyr jo det at du mener andre ikke skal skrive mer om temaet. Det er å forsøke å begrense ytringene, ytringer som du tydeligvis ikke liker. Jeg vet du ikke har noen mulighet til å aktivt gripe inn, men ord betyr noe.

Man bør la folk komme til orde, til de ikke har mer å ytre. Da unngår man at folk blir irritert, forbanna og frustrerte.

Håper garasjetiden var bra. :thumleft Over og ut herfra.
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by RuneMC »

Så, så @ole m. , mekkern er veldig hyggelig, omgjengelig og humorisitisk som person - og etter min erfaring IRL mener han ikke noe i verste mening. Selv setter jeg stor pris på hans bidrag, anekdoter, synspunkter etc

For min egen del sluttet jeg å poste fordi AJ for noen år siden selv var i tvil om han gadd å drive forumet videre - plutselig kunne det være borte liksom - åpenbart skjedde ikke det, men om man bruker litt tid til å poste innlegg så kan det jo være at motivasjonen svikter for noen og enhver. AJ har absolutt endel positive greier med journalistisk teft og en ofte god måte å skrive på. Men han evner tidvis også å skape noen (is)fronter i sin moderering :)

Den andre "lille" tingen var at jeg postet endel bilder med forumet's egen bildeposting-løsning og etter en oppgradering av forumet var innleggene plutselig uten gyldige bildelenker. Kunne sannsynligvis vært fikset (med noe tilpasset koding) men så ble ikke gjort, og da var det plutselig 800 foto vipps borte. Slikt får også noe å si for motivasjonen.

Men for all del, diskutér i vei !
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by knutk »

Vil også si at jeg deler @mekkerns syn.

En høyst uinteressant og intet-sigende diskusjon ....
User avatar
Roargutten
Roargubben
Posts: 526
Joined: 07 Oct 2015 10:36
MC: 2020 Yamaha T7
2014 Suzuki V-strom 1000
Location: Årnes

Re: MCforumet / MCsiden...noen liker moren og noen dattera og noen liker begge

Post by Roargutten »

Jeg sier meg også enig i mekkern sitt utsagn her. Mener vi kan legge ballen død i stedet for å skape mer splittelse og utsagn om hverandre og evt de som er på den såkalte andre siden.

Vi er flere her inne som er aktive i begge forum og ser ikke hvordan en slik diskusjon vil ha noe hensikt.
You only live once, but if you do it right, once is enough.
Post Reply